Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

nieuw hier en enkele vraagjes..

• Auteur

Hoi Dames,

Ik ben sinds gisteren op deze forum beland en  vind het echt geweldig hier.
    Zoveel vrouwen die met dezelfde gevoelens zitten.

Ik vroeg me eigenlijk af wat al die afkortingen betekenen rd,mk,nod..????
    Dan kan ik wat beter volgen..

Verder wou ik nog vragen welke symptomen er allemaal zijn als je zwanger bent..ik ben echt een groentje op dit vlak..van die cyclus snap ik ook niet alles,en ik zou graag weten wanneer je dan precies je ovulatie hebt..
    Ik ben sinds 6 maanden geleden gestopt met de pil..heb sinds 3 maanden geregeld gemeenschap maar er is nog niets van in huis gekomen.
    Eerst dacht ik dat er iets niet klopte maar blijkbaar is dat heel normaal.

Ik duim voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger mogen worden!!!

Liefs Niunia

#2859434 Quote

hoi N.

Welkom op het forum. Ikzelf ben ook vrij nieuw en waarschijnlijk net zwanger. Ben net van de pil af en daarna niet ongesteld geworden. Erg raar allemaal.
    maar ok.
    Antwoord op je vragen.
    rd: rode duivels:ongesteld
    mk; miskraam
    nod:niet ongesteldheidsdag.

Volgens mij klopt het, ik heb ook maar gegist. Als het niet klopt dan mag iemand me verbeteren.

Succes met zwanger worden

Groetjes Berber

#2859475 Quote

Lieve Niunia,

Leuk dat je de club bent komen versterken.. Ik schrijf hier ook pas sinds  anderhalve maand..

In het begin dacht ik ook… NOD?? wat is dat dan? Gelukkig wordt alles al snel duidelijk als je hier wat langer rondloopt..
    Af en toe staat er ook een nod-lijst tussen de berichtjes. Iedereen kan dan haar naam invullen, leeftijd, wanneer je gestopt bent met de pil, wanneer je je nod hebt, in welke ronde je zit en voor hoeveelste kindje… T''is wat.. maar zo kan je het van mekaar een beetje teruglezen..
    Zoek maar eens op nod lijst onder zoeken..

Je nod komt gemiddeld 14 dagen voor je ongesteldheid. Op de site van predictor.nl staat het hele verhaal heel duidelijk uitgelegd onder het kopje 'zwanger worden'.
    Daar kun je ook berekenen wanneer de volgende nod voor jou is als je bijvoorbeeld een cyclus hebt van 31 dagen (dat is de datum waarop een positieve thuistest mogelijk is). Ook geeft hij aan wanneer je het meest vruchtbaar bent.   Een hele handige site…

Nou succes verder, liefs Julia

#2859477 Quote

Oh nog iets voor Berber,

Als je pas net gestopt bent met de pil  hoeft je cyclus natuurlijk ook nog niet helemaal regelmatig zijn. Als je uitgaat van 28 dagen en je zit pas op dag 31 kun je natuurlijk nog ongesteld worden.. Helaas.. ik weet het uit ervaring..
    Ik hoop natuurlijk voor je dat ze wegblijven, maar als dat niet zo is dan gaan we er de volgende ronde gewoon weer voor..

Liefs Julia

#2859488 Quote

hoi juliajerome

Ik weet dat na de pil je lichaam soms nog moet ontpillen etc.
    maar heb 3 testen gedaan. De eerste was zo n rose stip test en er kwam een heel lichgt stipje (betekend dat je zwanger bent) maar vond hem erg onduidelijk.
    Maandag en vandaag een test gedaan en duidelijk 2 strepen. Dus tja, waar moet je dan van uitgaan?

Groetjes Berber

#2859502 Quote

He hoi!

Fijn dat die vraag gesteld is. Ik ben zelf nieuw hier sinds gisteravond en ben inderdaad heeeeel wat vreemde uitdrukkingen tegen gekomen. 't Wordt me langzamerhand al iets duidelijker.
    Die site van predictor ga ik zeker ook eens even bekijken, want die hele uitleg over de cyclus moet ik toch maar es leren. Erg vreemd om me hier in te gaan verdiepen. Een nieuwe levensperiode breekt aan…

Liefs,
    Chantal

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2859506 Quote

Welkom!

Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar merk dat het nu al in mijn systeem zit. Haha.
    Grappig hoe snel je went aan alle termen en uitdrukkingen hier.

Liefs, Nadine.

#2859507 Quote

Lieve Berber,

ik wist niet dat je ook een zwangerschapstest had gedaan..
    Je zei dat je waarschijnlijk net weer zwanger was.. vandaar mijn reactie.
    Maar zo'n test is neem ik aan wel betrouwbaar dus zou ik er maar lekker vanuit gaan dat ik zwanger was.. zelfs al is het nog zo snel.. ik ben jaloers hoor..

Liefs Julia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct