Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23266 Wachten Duurt Echt Kei Lang

• Auteur

Hoi allemaal,
    Ik ben een tijdje even niet op het forum geweest om er wat minder mee bezig te zijn. Jeetje wat zijn er weer veel zwanger! Gefeliciteerd allemaal. Wij zitten nu in ronde 9 voor onze eerste en ik kannie wachten totdat het raak is. Mijn man ook niet maar ik heb het veel erger te pakken! Maar ja we zullen geduld moeten hebben. Ik zit er over te denken om volgende maand een keertje ovulatie testen te proberen. Laatst las ik een stukje in een blad dat ze heel er betrouwbaar zijn ….. en stond erbij METEN IS WETEN dus ik ben benieuwd.  
    Een week geleden vertelde een vriendin van ons dat ze zwanger is. Jeetje gewoon in 1 x raak dat wil toch iedereen! Ik hoop echt dat ik binnenkort ook zulk goed nieuws voor haar heb… dat we samen kunnen kletsen over een dikke buik maar ja!
    We krijgen nu ook steeds vaker vragen over waarneer wij nou eens aan kids willen beginnen. Eigenlijk is dat maar een stomme vraag want we zijn het al hartstikke lang van plan maar dat ga ik ze toch niet vertellen!

Okay succes iedereen!

Groetjes,
    Femmie

#2867387 Quote

Hoi meid,

Ja, wachten duurt inderdaad héééél lang!! Helemaal als je er al 9 maand op wacht.
    Ik heb een vraagje, heb je al eens je temperatuur bijgehouden? Toen ik zwanger wilde worden van onze eerste was ik op een gegeven moment ook van plan een keer ovulatietesten te gaan halen. Maar, stiekem vond ik dan toch ook dat ik er misschien weer te veel mee bezig zou zijn. Ik ben toen begonnen met temperaturen om zo te ontdekken wanneer ik ongeveer mijn eisprong had. De eerste maand dat ik ging temperaturen  kon ik het al meteen zien en de tweede maand kon ik dus een beetje op die dag gokken en ook toen ging inderdaad rond de 21e dag mijn temp omhoog.
    Het scheelt je een heleboel kosten en ook dan weet je wanneer je ongeveer je eisprong hebt.
    Maar, misschien temperatuur je allang en heb ik je nu zitten vervelen met mijn verhaal. Zo ja, sorry. Ik wilde toch echt even reageren.

Succes.

Liefs Til

#2867394 Quote

Hoi Til,

Leuk dat je meteen reageerd! Ik loop al een tijdje met het idee om een te gaan temperaturen maar het komt er steeds niet van. Ik heb zefs al een nieuwe thermometer gekocht maar ik heb het nog niet gedaan. Telkens denk ik 'Als ik nou elke ochtend rond hetzelfde tijdstip ga temperaturen' maar helaas het is er nog steeds niet van gekomen!!!
    Maar je hebt me weten te motiveren om het toch eens te gaan doen!
    Hoe lang heeft het bij jou geduurt bij je eerste voordat het raak was? Ben je nu ook al lang bezig? Hou jij een soort curve bij van elke dag?

Als ik te veel vragen stel dan hoor ik het wel toch?! HAHA

Ik zit nu in het begin van  mijn vruchtbare periode volgens de kalender! Kan ik nu ook beginnen met temperaturen of kan ik beter wachten tot na bij menstruatie…!!??

Groetjes,
    Femmie

#2867404 Quote

Hoi Femti…

Ik weet er alles van… en ik zit pas in ronde 1 dus wie ben ik om te zeuren….
    Maar ik vind het wachten tot je NOD echt niet grappig…
    En nu is mijn NOD geweest… nog geen RD… maar ook nog geen positieve test…
    Aaaaaaaa~!!! Om gek van te worden!!

Groetjes Bieb.

#2867412 Quote

Hoi Femtie,

Nee hoor, die vragen zijn niet teveel.
    Ik zal ze even gaan beantwoorden.

Wij waren na een half jaar zwanger van mijn zoontje. Wij behoorden zeg maar tot de gelukkigen die er niet ruim een jaar of nog langer over doen.
    Wij zijn nu net bezig in de 2e ronde. Maar, momenteel ligt mijn cylus een beetje overhoop zoals het nu lijkt.
    De temperatuur schreef ik niet op in een curve, is niets voor mij. Ik kocht een goedkope agenda en daar schreef ik bij elke dag de temp, maar ook andere verschijnselen die me opvielen.
    Je zou nu best wel kunnen beginnen, de kans bestaat dat je de eisprong dan niet meer meet, maar je kunt al wel wennen aan het temperaturen. Ook kun je dan de volgende keer al een stukje vergelijken.
    'K zou het gewoon doen. Hen ik destijds ook gedaan.

Succes.

Liefs Til

#2867421 Quote

Hoi Til,

Ik denk dat ik er morgen mee ga beginnen! Het leek me leuk om gewoon spontaan zwanger te raken zonder al die trucjes maar helaas na 9 maanden zit mijn geduld erop haha. Nee even zonder dollen ik vind het best wel moeilijk dat het zo lang duurt want als je eenmaal hebt besloten dat je kids wil dan moet het eigenlijk ook meteen raak zijn.
    Maar jij zit nu in ronde twee. Spannend hoor. Ik hoop dat je nu ook iets aan het temperaturen hebt.

Hoi Bieb,

Ja spannend is het zo in de eerste ronde! Het wordt volgens mij alleen maar spannender. Toen wij het net hadden besloten kocht ik nog wel eens de kinderen van nu (doe ik af en toe nog wel eens).
    Het wachten duurt lang.
    Ik hoop voor je en voor iedereen natuurlijk dat het snel raak is en dat kan ook makelijk. Net zoals mijn vriending bij haar was het meteen de eerste maand al raak en ze hadden maar 1 x geklust..!!!

Groetjes,
    Femmie

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2867422 Quote

hoi,

ja temp. is denk ik wel een goed idee om wat duidelijker je vruchtbare dagen aan te geven weet je tenminste wanneer je het beste kunt klussen

ovulatie testen kun je altijd nog doen toch? enne temp. is stuk goedkoper

wens je veel succes met temp.

we horen wel hoe het gaat

groetjes moekje

#2867663 Quote

wachten wachten en nog es wachten..

Heel vervelend als je al 9 maanden – je best aan het doen – bent..

Wij zijn sinds maart dit jaar bezig, en tot op vandaag wil het met ons ook nog niet lukken.. erg vervelend.. en vraag me soms wel eens af als er iets mis is.. Maargoed.. geduld hebben.. zegt men..   Hoe moeilijk dat ook is.

In iedergeval wil ik je heel veel succes wensen!

Groetjes Janet

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct