Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23231 Trouwen

• Auteur

Even heel wat anders…

Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd en hebben ook nooit plannen in die
    richting gehad. Nu we al een tijdje proberen een kindje te krijgen
    begint bij mij steeds meer het gevoel op te spelen dat ik toch wel
    graag wil trouwen. Ik wil er gewoon straks ook "bij horen" en dezelfde
    achternaam als het kindje hebben.

Ik zit er over te denken om hem te gaan vragen binnenkort, wat vinden jullie daarvan?
    En wat nou als we bijv. in het voorjaar gaan trouwen en ik dan plots toch zwanger ben, hoe doe je dat dan met je jurk?

Misschien een leuk ander onderwerp om het even over te hebben!

Alvast dank voor jullie reacties!

Groetjes Noor

#2867077 Quote

Er zijn hele mooie trouwjurken voor zwangere vrouwen. Je kunt ook kiezen voor partnerschapsregistratie, is bijna hetzelfde maar klinkt iets minder officieel. Hebben mijn 'man' en ik ook voor gekozen, gratis op dinsdagochtend zonder toeters en bellen (wel met twee getuigen want dat moet).

#2867078 Quote

Hey,

Ik ben Kim, wij zijn net getrouwd en het was helemaal super. Van te voren zijn we er niet zo heel veel mee bezig geweest. Daarom liep de dag heerlijk ontspannen. Ik voelde me echt een prinsesjel. Het is gewoon heel bijzonder om mee te maken.
    Maar idd, het is heel erg duur. Als je het wel kunt betalen, zou ik het doen, want het is een dag die je niet meer vergeet en waar je als het goed is alleen maar mooie herinneringen aan zult hebben.
    Groetjes

#2867079 Quote

Hoi Noor,

Ik ben helemaal voor trouwen, en wij zijn dan ook getrouwd voordat we probeerden zwanger te worden, we hebben ook een christelijke achtergrond (PKN) dus dat speelt ook mee. Maar verder, het is ook een stukje extra zekerheid en veiligheid die je aan je kindje kan geven. En praktisch gezien: voogdij, ouderlijk gezag en erfrecht is meteen geregeld, wel zo handig natuurlijk, hoewel het ook redelijk makkelijk via het kantongerecht gaat!
    Tja, en trouwen in positiekleding kan ook, maar een vriendin van mij was ook sneller zwanger dan verwacht en heeft haar favoriete trouwjurk moeten laten hangen en heeft gewooon leuke kleren gekocht, is maar net wat je wilt natuurlijk!

ben benieuwd hie/of je je vriend gaat vragen!
    succes
    Klarie

#2867080 Quote

Dat je partner het kind nog moet erkennen klopt niet hoor, het enige verschil is dat geregistreerd partnerschap in het buitenland niet overal erkend wordt. Je partner kan er ook voor kiezen jou achternaam te nemen.

#2867081 Quote

Wat leuk al die reacties!
    Ik zou wel graag een bijzondere bruiloft willen, compleet met jurk en
    kasteeltje en zo. Waar moet ik dan aan denken qua bedrag???
    Ik heb net een "romantisch arrangement" geboekt in een mooi hotel, voor
    het weekend van 11 nov., ik denk dat ik het dan ga vragen, nu alleen
    nog verzinnen hoe!
    Ik hoop dat mijn vriend het ook allemaal leuk vindt en dat ie niet
    reageert met "ja ik wil wel maar over een paar jaar", of "het mag niet
    teveel kosten" of zo….

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2867084 Quote
    quote: Plien34 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-10-2006 11:34:05'));

Dat je partner het kind nog moet erkennen klopt niet hoor, het enige verschil is dat geregistreerd partnerschap in het buitenland niet overal erkend wordt. Je partner kan er ook voor kiezen jou achternaam te nemen.

hoi,

volgens mij moet je het kind nog wel erkennen hoor bij geregistreerd partnerschap want mijn zus wil niet trouwen maar dacht toen daaraan maar ze hebben het dus niet gedaan omdat je het kind dan alsnog moet erkennen .
    en een ander stel wat ik ken heeft ook geregistreerd partnerschap en zei ook dat als ze kinderen kregen hij die nog eerst moest erkennen.
    ?????????????????????????????????????????????
    aan de ene kant denk ik hmm jij zal het wel weten als je het zelf hebt gedaan maar aan de andere kant denk ik????????

want toen ik alles ging navragen bij de gemeente zeiden ze dat ook tegen mij .
    en wij heben gekozen voor huwelijk.

erg verwarrend allemaal ahhahaha

nou groetjes moekje

p.s. misschien dat er nog meer hier zijn met geregistreerd partnerschap en die wat duidelijkheid kunnen geven???????

#2867086 Quote

hoi,

Ik ben afgelopen april getrouwd en heb ook de dag van mijn leven gehad hoo echt mooi.
    enne niet duur
    want je kunt het net zo duur maken als je wilt.
    je kunt een zaaltje huren en het zlef doen of een zaaltje huren en alles verzorgt
    of een dure bruidsjurk of in mooi avondjurk of een in de uitverkoop
    je kunt 50 man uitnodigen of 150.
    bedoel het hoeft niet duur te zijn om een mooie bruiloft te hebben
    je moet het doen zoals je zelf wilt naar je wensen natuurlijk maar ook naar je middelen

je hoeft niet veel geld te hebben om te trouwen bedoel ik.

hoop dat je een moie dag hebt 11 november. en dat die ja zegt natuurlijk hahahaha

veel succes groetjes moekje

#2867087 Quote

Vinden jullie het niet gek als de vrouw de man vraagt?
    Ik ben wel een beetje ouderwets in dat soort dingen hoor!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct