Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23313 Kosten Voor De Baby Uitzet Ed

• Auteur

hoi

ik was erg benieuwd naar hoeveel geld jullie apart zetten voor de baby…

misschien is het een te persoonlijke vraag hoor, maar ik ben erg benieuwd met wat voor bedrag we rekening moeten houden….

ik heb al gezien dat er erg veel prijsverschil zit in deverse winkels met betrekking tot de kinderkamertjes enzo, zo zal het vast ook wel met andere baby dingetjes zijn.

Ik ben gewoon erg beneiuwd hoe hard we nog moeten sparen   of juist niet…

liefs gridje

#2867813 Quote

Hallo Gridje,

Wij hebben er voor gekozen om "losse" tweedehands meubelen aan te schaffen. Deze hebben we  naar eigen smaak en stijl omgeknutseld (hobby van mij).  Ik vind de bedragen van nieuwe kinderkamers echt te gortig, de kwaliteit laat ook  vaak te  wensen over  en daarbij vind ik het veel leuker om een unieke kamer te creeren dan een standaard kamer uit een catologus. Ieder zijn ding natuurlijk, begrijp me niet verkeerd maar ik stort liever wat extra`s op een rekening voor later dan dat ik het hier aan uit geef.   Voor een kledingkast, ledikantje (matrasje wel nieuw aangeschaft) en commode waren we samen nog geen  75 euro kwijt. Tel daar de verf e.d. bijop kom je op ca. 100 euro.

Groetjes Marit

#2867822 Quote

Hai gridje,

Je kunt t zo duur maken als je zelf wilt.
    Wij hebben een deel van de kinderkamer gekregen en dat kostte ons dus niets.
    We hebben wel n nieuwe kinderwagen voor Loek*  gekocht bij de babydump. Die kostte 399 euro.
    Hier zat een maxicosi bij die op t onderstel kon. Het was ook n kinderwagen en buggy ineen. De box hebben we gekocht bij iemand uit dorp die aangeplakt stond bij de supermarkt en kostte 20 euro.
    Wij vonden alles nieuw uit babyzaken veel te duur.
    Je ziet je kunt t zo duur maken als je zelf wil.

Liefs polla

#2867830 Quote

Hoi,

Wij krijgen de oude meubeltjes van mijn schoonzusje als het zover is. Maar als dat niet zo was geweest had ik op  marktplaats ofzo gezocht. Ik vind het nieuw allemaal veel te duur.
    Toen we in ons huidige huis zijn gaan wonen hebben we met behan enzo al rekening gehouden dat dat de kinderkamer zou worden. Scheelt ook een hoop geld.

Inderdaad je kunt het zelf zo duur maken als je wilt. Wij hebben nu in ieder geval 500 euro opzij gezet, voor allerlei dingetjes die er nog moeten komen.

groetjes

#2867836 Quote

ja wij willen ook alles zelf maken of vermaken, ik ben ook van mening dat ik het echt onzin vind om een klein kledingkasjes te kopen. Wij willen straks gelijk een grote kledingkast kopen die ook mee door kan voor de kinderkamer. We hebbon ook besloten dat we eigenlijk gewoon hout willen. over een paar jaar kan het dan gewoon geverft worden en ziet het er zo goed als nieuw uit. Eigenlijk willen we gewoon spullen kopen die langer meegaan als de babytijd. En de prijzen voor die nieuwe kamer zijn echt absurt…..

Het komt voor ons ook nogal snel dat we besloten hebben om voor een kindje te gaan. Mijn vader is best ziek en we willen hem gewoon nog opa maken voor het te laat is. En je weet maar nooit misschien moeten we nog een jaar klussen voor het zover is.

liefs grid

#2867890 Quote

Hallo

Wat wij nu doen is iedere maand geld op de spaarrekening zetten, echt   niet veel hoor net wat er over is. Dan hebben we in ieder geval iets achter de hand, want wij hebben geen hoog inkomen, vriend studeert nog en ik werk maar 25 uur in de week. Die babykamers vinden wij ook te duur, ik ga daar echt geen 1000 euro aan uit geven.Ikea heeft ook veel leuke spullen en natuurlijk marktplaats. Verder heeft de babydump ook wel van die aanbiedingen.

Marjolein

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2867925 Quote

Hai,

Weet je wat een leuk boek is:   Het Baby Butget Boek

Daarin staat vanalles wat je moet regelen voor de baby komt, verzekeringen, kdv, kleding, babykamer etc etc etc.
    Er staan handige tips in, en prijzen hoeveel je er voor moet rekenen.
    En alles ook zo goedkoop mogelijk.
    Het goeie hoeft iet altijd duur te zijn.

Het is een goed boek dus ik raad hem je aan.

Lfs Niek

#2867928 Quote

Ik denk inderdaad ook dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.

Persoonlijk gaan mijn man en ik wel voor nieuwe meubels en spulletjes op pad straks (het geld is er, dus waarom niet ?)

Maar als je een iets kleiner budget hebt, kun je denk ik met wat creativiteit toch voor weinig / minder geld een leuk kamertje maken.

Succes ermee !

#2868011 Quote

hallo

Zoals je wel meerde er over hebt gehoord kan je het zo duur maken als je zelf wilt.
    Toen ik zwanger was van onze dochter en dat bekent hebben gemaakt aan familie leden kwam iedereen wel met iets voor de kinder kamer.
    Hierdoor hoefde we zelf niet veel aan te schaffen.
    (Nu we dan voor een 2e bezig zijn heb ik alles al staan).
    Toen onze dochter geboren werd heb ik het zo geregelt dat als ik nu de kinder bij slag krijg ik die op een andere rekenig plaats voor als ze straks gaat studeren.
    Dan spaar je al vanaf het begin en dat kan dan vlink oplopen later.Maar als ze echt veel kleding nodig heeft heb ik nu ook wat achter de hand om dat te betalen.

groetjes en succes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct