Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Koffie JA of Nee

• Auteur

Ik heb gehoord dat je geen of bijna geen koffie mag drinken als je probeert zwanger te worden is dit waar wie weet hier meer van. Cola zou dan ook niet mogen toch.

Of is het zo dat je tijdens je zwangerschap het niet moet doen.

Help

#2859356 Quote

Een vriendin van mij vertelde dat je max 3 koppen per dag mag hebben, en ja dat geldt dan ook voor cola

Volgens mij heb ik zelfs gelezen dat zoetjes niet goed zijn. Onderzoek heeft dat niet echt uitgewezen, maar als ik zwanger ben houdt ik het maar bij suiker in de koffie.

Hoop dat 3 koppen genoeg voor je zijn

groetjes
    talke

#2859433 Quote

hoi beppie, ik heb het ook gelezen….ook dat als je het bij 2 a 3 koppen laat mag. bij mijn eerste is nu 2 jr wist ik nog niet eens dat ik zwanger was en stond me toen de koffie al tegen….nu ben ik net overtijd en drink nog steeds graag koffie….let er wel op dat het maar 2 kopjes per dag zijn en doe er ietsje meer melk in…  …zonder koffie krijg ik hoofd pijn….misschien wel goed om eens "af te kicken…"

#2859460 Quote

Hoi hoi,

In zowel koffie als cola zit caffeïne en ik heb gelezen dat dat een miskraam kan veroorzaken. Het fijne weet ik er niet van. In cola zit verder nog de zoetstof aspartaam en ook dit kan schadelijk wezen voor de vrucht. Maar dit zit in meerdere frisdranken. Ook  de koolzuur in frisdranken is niet goed, deze han een te hoge bloeddruk veroorzaken en ook is het slecht voor je gebit. En aangezien die gevoeliger is tijdens je zwangerschap komt die dubbel en dwars aan. Nu is dit alles vaak pas te merken als je er teveel van binnen krijgt, maar goed is het dus niet.

Groetjes Joyce

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct