Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23217 Hoe Vertel Je Het Aan Je Eerste Kind

• Auteur

hallo allemaal

mijn man en ik hebben besloten om voor een 2de kindje te gaan
    onze dochter is nu 3 jaar en we hebben aan haar gevraagt hoe zei het zou vinden als ze een broertje of zusje erbij zou krijgen
    ze is heel erg blij omdat hier de meeste kinderen met zijn 2en zijn thuis
    maar ik wil wel is weten of er moeders zijn die al een kindje hebben hoe zei het vertellen
    wij gaan nu voor ronde 1 en het is afwachten wat er gaat gebeuren
    ik lees het wel ben erg benieuwd

groetjes

#2866962 Quote

Mijn zoontje was nog geen 2 toen zijn zusje werd geboren dus ik kon het hem nog niet echt uitleggen.Jouw kindje is 3 jaar dus die zal het denk ik wel aardig begrijpen  als je vertelt dat er een babytje komt.Soms denken ze nog dat het babytje weer weggaat dus dat is misschien ook handig om te vertellen.Er zijn hele leuke voorleesboekjes over in de bibliotheek, dan kun je het via een verhaaltje zo duidelijk maken.Mijn kinderen zijn nu 4 en 6 jaar en begrijpen dus heel goed wat het betekent als er een kindje bij komt.En ze reageren best enthousiast,vooral die van 4 jaar.Nou eerst maar proberen om zwanger te worden en ik denk als dat lukt ik ze het niet te snel ga vertellen want 9 maanden duurt dan nog zooo lang! Dus wij zijn bezig voor een derde kindje,zitten nu in ronde 2.
    Succes!

Groetjes van Lene

#2867170 Quote

Ha  Eefje,

Wij zitten in de 2e ronde (morgen mijn NOD) voor 2e kindje en onze zoon is eind augustus 3 jaar geworden.
    sinds een vriendin van mij bevallen is, paar weken geleden heeft hij het ook erover dat zijn mama een baby in de buik heeft en dat de dokter die eruit gaat snijden en dat hij dan een zusje heeft. Schattig he. We hebben het er helemaal niet met hem over gehad. Hij is wel gek op baby's en andere kinderen, dus dat is erg leuk.
    Wellicht voortvarend hebben we via simplycolors een t shirt besteld met daarop de tekst 'ik word de grote broer' en achterop zijn naam. Mocht ik zwanger geraken dan krijgt hij deze aan als we het de oma's en opa gaan vertellen.

Liefs,
    Stanneke

#2867195 Quote

Hoi Eefje,

Wij hebben het ons zoontje pas verteld toen het al een beetje zichtbaar werd. We hebben samen met hem op de bank zijn babyfotoboek zitten kijken en toen verteld dat hij dat was en dat er nu weer zo'n babietje in mama's buik groeide.
    Toen ik ging bevallen hebben we verder niets gezegd als alleen dat ik me niet zo lekker voelde en hij daarom bij opa en oma een nachtje bleef logeren. Wel goed geweest, want in eerste instantie wilde de bevalling niet zo op gang komen en waaren het alleen maar oefenweeën
    Veel succes en plezier met het vertellen als je zwanger bent

#2867274 Quote

hallo

leuk om die reacties te lezen hoe jullie het verteld hebben.
    onze dochter is de laatste weken op de psz ook met het thema "hoera er word een baby geboren" mee bezig geweest
    ze gaat daar nu helemaal op in en vraagt dan ook regelmatig wanneer er hier een baby geboren word.
    maar ja dat weten we nog niet.
    ze weet dan ook al helemaal te vertellen waar de baby dan moet slapen.
    best wel leuk
    zo heb ik nu niet het gevoel dat zei het niet leuk zou vinden een broertje of zusje erbij
    maar we blijven oefenen en hoop dat het snel raak is

groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct