Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

23384 Ontpillen

• Auteur

Hallo Allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen ik ben 28 jaar en ben nu net in ronde 1 zoals jullie dat noemen. Is dit trouwens vanaf je ongesteldheid nog vanuit de pil of is ronde 1 de eerste cyclus na je eerste eigen ongi? Wat ik me af vroeg is of dat ontpillen kwaaltjes met zich mee brengt zoals steken aan de linker onderkant van je buik en inderdaad een beetje wee gevoel zoals ik al eerder las hier op forum?

Ben benieuwd naar jullie verhalen. Wel fijn dat je anoniem toch aan iemand vragen kan stellen en dingen kunt vertellen als je je omgeving niet wil vertellen dat je probeert zwanger te worden.

Groetjes,

#2868437 Quote

Hey,

De eerste ronde is dat je gaat klussen voor je zwangerschap. Een ronde loopt van ongesteldheid tot ongesteldheid.
    Hoop dat je snel in verwachting mag raken.
    Is dit je eerste kindje of heb je er al meer?

Liefs Polla

#2868444 Quote

hallo Polla,

Dit wordt inderdaad hopelijk ons 1e kindje. Ik vind het allemaal wel heel spannend….
    Hoe is het bij jou en heb jij al kinderen?

groetjes

#2868448 Quote

Hey,

Wij zijn aan t klussen voor ons 2e kindje en zitten nu in ronde 4. Loek* is 2e kerstdag 2005 geboren. Loek* is overleden op 12 mei jl.
    Hoop toch echt dat t deze maand raak is, want kan eigenlijk niet wachten.

Liefs Polla

#2868449 Quote

Hallo Polla,

Wat erg voor jullie. Vind je het vervelend om over Loek te praten? Is hij door ziekte of wiegedood overleden? Lijkt me best eng om het nu weer te proberen. Moet je nog lang wachten voor je NOD?

groetjes

#2868450 Quote

Nee ik vind t niet moeilijk om over Loek te praten. Vind dat juist wel fijn, want dan heb ik t gevoel dat ie er weer even is.
    Loek is overleden aan wiegendood op t kdv. Het hele verhaal staat of verdriet en verlies forum op deze site. Niet dat ik t je niet wil vertellen, maar t is zo'n verhaal en daar staat ie al en hoe ik niet weer alles te typen.
    'Wij gaan nu al voor n 2e kindje, omdat we nu met lege handen staan en toch graag een kindje willen (wehebben daar ook voor gekozen).
    Ik hoop echt dat t niet lang duurt. Volgend weekend dan heb we de vruchtbare periode en kunnen we weer aan de klus. Ik heb zelf een onregelmatige cyclus en wanneer mn nod is met ik maar een beetje gokken. Waarschijnlijk rond de 15e.  We klussen om de dag en hopen zo geen kans onbenut te laten. Ik ben zelf 26 en bijna 27 en mn man is 28. We zijn nog jong en hebben dus nog alle kansen.
    Ik vind het wel leuk dat je hier met vrouwen kunt praten die ook graag een kindje willen en we hebben allemaal onzekeheden. Je kunt hier alles bespreken en dat is wel fijn. Je kunt toch met een hoop vragen niet bij vriendinnen terecht, want dan verraad je dat je weer in verwachting wil raken en als t dan lang duurt komen er vragen. Hoe ervaar jij dat?

Liefs Polla

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2868469 Quote

hoi

wij beginnen nu aan de 3e ronde
    mijn eerste cyclus was 28 dagen en mij tweede 37 dagen
    nu dus maar afwachten wat deze cyclus doet
    het vervelende is dat heel veel kwaaltjes ook zwangerschapskwaaltjes kunnen zijn, dus zit je voor je nod best wel in onzekerheid
    ik heb niet echt veel kwaaltjes gehad tot nu toe
    ik heb alleen veel last van gevoelige tepels en af en toe wat buikkrampen
    ik vind het inderdaad ook heel fijn om hier je gedachten en vragen kwijt te kunnen
    omdat het natuurlijk ook hardstikke spannend is

liefs ikjes

#2868516 Quote

Hallo Polla en Ikjes,

Wij willen inderdaad onze omgeving nog niet vertellen dat we het proberen. Ook omdat we nog maar in ronde 1 zitten en het inderdaad nog heeeeeel lang kan duren. Dit forum is daarom inderdaad wel erg leuk. Je leest andere ervaringen en je kunt je vragen stellen. Ik vind het allemaal wel heel spannend en ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan. Aangezien dit de eerste cyclus gaat worden zonder pil heb ik dus nog geen idee hoe die eruit ziet maar als ik uit ga van 28 dagen moet ik deze week mijn ei hebben. Klussen maar…….!
    Ik hoop dat jullie snel geluk zullen hebben.  
    Polla, ik ga straks je verhaal lezen en ik hoop dat je snel weer zwanger zal zijn.

groetjes

#2868524 Quote

Op bepaalde sites staan foefjes om te zien wanneer je in je vruchtbare periode zit.
    Op http://www.9maand.com kun je uiterlijke kenmerken vinden die je daar bij kunnen helpen.
    Hoop de je daar iets aan hebt.

Liefs Polla

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct