Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23312 Epilepsie

• Auteur

hoi allemaal,

ik ben net nieuw hier en al gelijk een vraagje….

mijn man heeft vroeger tot zijn 7e jaar epilepsie gehad. Nu lees ik wel veel over de gevaren als je als vrouw epilepsie hebt, en als het bij de as moeder in de familie zit.

maar weet iemand hoe het zit bij de as vader? mijn man slikt al  vanaf zijn 7e geen medicijnen meer en hij heeft sindsdien ook geen aanvallen gehad. Hij had een hele lichte vorm van de ziekte.

Zouden we die voor het zwanger worden met de huisarts moeten bespreken? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

liefs gridje

#2868079 Quote

Hoi Gridje,

Aangezien ik zelf in juni (mijn eerste) aanval heb gehad, heb ik me er flink in verdiept en volgens mij hoeft het niet tot problemen t leiden als je vriend vroeger epilepsie heeft gehad.
    Mijn vader heeft epilepsie en drie hele gezonde kinderen!!! Ondanks dat ik nu op latere leeftijd toch een aanval heb gehad hoeft het niet te betekenen dat ik dat van mijn vader heb geerfd. Volgens de neuroloog is dat allemaal nog niet zo bewezen. Wel als er sprake is van meerdere problemen (waaronder ernstige leerproblemen).

Als je epilepsie hebt zijn het met name de medicijnen die schadelijk zijn  voor de baby. En aangezien je vriend die niet meer slikt…..

Er bestaat een site over epilepsie, misschien kun je daar ook nog met je vraag terecht. of een ander medisch forum.

Veel succes met zwanger worden!!
    lfs Joet

#2868083 Quote

bedankt voor je berichtje joet, ik ga even kijken op de site. Heb ook al met de huisarts gebeld, het heeft volgens hem geen consequeties……. gelukkig niet..

jij ook veel succes met zwanger worden.

liefs ingrid

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct