Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23219 Nu Zo Verdrietig Waarsch Miskraam

• Auteur

een week geleden kwamen we er achter dat ik zwanger was van ons 2 kindje, vandaag was ik precies 5 weken en 2 dagen zwanger. ik zat op mijn werk en moest plassen en bij het afvegen zat ineens het wcpapier onder het bloed, echt helderrood bloed. Ik schrok me wezenloos en heb meteen de Vk gebeld, die kan helaas niks voor me doen want met 5.5 week zie je nog niks op de echo, ik moet nu afwachten tot ik buikpijn krijg en stolsels verlies, tot nu toe is dit nog niet het geval maar ik heb er geen goed gevoel over,

zijn hier meer meiden die hetzelfde mee hebben gemaakt en hun ervaring willen delen?

veel liefs janneke

#2866989 Quote

ik heb dit nog nooit meegemaakt omdat ik nog nooit zwanger ben geweest
    maar ik wil wel even laten weten dat ik heel erg voor je duim
    ik hoop dat het meevalt
    veel sterkte

liefs ikjes

#2866999 Quote

he janneke,
    Wat een ontzettende rotte ervaring zeg.
    Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
    Ik hoop voor jullie dat het meevalt en dat alles goed is met je baby.
    Ik denk aan je en duim voor je!
    Wil je ons op de hoogte houden?

Sterkte,

Heel veel liefs annie1

#2867000 Quote

Hoi Janneke,
    Rot voor je wat je nu meemaakt!!
    Ik heb eind augustus een miskraam gehad, en dat begon zo..
    Met 6 wk en twee dagen kreeg ik bloedverlies, een klein beetje,telkens als ik naar de wc was geweest wel wat.  Verder geen klachten.
    Dat bloedverlies bleef, en duurde eerst een week, tot het erger werd.
    Op dag 9 werd het ineens alsnog een miskraam, met heel veel bloedverlies.Had binnen 10 minuten al de placenta en het vrucht/zakje opgevangen.
    Buikpijn heb ik niet gehad, en dat vond de vk raar, want dat zou er wel bij horen zei ze.
    Dus dat is geen zekerheid!! Dat hoeft dus echt niet!!!
    Ik kreeg daarna s'avonds een echo waarop te zien was waar het vruchtje had gezeten.
    We waren inmiddels bijna 8 weken!!
    Dus heel erg teleurgesteld, en verdrietig.
    We wilden het zo graag!!
    Ik vond het veel harder aankomen, dan ik ooit had gedacht.
    Heb al twee kids, van 7 en bijna 4!
    We wilden het graag nog een keer bewust met ons gezinnetje meemaken.
    Alleen moeten we nu weer opnieuw beginnen.
    Je kunt alleen maar afwachten, en verder kan nog niemand iets doen.
    Dat is heel moeilijk en erg onzeker.
    Hopelijk zet het niet door voor jullie, en is het niets ernstigs.Dit kan ook hoor!!
    Ik wist al bij het eerste bloedverlies dat het mis was…stom, maar ik voelde het zelf al!!   en toen moesten we dus nog 9 dagen wachten.
    Het was heel rot om mee te maken en iedereens mening erover te horen. Ze komen soms ook hard over, en snappen het niet..
    Gelukkig kunnen we nu weer vooruit kijken, en weer gaan voor een nieuwe poging!!!
    Heel veel sterkte en succes.
    Laat nog maar eens horen hoe het gaat..
    Groet R

#2867005 Quote

ach Janneke,

Wat ontzettend sneu voor je. Je zult inderdaad wel heel verdrietig zijn.
    Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, dus ik kan je niet verder helpen.
    Wel hebben twee andere mensen die ik ken het meegemaakt.
    Bij mijn zus is de zwangerschap ondanks het bloedverlies gewoon gebleven en zij heeft een gezonde zoon gekregen.
    Bij mijn vriendin ging het helaas uiteindelijk over in hevige buikpijn en toen verloor ze het vruchtje.
    Zo zie je maar weer dat het echt twee kanten op kan.
    Ik hoop  voor je dat het toch nog goed mag gaan.
    In elk geval veel sterkte toegewenst in deze vervelende tijd.

Liefs Til

#2867006 Quote

hoi R,

wat erg om te lezen dat je dit ook hebt meegemaakt, het klinkt precies als hoe het nu bij mij is,..inderdaad bij het afvegen wat bloed,..dan weer heel weinig dan weer wat meer.Ik lees veel verhalen op internet dat t een kans van 50% is dat t blijft zitten en dat t eventueel een gesprongen vaatje kan zijn maar dan lijkt mij dat het inmiddels wel al gestopt zou moeten zijn,..misschien een smerig verhaal maar toen ik even naar de wc moest voor iets anders dan een plas,..werd het ook wat erger.

ik kan me heel goed voorstellen dat t een hele klap is geweest,..je hebt er ook een tijd mee gelopen zeg! vanaf t eerste moment dat je positief test past dat kindje al zo in je leven en dan ineens is het weg,..wij zijn ook erg verdrietig,..al zijn we pas 25 en is onze dochter pas 21 maanden.,..toch was dit kindje zo gewenst en ik snap best wel dat de natuur zijn werk doet,…maar t voelt toch erg vervelend.

ik vraag me ook af of ik het echt ga merken dat ik t vruchtje verlies,..het moet nog zo klein zijn,..misschien is het al weg,..hoe weet ik dat dan zeker?? de vk en huisarts kunnen niets doen,..en wat nou als ik denk dat t weg maar dat het er toch nog zit??? heel onduidelijk allemaal.

ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn en dat t nu wel goed gaat.

veel liefs janneke

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2867008 Quote

en de rest ook allemaal bedankt voor jullie reactie,.. we wachten in spanning af! til weet jij hoelang je vriendin toen met bloedverlies heeft gelopen en hoever was zo toen?

#2867009 Quote

Hoi Janneke,

Ik hoop het niet voor jou en je man. Ik heb het zelf nog niet mee gemaakt. Ben ook nog maar net bezig.
    Wat ik wel weet een vriendin van mij die nu zwanger is heeft 2x licht bloed verlies gehad. Ze is nu 23 weken en alles is goed. Ook een collega van mij heeft in de 1e 3 maanden 2x een hevige bloeding gehad en haar kindje is nu al weer  2 jaar.
    Dus we gaan met z'n allen duimen voor jullie dat alles goed gaat.
    Sterkte meid!

Liefs An

#2867051 Quote

jeetje mina wat vreselijk wat een onzekerheid nu! ik kan niks anders zeggen dan heel erg veel sterkte ik duim voor je.

liefs linda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct