Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23260 Gestopt Met De Pil En Dan

• Auteur

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten de pil over boord te gooien en proberen zwanger te worden. Het klinkt allemaal nogal onwerkelijk en spannend, want het wordt de eerste keer! Ik wordt er helemaal enthousiast van en wil het iedereen vertellen, maar we hebben besloten dat niet te doen, want je weet ten slotte nooit of het wel en wanneer of misschien niet lukt.
    Ik ben halverweg de strip gestopt en ongesteld geworden. Vanaf de eerste dag van de ongesteldheid begint de cyclus van 28 dagen (dit is ook niet hetzelfde voor iedereen) en halverwege de cyclus is er de eisprong. Ik vraag me af of het verstandig is om eerst nog een keer ongesteld te worden omdat mijn lichaam al jaren gewend is aan de pil. Of zouden we het bij de eerste eisprong al kunnen proberen?

Graag jullie reactie.
    Bedankt alvast, groetjes

#2867317 Quote

hoi,

leuk dat je ook net op dit forum komt kijken. ik ben hier ook nog niet zo lang!
    ben ook pas gestopt sinds vorige week donderdag. ben nu ongi.

je kan het beste wachten tot je cyclus weer op gang is. zodat je beter kan uitrekenen wanneer je vruchtbare dagen zijn enzo… maar je kunt natuurlijk ook gelijk zwanger raken in je eerste ronde. maar   de kans is klein. wij proberen het ook gewoon hoor. je weet maar nooit. maar het is beter om een maand of twee te wachten heb ik ooit gelezen…

verder is dit een erg leuk forum. je kan hier met al je vragen terecht.

succes met je eerste ronde. en we horen het wel…

liefs dagdroomertje

#2867320 Quote

Hoi dagdromertje,

Bedankt voor je reactie. Leuk dat je ook op het punt bent dat je er voor wilt gaan. Ik vindt het wel grappig hoe zo'n proces gaat. In het begin deden we er lollig over en steeds werden de gesprekjes serieuzer tot het punt komt dat je die pil daadwerkelijk in de prullenbak gooit. Spannend hoor!
    Maar ik denk inderdaad dat het niets uit moet maken. Sommige mensen worden ook zwanger ook al slikken ze de pil. Ik heb vanwege ziekte eens een tijdje moeten stoppen met de pil en begreep van de arts dat het een aantal maanden duurt voordat de pil uit je lichaam is. Vandaar zal in de eerste weken de kans misschien wel klein zijn.

groetjes

#2867329 Quote

Hoi Zijs,

Mijn man en ik gaan er ook voor! Volgens mij kun je direct na de pil voor een baby gaan. Vroeger raadden ze het af omdat het dan lastiger was om een uitgerekende datum te krijgen, maar tegenwoordig gebruiken ze daar toch eigenlijk altijd een echo voor. Het kan lang duren voordat de pil uit je systeem is, maar het kan ook direct raak zijn. Mijn zusje was direct zwanger. Verwacht niet dat je cyclus gelijk normaal is, dat kan helemaal wel lang duren.
    Volgens mij is het enige nadeel van direct proberen dat je na vier weken waarschijnlijk overtijd bent en dan denkt dat je al zwanger bent, terwijl het heel goed gewoon nog het ontpillen kan zijn. Zo had ik al een cyclus van 45 dagen en ik geloofde de negatieve zwangerschapstesten haast niet meer. Het duurt wel een paar maanden voordat je je eigen cyclus weer terug hebt. Maar wie weet ben je voor die tijd al zwanger.

Als ik jou was zou ik dus ook gewoon proberen (doen wij ook) maar probeer er rustig over te blijven. Als het niet direct lukt, is het ook nog geen wereldramp toch? Volgens mij lukt het op die manier in ieder geval een stuk beter om de weken door te komen.

Regelmatig seks hebben helpt natuurlijk ook. Als je elke twee of drie dagen met elkaar vrijt, dan is het geloof ik ook minder noodzakelijk om precies te weten hoe je cyclus loopt.

Anyway, heel veel plezier en geluk de komende tijd!

Liefs,
    Noa

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct