Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

VOOR IEDEREEN DIE AL EEN JAAR OF LANGER BEZIG IS!!!!!

• Auteur

Hallo lieve meiden,
    Ik ben ook pas nieuw op dit forum en heb op sommige dingen al gereageerd. Ik zou bij iedereen wel willen reageren, maar dat is me net iets teveel haahaa!!
    Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Sies (36 jaar) en nu na 2 jaar en een miskraam, bijna 25 weken zwanger (1 december uitgerekend). Na het stoppen met de pil was ik een jaar later nog niet zwanger en had ik tevens een hele onregelmatige cyclus (een week, anderhalve week of 2 weken te laat). Wij zijn toen naar de huisarts gegaan en die heeft ons doorverwezen naar de gyn. Je gaat dan natuurlijk de hele molen in. Mijn vriend heeft zijn kwakkie laten onderzoeken en alles goed. Toen zijn bij mij mijn eileiders doorgespoten, was ook allemaal goed, liep netjes door allemaal. Als dit is gedaan ben je extra vruchtbaar, nou dat was ook zo. Ik bleek die maand daarop hartstikke zwanger. Helaas na 9 weken een miskraam gehad vorig jaar oktober (was bij 6 weken al afgestorven). Het kwam jammer genoeg niet vanzelf en ben 12 november gecurreteerd.  Ik ben hier wel heel erg verdrietig om geweest en het was heel frustrerend, helemaal omdat  4 vriendinnen  van mij ook hoogzwanger waren op dat moment. Ze zijn respectievelijk in november, december, februari en maart bevallen. Gelukkig heel veel steun gehad van iedereen.  Ondertussen ben ik wel naar een accupuncturist/ortho moleculair arts gegaan om mijn cyclus weer in het gareel te krijgen. Gelukkig is dat heel snel gelukt. Ik ben 28ste december voor het eerst na mijn curretatie weer ongesteld geworden. Ik moest in maart weer voor een afspraak bij de gyn en zouden we gaan kijken of ik wel een eisprong had. Dat was op een woensdag. Ik moest dat weekend toevallig ongesteld worden dus moest ik dan naar het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken. Ik zei vrijdags al tegen mijn collega dat ik het gevoel had dat ik zwanger was, maar ik durfde het natuurlijk niet te hopen, want dat was dan pas 2 maanden na 28 december en na 2 jaar bezig te zijn geweest leek me dat stug. Ik toch snel een test gehaald vanuit mijn werk, want ik kon echt niet wachten, terwijl ik nog niet eens over tijd was.  Toen ik thuis kwam meteen het toilet in gedoken en echt het streepje stond er meteen ik hoefde niet eens te wachten. Ik vloog het toilet uit en vloog huilend mijn vriend om zijn nek. Die wist echt niet wat hem overkwam, omdat ik niks gezegd had. Maar goed 3 maanden dikke stress en natuurlijk hartstikke bang voor weer een miskraam. Ondertussen 4 echo's verder (inclusief de nekplooimeting en de 20 weken screening) weten we inmiddels dat het een meisje is en dat alles erop en eraan zit en alles werkt zoals het moet. Angsten blijf ik houden, of het wel geestelijk goed is etc. maar dat is volgens mij normaal. Ik kan mijn geluk niet op en mijn grootste wens is uitgekomen.
    Zoals je kunt lezen er is absoluut hoop!

Ik zou heel graag iedereen die al een jaar of langer bezig is, willen aanraden om naar de huisarts te gaan en je door te laten sturen. Want zoals je leest ben je dan toch weer bijna een jaar verder en het biologische klokje tikt maar door!!
    Dit hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn, maar toch!!

Ik wens iedereen die al zwanger is heel veel plezier en genieten en neem de zwangerschapskwaaltjes maar voor lief, want dat stelt niks voor ten opzichte van het wonder wat in je buik groeit!!!

En iedereen die nog niet zwanger is, er is echt hoop. Enne een tip: op http://www.predictor.nl kan je precies uitrekenen wanneer je vruchtbaar bent. Zo hebben wij het ook gedaan en een dag of 2/3 van tevoren moet je dan al beginnen met "klussen" en dan om de 2 dagen (tot een paar dagen na je vruchtbaarheidsdag) dan weet je zeker dat vruchtbare dag pakt, want zoals je weet blijft sperma een paar dagen actief!!! Zo is het bij ons ook gelukt!!!! (niet altijd even leuk op die manier, maar je moet er wat voor over hebben haaha!).

Sorry het is een heel verhaal geworden, maar misschien kunnen sommigen van jullie hier toch nog wat moed uithalen!!!

Meiden veel sterkte en succes en tot horens!!!

Groetjes
    Sies

#2859454 Quote

Sies,
    Wat een mooi verhaal, wat een geluk toch nog na zoveel verdrietige dingen!!!!!
    In december uitgerekend, dat komt al snel dichtbij, heerlijk zeg!!!!
    Ik put hoop uit je verhaal, bedankt!!!
    Groetjes

#2859458 Quote

Ik sluit me bij deez aan, ik krijg ook altijd weer hoop uit zulke verhalen, als ik nog niet zwanger ben, gaan we eind september naar de huisarts…bedankt voor je verhaal appiesies, geniet nog van dat kleine wonder in je buik! veel liefs en een knuffel, Em

#2859553 Quote

Hoi Sies,

Dat was een heel verhaal, maar zo fijn om te lezen voor diegene die al lang aan het proberen zijn. Ik vind het een ontzettend lief gebaar dat je de moeite neemt om zo een lang verhaal op het zwanger worden forum te zetten terwijl je gelukkig al zo heerlijk  gezond en ver zwanger bent. Dat moet echt zo een enorme opluchting voor je zijn na die enorm verdrietige tijd na je miskraam en dan al zo lang bezig te zijn.
    Zelf ben ik inmiddels 2 jaar aan het proberen zonder geluk.
    Wij hebben in maart de stap naar de huisarts genomen en daar ben ik ook ontzettend blij mee dat we dat hebben gedaan. In mei zaten we bij de fertiliteitsarts.
    Het zaad van mijn man is goed. Maar inmiddels weet ik dat de zuurgraad van mijn baarmoederslijmvlies te hoog is en zijn zaadjes daardoor niet de rit naar boven kunnen afleggen. Maandag moeten wij weer terug. Dan krijgen we de uitslagen van een 2e zaadonderzoek, bloedonderzoeken (vanwege hormoonsamenstellingen)  van mij die zijn afgenomen gedurende mijn vorige cyclus.Ik ben benieuwd maar ben me er aan het op voorbereiden dat het waarschijnlijk IUI behandelingen gaan worden.

Toch wilde ik je bedanken voor je lange verhaal. Het is ook altijd fijn om te horen dat het na een lange tijd nog wel kan lukken. Ik wil je heel veel geluk en gezondheid toe wensen voor de komende tijd. Inderdaad zoals jijzelf al zei,
    het is een wondertje als het lukt en het is een wondertje als het goed blijft gaan en van zo een wondertje moet je enkel en alleen genieten!

Hopelijk zal het geluk ook  snel komen voor iedereen die er al zo een lange tijd met vallen en opstaan mee bezig is…
    en natuurlijk ook alle anderen.

Liefs Linnepinnie
    Bijna niet meer op het forum maar soms nog even wel….

#2859598 Quote

Hai Linniepinnie,
    Bedankt voor je lieve reactie. Ik lees al jullie verhalen, de leuke en de minder leuke. Van o.a. jouw verhaal kan ik best verdrietig worden, want ik gun het iedereen zo en ik weet zo hoe het voelt. Mijn gyn zei toen  wel dat hij 90% van de mensen die niet zwanger raken op de normale manier zeg maar, toch kan helpen. Dat is natuurlijk ook wel een fijne gedachte. Mijn buurvrouwtje bijv. is 7 jaar bezig geweest en heeft toen een gezonde zoon gekregen via IVF (of hoe je dat tegenwoordig ook noemt). Hij is nu 1,5 jaar oud.    Dat zijn dan ook weer de goede moed verhalen. Ik weet zeker dat het jullie gaat lukken via de andere weg!!
    Ik wens jullie in iedergeval heeeeeel veeeeel sterkte, liefde en licht toe!!! En laat me weten hoe het met je gaat, want ik leef met jullie mee en met vele anderen hier op het forum.
    Lfs
    Sies

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct