Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23205 Wij Willen Zwanger Worden Maar

• Auteur

mijn vriend is heel wat jaren ouder al wat ik ben en we willen graag een broertje of zusje voor mijn/onze zoon(uit mijn vorig huwelijk),onze vraag is kan het kwaad voor het ongeboren kindje dat het een eventuele afwijking kan krijgen zoals het bij een as moeder kan gebeuren als ze al een beetje op leeftijd is?

#2866867 Quote

Hoi,

Als ik je vraag goed begrijp, vragen jullie je af of het "kwaad kan" voor een ongeboren kind  dat je man/vriend al wat ouder is?

Volgens mij niet. Natuurlijk zal het bij een man ook allemaal wat minder worden, maar voor zover ik weet, komen "risico's" alleen voor bij vrouwen die al wat ouder zijn (en dan nog gaat het meestal al goed)!

Ik heb een goed voorbeeld heel dichtbij: mijn schoonvader kreeg op zijn 55 nog een gezonde zoon bij zijn veel jongere vriendin!

Succes, groet,
    Hester

#2866874 Quote

dank je wel voor je snele reactie,ik dacht ook al zoiets dat het bij een oudere vrouw meer "risico's"verbonden zaten als ze moeder wil worden,maar wilde het wel zeker weten en toen kwam ik hier terecht

#2866886 Quote

Hoi!
    Voor zover ik weet is het inderdaad alleen voor vrouwen riskanter om later zwanger te raken. Een vrouw heeft bij haar eigen geboorte al al haar eicellen in aanleg bij zich. Elke maand rijpt er dan een eitje, maar in aanleg zijn alle cellen er al. Dus je eitjes worden echt ook ouder, zijn even oud als jijzelf. Een man maakt telkens weer nieuwe zaadcellen aan. Mannen blijven vruchtbaar.

Groetjes,
    Noa

#2866888 Quote

hallo noa(wat een mooie naam trouwens),bedankt   voor je reactie enne ik denk dank we dan ook maar gaan klussenhihihi want ik wil binnenkort gaan stoppen met de pil

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct