Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23367 Hoeveel Kans Op Weer Een Prematuurtje En Wie Is Er Bang Om Zwanger Te Worden

• Auteur

hallo ik ben nieuw op dit forum,ik heb een vraagje.
    Hoeveel procent kans heb je op een WEER vroeggeboorte??
    ben 3 jaar geleden bevallen van een dochtertje   met 32 wk en 3 dgn
    er is geen reden gevonden waarom ik te vroeg ben bevallen (niks met placenta enzv)
    wel heb ik erge stress gehad (verhuizing,relatie die slecht ging)
    misschien heeft het daar aan gelegen??????? ik weet het niet
    nou willen we over 2 mnd mijn spiraaltje eruit laten halen en   er weer voor gaan(voor een 2e)
    maar eerlijk gezegd ben ik wel bang dat er weer een vroeggeboorte kan worden (moet ik me zorgen maken??????)
    nu gaat allees heel erg goed met onze dochter   en onze relatie

ik ben erg bang maar ook opgewonden weer lekker met een dikke buik trots zijn/worden

wie kan mij van mijn bezordheid af helpen???????

mvg         een wanhopige mamaaaaaaaaa

#2868363 Quote

Hoi,
    Sorry ik kan je op dit gebied niet helpen, maar ik wil zeggen dat je moet proberen om je bij voorbaat niet te druk proberen te maken. Vooral goede moed hebben. Je schrijft zelf dat je nu een stuk beter in je vel zit als 3?jaar geleden en mischien dat dat enorm scheelt. Ik zal als ik jou was als je het spiraaltje eruit laat halen het voor de zekerheid even aan de dokter vragen.
    Ik wens je veel succes en klusplezier!!

Groetjes annie

#2868372 Quote

hoi hoi
    op dit gebied maak ik me niet zo veel zorgen, ik zal er met die tijd gewoon   met de vk praten.
    maar ik weet wel hoe het voelt om je zorgen te maken over je zwangerschap, daar hetb ik wel last van. ik ben in 2004 bevallen van een zoon. 3 weken later bleek dat hij een hatafwijking had, en nog steeds heeft. gelukkig doet hij het goed en heeft hij nog geen hele zware operatie's moeten ondergaan. maar op dat gebied maak ik me wel zorgen over een 2de, of hij gezond zal zijn.

groetjes poohbeer

#2868378 Quote

Hoi hoi poohbeer

Ik heb wel even een vraagje zitten er bij jullie dan mensen in de familie die een hartafwijking hebben?
    want meestal hebben ''afwijkingen '' een erfelijkheid.
    Bij mij in de familie komen er geen afwijkingen voor en ook niet in de familie van mijn man .
    Niemand die te vroeg geboren word/is dus het is gewoon de natuur die mij een vroeggeboorte heeft gegeven.

ik hoor het graag even van je

hoe is het nou met je zoontje en heeft hij bepaalde medicatie??

ik wil zowieso jullie bedanken die mij een reactie hebben gestuurd ,ik weet wel dat ik het eigenlijk op mij af moet laten komen   en er gewoon voor moet gaan maar…tja het is niet zo makkelijk

mijn dochtertje is nu inmiddels   3 jaar en 3 mnd en doet het verschrikkelijk goed ,ze is niet onder behandeling van een kinderarts
    en loopt zelfs voor volgens de artsen dan kindjes die op tijd zijn geboren.
    ze mag zelfs naar de basisSchool nu met haar leeftijd want ze is volgens de artsen en school TE bij   voor een peuterspeelzaal

MAAR WIE HAD DIT OOIT GEDACHT

toen ze een weekje oud was heeft ze een hersenbloedingkje gehad en is helemaal weggegaan en heeft er niks aan overgehouden
    (al komt het vaak voor dat prematuurtjes een kleine bloeding in de hersens hebben) maar schrok toch echt van het nieuws die dag

ze zeiden het ook heel rustig ja ze heeft een kleine hersenbloedingkje gehad heel normaal alsof iedereen het normaal op zou vatten

ik huilde en scchreeuwde   en heb bijna de kinderarts bij zijn keel gepakt van HOE KA JE NORMAAL ZOIETS ZEGGEN , EN HEB JE ZELF KIDS?????

al met al willen wij toch een broertje of eenzusje voor mijn kleine''grote''meid

bedankt voor jullie reacties    

#2868405 Quote

Hoi prematuurtje

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar mijn vriendin haar dochtertje is 10 weken te vroeg geboren ook door de stress.
    Maar nu is zij 16 oktober bevallen van een zoon en die was drie weken te laat en ze had toen ook best veel stress en was altijd druk.
    Dus je kunt er heel weinig van zeggen denk ik alleen wel zoveel mogelijk stress
    vermijden.

groetjes ilona

#2868406 Quote

Hey !
    Ik heb zelf geen ervaring met een prematuurtje, wel met een dismatuurtje.
    Onze dochter is met 38 weken geboren en woog 2200 gram.
    Erg klein dus. Wel kan ik mijn bezorgdheid een beetje met je delen.
    Ben n.l. ook erg bang dat onze tweede ook te klein is bij de geboorte.
    De verloskundige heeft gezegt dat als ik ooit zwanger zou zijn van een tweede, ik minimaal 2 uur op een dag moet rusten…..tja.
    Ik zou het in ieder geval na vragen bij de huisarts op verloskundige, wat de kans is op weer een vroeggeboorte.
    Hebben ze kunnen ontdekken waardoor het is gekomen?
    Liefs van Miena.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2868445 Quote

hallo

onze dochter was niet echt een prematuurtje, maar ze is wel 3 weken te vroeg geboren.
    ze woog 2330 gr.
    Ze heeft 4 dagen in het ziekenhuis gelegen maar ze deed het heel erg goed.
    nu is ze 3 jaar en 3 maanden en heeft de achterstand redelijk ingelopen.
    We zijn nu bezig voor een 2e kindje maar ik ben hier niet bang voor dat die ook achterloopt.
    Wel is tegen ons gezecht dat als ik zwanger zou worden van een 2e ik via het ziekenhuis de controles moet doen maar is niks om zorgen over te maken.
    ik hoop dat we snel zwanger worden succes ermee

groetjes   evelien

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct