Hoi Zijs,
Mijn man en ik gaan er ook voor! Volgens mij kun je direct na de pil voor een baby gaan. Vroeger raadden ze het af omdat het dan lastiger was om een uitgerekende datum te krijgen, maar tegenwoordig gebruiken ze daar toch eigenlijk altijd een echo voor. Het kan lang duren voordat de pil uit je systeem is, maar het kan ook direct raak zijn. Mijn zusje was direct zwanger. Verwacht niet dat je cyclus gelijk normaal is, dat kan helemaal wel lang duren.
Volgens mij is het enige nadeel van direct proberen dat je na vier weken waarschijnlijk overtijd bent en dan denkt dat je al zwanger bent, terwijl het heel goed gewoon nog het ontpillen kan zijn. Zo had ik al een cyclus van 45 dagen en ik geloofde de negatieve zwangerschapstesten haast niet meer. Het duurt wel een paar maanden voordat je je eigen cyclus weer terug hebt. Maar wie weet ben je voor die tijd al zwanger.
Als ik jou was zou ik dus ook gewoon proberen (doen wij ook) maar probeer er rustig over te blijven. Als het niet direct lukt, is het ook nog geen wereldramp toch? Volgens mij lukt het op die manier in ieder geval een stuk beter om de weken door te komen.
Regelmatig seks hebben helpt natuurlijk ook. Als je elke twee of drie dagen met elkaar vrijt, dan is het geloof ik ook minder noodzakelijk om precies te weten hoe je cyclus loopt.
Anyway, heel veel plezier en geluk de komende tijd!
Liefs,
Noa