Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23195 Nod 27 Oktober

• Auteur

Hallo dames,

Mijn eerste NOD is 27 oktober, denk ik.
    Tel je vanaf de eerste dag van je vorige menstruatie? Dan zou vvrijdag   27 oktober mijn NOD worden (net voor het weekend, heel fijn ) ervan uitgaan dat ik een gewone cyclus heb (28 dagen).

Maar ik slik al vaaf mijn 15e de pil, al 7 jaar, dus ben heel erg benieuwd.

Ik ga er maar niet van uit dat het meteen de eerste keer raak is, maar ik was gisteravond op de site van vsm (nieuwe reclame over foliumzuur) en daar kon je uitrekenen wat je vruchtbaarste dag zou zijn, en dat zou 14 oktober geweest zijn…nou toen was het hier ook behoorlijk raak…haha

Heb ook gehoord dat het beter is eerst een paar normale bloedingen te hebben, dat geeft minder kans op miskramen enzo? Voor degene die al bij ronde 4 of 5   zijn zou dat bericht niet verkeerd zijn.

las op de site van vsm dat de meeste vrouwen tussen 6 en 12 maanden pas zwanger zijn…. beetje negatief als je een kinderwens hebt of niet?

xxx

#2866819 Quote

zullen we samen naar de dag toeleven?

hoe oud ben jij? En wat wil je nog meer vertellen?

xxx

#2866820 Quote

Ja is goed, lijkt me heel leuk!

Ik ben 21 en mijn vriend is bijna 22. Wij zijn allebei Nederlanders maar wonen op het moment in Antwerpen. Ik ben eind augustus met mijn pil gestopt en heb altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Dit is de eerste keer dat we echt serieus proberen om zwanger te raken en het is allemaal enorm spannend, vind je ook niet! Elke dag die voorbij gaat is het weer een beetje spannender!

En jij?

Liefs Kim

#2866824 Quote

Hoi!
    Je rekent inderdaad vanaf de eerste dag van je menstruatie. Dat is dag 1 van de nieuwe cyclus.
    Ik dacht trouwens ook dat ik wel gelijk zwanger zou raken, maar ik zit nu toch al in ronde 5. Ik ben in april gestopt met de pil.
    Mijn cyclus was voor het pilgebruik heel regelmatig 28 dagen maar nu zit ik gemiddeld op 32 en het verschilt elke maand wel… pin je er dus niet teveel op vast. Dat voorkomt een hoop teleurstelling. Ik dacht telkens "yes, overtijd" maar dan werd ik alsnog ongesteld en het heeft me veel (dure) testen gekost!

Veel succes en ik hoop dat je heel snel zwanger zult raken!!

#2866835 Quote
    quote: Littlekitty reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-10-2006 12:29:49'));

Ja is goed, lijkt me heel leuk!

Ik ben 21 en mijn vriend is bijna 22. Wij zijn allebei Nederlanders maar wonen op het moment in Antwerpen. Ik ben eind augustus met mijn pil gestopt en heb altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Dit is de eerste keer dat we echt serieus proberen om zwanger te raken en het is allemaal enorm spannend, vind je ook niet! Elke dag die voorbij gaat is het weer een beetje spannender!

En jij?

Liefs Kim

Heej Kim,
    Ik ben 22 en mijn vriend is 31, wij zijn ook nederlanders..haha Woon in brabant.

Ik ben 25 september gestopt met de pil, en ik had een regelmatige cyclus voordat ik begon met de pil (7 jaar geleden).

Wij wilde eigenlijk al eerder, maar vonden een ander huis op dat moment belangrijker. Die periode is nu voorbij. Mijn vriend zei al eerder:stop dan met de pil enzo..maar toen had ik nog zoiets van, tijd genoeg ik ben jong.

Maar in mijn omgeving worden steeds meer kindjes geboren, en vind het zo leuk allemaal, heb zoiets van: oke we wachten niet meer, we zijn er allebei klaar voor, waarom niet?

Elke dag is spannend, ik leef naar de 27e oktober toe, al denk ik niet dat het de eerste keer raak zou zijn, zou op zich ook niet erg zijn, we zijn net verhuisd en hebben nog wel wat echte klussen liggen, maar we zijn in ieder geval gestopt met de pil. Het duurt tenslotte 9 maanden voordat de kleine er echt is.

Verwachten ze het bij jou in je omgeving dat jullie aan kinderen willen beginnen?

xxx

#2866839 Quote

Heej WY!

Nee niemand weet het  eigenlijk bij mij in de omgeving, alleen mijn tante! Ik moest het echt tegen iemand vertellen!!!

Onze ouders hebben allemaal echt zoiets van dat we nog te jong zijn en maar moeten wachten. Ik moet ook volgende maand afstuderen, maar ik vind als wij er klaar voor zijn, datdat het belangrijkste is! Hun hoeven dat kindje ten slotte niet op te voeden, dat moeten wij doen, en met veel plezier hoor!!!!

Als ik eenmaal zwanger ben, dan zijn we wel van plan het direct te vertellen.  Daar hebben ze ten slotte ook wel weer recht op.

We wonen nu ook al anderhalf jaar samen en we vinden dat het tijd is voor gezinsuitbreiding!
    Laat de Rode Duivels deze maand dus maar lekker wegblijven!!!

xxx

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2866840 Quote

Heej Kim,

Ja wij zijn ook toe aan gezinsuitbreiding, vooral als ik mijn vriend met kleine kinderen aan de gang zie, dan denk ik echt helemaal: ja hij wil het, ik wil het, wat houdt ons tegen!

Bij ons in de omgeving zijn ze ook niet dom! We hebben toevallig op de stopdag van mijn pil een nieuwe auto gekocht, ja een gezinsauto, maar alleen tegen anderen gezegd dat de inruilwaarde goed was en we wilden een grotere kattenbak…hahahaha

Er zijn wel mensen die het verwachten, maar ik denk niet dat andere mensen echt weten dat wij gestopt zijn met de pil.
    ik rook tenslotte nog en afgelopen zaterdag nog straalbezopen. Misschien dom, maar ga er ook nog niet van uit dat ik zwanger ben, is dat wel zo, dan is stoppen met roken een eitje, want heb mijn boek "stoppen met roken, speciaal voor vrouwen" bijna uit…

Mijn beste vriendinnen weten wel dat ik bezig ben met stoppen met roken, maar volgens mij zoeken ze daar verder niets achter.

Ik wil het gewoon allemaal meemaken, het spannendst is het vertellen aan je ouders en broers en zussen, ik wil het op een speciale manier vertellen, maar ja dan moet het eerst zover zijn………tja en dat kan nog lang duren…
    pff

xxx

#2866848 Quote

Heej WY!

Je verhaal komt zo bekent voor! Net of ik naar mezelf aan het luisteren ben!! Echt leuk.
    ik smelt ook helemaal weg als ik mijn vriend met de tweeling van mijn tante zie! Die worden nu 4 jaar oud en hij is er echt helemaal gek mee!

Ik rook ook nog steeds en afgelopen zaterdag heb ik ook een paar pintjes achterover geslagen, maar ik heb gelezen dat dat helemaal geen kwaad kan in de eerste week na de bevruchting omdat het vruchtje dan nog op weg is naar de baarmoeder zelf en nog geen invloed van buitenaf opneemt. Mocht het dus zo zijn dat we zwanger zijn (hopelijk!!!) dan hoeven we ons geen zorgen te maken over onze uitspatting van afgelopen weekend, hahahahah!

Onze omgeving heeft ook geen vermoeden dat we bezig zijn, we hebben het wel bewust veel over kinderen en kinderen krijgen maar dan bewust met de nadruk op later, zodat ze geen vermoedens krijgen dat we nu al serieus bezig zijn.

Over het stoppen met roken betreft, daar ben ik nog niet helemaal uit. De ene site zegt dat je absoluut moet stoppen met roken omdat het slecht is voor de baby, terwijl de andere site weer zegt dat abrupt stoppen met roken juist weer schadelijk kan zijn voor de baby ivm met stress enzo.
    Ik weet het nog allemaal niet, eerst maar mijn NOD afwachten. Ben ik zwanger, dan heb ik wel het plan om serieus te gaan minderen en dan langzaam af te bouwen en te stoppen, maar zover is het nog niet, dus ik steek er nog maar eentje op!!!

Liefs xx Kim

#2866851 Quote

Haha, een gezinsauto ja. Wij kochten er ook een vorig jaar, en kregen toen spontaan van vrienden een boek over zwangere vrouwen….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct