Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23199 Lichaamsgewicht En Zwanger Worden

• Auteur

Hoi allemaal!

Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af of je lichaamsgewicht invloed heeft op je vruchtbaarheid?
    Zelf heb ik een beetje ondergewicht. Kan het zijn dat het dan langer duurt voordat je zwanger wordt??

groetjes

#2866844 Quote

Hoi,

Volgens mij is het alleen een probleem voor je vruchtbaarheid als je zodanig ondergewicht hebt dat bepaalde functies in je lichaam uitvallen en je niet meer ongesteld wordt. Als je niet meer ongesteld wordt kan je ook niet zwanger raken.

Een beetje ondergewicht is niet erg, als je maar zorgt dat je voldoende voeding (en dus voldoende vitaminen en mineralen, ik heb het niet over davitamon maar over spinazie ) binnenkrijgt zodat je 'vruchtje' straks gezond uit kan groeien tot een gezonde baby…

Kijk het scheelt ook of je ondergewicht te wijten is aan een eetstoornis of aan gewoon een snelle spijsvertering of 'slanke' genen…

x stephanie

#2866846 Quote

hoi,

ja idd heeft je gewicht te maken met je vruchtbaarheid. (hoeft niet natuurlijk maar kan wel)
    overgewicht en ondergewicht kunnen een probleem zijn voor je vruchtbaarheid.

maar vaak merk je het dan aan je cyclus dat die ontregeld is enz.

en idd als je het altijd hebt gehad en je gewoon gezond eet en een normale cyclus hebt hoeft er niks aan de hand te zijn.

als je twijfelt kun je altijd langs je huisarts

heel veel succes

groetjes moekje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct