Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23336 Schildklier En Zwanger

• Auteur

Zijn er trouwens ook meiden met een schildklier probleem hier die zwanger willen worden??

Groetjes Anne!

#2868043 Quote

Hallo,

Ik zag je bericht en dacht ik moet me toch maar even aanmelden. Ja, ik heb een langzaam werkende schildklier en ben net gestopt met de pil. Ik heb volgende maand een afspraak met mijn internist en ga hem dan wat vragen voorleggen om te kijken of een schildklier probleem nog voor extra aandacht vraagt als je zwanger wil worden. Heb jij ook een schildklier probleem?

groetjes

#2868091 Quote

Hoi,
    Ik heb geen schildklier meer.. Heb drie jaar terug kanker gehad en toen is de schildklier helemaal weggehaald.. Ik ben wel erg benieuwd hoe dat dan werkt, heb er ook nooit zo naar gevraagd omdat we er helemaal niet mee bezig waren (toen was ik gewoon nog aan de pil).. maar omdat ik nu maar 1 keer per twee maanden ongesteld wordt begin ik me een beetje af te vragen of dat dan misschien door dat schildklier gedoe komt..Ik heb namelijk al tien jaar de pil geslikt en weet du nog niet hoe t zonder was. Maar meiden hier zeggen dat t niet zo lang hoeft te duren, dat ontpillen.. dus zal t bij mij misschien wat anders zijn  het enige wat ik dan kan bedenken is die schildklier.. vrijdag heb ik een afspraak bij de dokter, dus ik zal t es vragen!
    Groetjes!

#2868116 Quote

Hoi,

Ik heb een langzaam werkende schildklier en slik daar medicijnen voor. Als je goed ingesteld bent, dan hoeft het volgens mij geen problemen te geven met zwanger worden. Maar er zijn natuurlijk meerdere vormen van schildklierproblemen, dus helemaal zeker weet ik het niet.
    Bij mij maakte het dus niet uit en hoefde ik ook niet vaker op controle te komen. Toen ik eenmaal zwanger was, werden mijn schildklierwaardes wat vaker gecontroleerd, omdat bijna iedereen in de zwangerschap wat meer medicijnen moet gaan gebruiken.

Van Laura was ik de 3e ronde zwanger en bij deze zwangerschap was het zelfs de 1e ronde al raak.

Groeten, mam van Laura (17w2d)

#2868126 Quote

Slikken jullie veel medicijnen? Thyrax ook denk ik? ik slik 250 Mcg/mlg dat weet ik nooit.. 😉 een roze en een witte in ieder geval..

wat snel zwanger zeg, "mama van Laura" super! Bij jou heeft t dus zo te zien weinig invloed gehad! Mooi, dat geeft de burger weer moed haha..

ben benieuwd wat mn dokter zegt!
    Liefs anne!

#2868149 Quote

Hallo,

Is inderdaad prettig te weten dat het toch wel heel snel kan gaan. Ik slik zelf ook thyrax  nu 125 microgram alleen heb ik de ziekte van hasimoto waardoor ik nog mijn schildklier aan het afbreken ben en dus elke keer weer moet verhogen. Ik vraag me af of dit een risico is?

Zonder schildklier lijkt me ook heel raar. Je slikt best veel Thyrax! Ben jij nog onder controlle bij een internist? Ik zou het hem anders toch eens vragen of het invloed heeft op zwanger worden en of het invloed heeft op je periodes. Ben je al lang bezig?

groetjes

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2868185 Quote

Hey,

Hier ook iemand met een traag werkende schildklier.
    Als de waardes van de schildklier goed zijn,dan kun je gewoon
    zwanger raken. Alleen wordt gedurende heel je zwangerschap
    de dosis van de medicatie bijgesteld zodat je kindje voldoende
    schildklier hormoon kan aanmaken en hierdoor met een gezonde
    schildklier geboren wordt. (wordt gelijk na de geboorte bloed uit de navelstreng onderzoch). Ik ben overigens 2 x in de eerste ronde zwanger geworden. Graag wil ik een derde kindje (dit laat nu wat langer op zich wachten) en heb de afspraak met de internist dat zodra ik zwanger ben   gelijk bloed laat prikken en binnen 5 weken na de conceptie langs moet komen.

Veel succes en groetjes  

#2868255 Quote

Ja ik slik zoveel thyrax omdat ik helemaal geen schildkler meer heb, die is weggehaald aan beide kanten zaten kankercellen.. maar nu gaat t weer goed hoor! 😉

Ik ben nu sinds febr/maart dit jaar gestopt met de pil, en we zijn nu in de tweede ronde, maar omdat ik zo weinig ongi wordt zijn we dus al zo'n 4 maanden bezig..

maar ik ga volgende week weer even bloed prikken, thyreoglobuline en tsh kijken of dat goed is ingesteld, wat als ik niet goed ingesteld ben zei de dokter, kan dat wel effect hebben op je cyclus en zwanger worden.. maar de laatste keer was ik gewoon goed ingesteld dus dan heeft t eigenlijk geen effect..

spannend zeg, ik moet nu beginnen maandag met tempen, kijken hoe t verloppt allemaal..

liefs anne

#2868256 Quote

Oh sorry, Hashimoto weet ik eigenlijk niets van..weet ook niet zo goed wat het is eigenlijk, want Graves is met je ogen toch en niet Hashimoto?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct