Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23239 Groot Dilemma

• Auteur

Lieve meiden,

Zoals jullie al hebben gelezen ziiten mijn vriend en ik in een groot dilemma.
    Het probleem is als volgt. Juni j.l ben ik gestopt met de pil. Sinds juli heb ik enkele keren een keelontsteking gehad en daarvoor antibiotica gekregen. De KNO arts vertelde me vorige week dat ik geopereerd moet worden; mijn amandelen moeten eruit en wel op 28 november.
    Hij weet van onze kinderwens en adviseerde me één dag voor de operatie een zwangerschapstest te doen. Als hij positief is wordt ik tijdens de aanlegfase van het kind niet geopereerd. Of er later in de zwangerschap wel geopereerd zou kunnen weet ik eigenlijk niet.
    Ons probleem is nu; stellen we de kinderwens uit tot na de operatie of gaan we gewoon voor een kindje.
    En daarnaast… heb net ovulatietest gedaan en heb nu dus mijn eisprong.

Hoop op jullie reactie!

Gr. Sofie

#2867151 Quote

Hoi Sofie,

Kan natuurlijk moeilijk in jullie situatie verplaatsen, maar zelf zou ik ervoor gaan. Ben nu 32 en steeds heb ik het uitgesteld (werk, promotie, andere baan etc.). Nu ben ik dus al over de 30 en dan gaat toch echt het klokje tikken. Komt er ook nog bij dat ik bij de gynacoloog loop ivm uitstrijkje dat al zo'n 2 jaar steeds niet goed is. Weefsel weggehaald etc. ook niet helemaal goed. Had de keuze: opereren en stuk van de baarmoederhals (slijm, waarin zich dus het eitje nesteld) weg laten halen of nog een jaar afwachten. Heb dus wel voor het laatste gekozen. Volgende keer zien we dan wel verder. Let wel, bij mij is de afwijking nog niet zo erg hoor, vandaar dat ik deze keuze heb gemaakt samen met de gyn. hij twijfelde zelf ook om nu al zo'n ingrijpende operatie te doen hoor. Jullie situatie dus goed afwegen en ook de noodzaak natuurlijk van je  operatie afwegen, deze had bij mij natuurlijk direkt invloed op een evt. kinderwens in de toekomst.
    Succes met jullie beslissing
    groetjes,
    Roos

#2867179 Quote

hoi sofie,
    wat vervelend elke keer keelontsteking, weet er alles van vorig jaar juni zijn bij mij mijn amandelen eruit gehaald, had in eenhalf jaar tijd de enen na de andere achina en heb 9 penciline kuren gehad voordat ik zelf besloten had ze eruit te halen.

tuurlijk moet je het voor jezelf beslissen.
    is het niet mogelijk eerst even opereren en dan weer verder te gaan voor een kindje. ik moet zeggen dat ik niet weet wat de risico's zijn als je een narcose gehad hebt. maar ipc ben je na 2 weken weer genezen van de pijn.
    en als ik het bij mezelf na ga denk ik dat het niet prettig is om tijdens je zwangerschap last te hebben van je amandelen. en dan kan je denk ik ook niet een penciline kuur krijgen.
    heb je het al met je kno arts over gehad wat de risico's zijn. als je het doet of als je het uitsteld.

heel veel succes met het maken van je keus.
    maar ik denk dat het wel lekker zou zijn om gezond een zwangerschap in te geen ipv elke keer ziek te moeten zijn.

groetjes poohbeer

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct