Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23225 Wanneer Beginnen Tellen

• Auteur

Hallo Dames!

Ik heb misschien een beetje stomme vraag, maar door het vele lezen ben ik even de kluts kwijt en ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven….

Mijn vorige menstruatie is begonnen, volgens mij, op 29 september. Ik had toen die vrijdag en zaterdag last van iets of wat bruinverlies. Zondag zag ik helemal niets meer en dacht ik dat mijn menstruatie alweer gedaan was. Maandagochtend zette het echter flink door en dat heeft 5 dagen geduurd.

Op de ene site zeggen ze dat je moet beginnen tellen vanaf de 29ste, de dag van het bruinverlies. Bij een andere sie zeggen ze weer dat je pas moet beginnen tellen vanaf de dag dat de menstruatie echt doorzet, dat is dus de 2de oktober….

Ik snap het niet meer…… kan iemand mij misschien vertellen vanaf wanneer ik nu moet gaan tellen om mijn NOD juist te bepalen…..

Alvast bedankt!

Liefs Kim

#2867029 Quote

Hoi,

Ik zit met dezelfde vraag, dus lees even mee. Verder lees ik ook dat je moet rekenen vanaf de dag dat je helderrood bloed verliest. Nu is het zo dat ik vanaf zondagavond bruinverlies heb en dat er vanaf vandaag iets rood verlies doorkomt. (95% bruinverlies)
    Moet ik dan vandaag als dag 1 zien? Wat is dit toch lastig .

Groetjes,

#2867171 Quote

Hoi Mayke en Kim,

Ik herken jullie probleem, voor de zekerheid ga ik uit van bruin verlies is dag 1, dit heb je namelijk niet voor niets. En zolang er nog 2 meningen te lezen zijn speel ik zoveel mogelijk op safe.
    Dit reken ik dan uit, daarnaast reken ik de dag van het rode bloedverlies uit, oké je 'moet' dan dus wat langer doorklussen, maar ach dat zal toch niet al te bezwaarlijk zijn.

Liefs Stanneke

#2867174 Quote

Heej Stanneke!

Ja zoiets had ik zelf ook al in gedachten en mijn ventje sluit zich daar natuurlijk helemal bij aan!!! Die heeft geen bezwaar tegen een beetje "bijklussen" hahahhaa

We zullen deze maand wel zien wanneer de duivels zich aanbieden en dan weet ik gelijk hoe ik moet tellen….

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Liefs Kim

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct