Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24 dagen na piek pas ongesteld: wel of geen eisprong?

• Auteur
  • Libelletje
    Bijdrager

Hi dames,

Heeft iemand ervaring met onderstaand verhaal?

Ik ben in december gestopt met de pil en het lijkt er op dat ik een lange cyclus heb van rond de 42 dagen. Omdat ik begon te twijfelen of ik überhaupt wel een eisprong heb ben ik gaan testen. De ovulatietest van clear blue digitaal gaf op dag 18 van mijn cyclus een vaste smiley aan. Best vreemd want de dagen ervoor had ik ook getest en had steeds een leeg rondje.. Hij had dus eerst moeten knipperen en vervolgens een vaste smiley moeten geven. Maar oké, misschien laag gehalte die in ene omhoog is gegaan…

Wat ik wel zorgelijk vind is dat ik vervolgens pas 24 dagen na de piek ongesteld werd!! Een luteale fase is toch altijd rond de 14 dagen?? Kan misschien iets langer of korter zijn, maar toch geen 23 dagen?

Heb ik dan om welke reden dan ook toch geen eisprong gehad ondanks de smiley/piek? Ik ben nog geen 4 maanden gestopt met de pil dus mijn cyclus kan misschien wat van slag zijn.. Vrijdag heb ik een afspraak bij de huisarts, eigenlijk wil ik gewoon een onderzoek. Straks blijk ik pcos te hebben of iets anders.. maar ben bang dat ze me niet serieus nemen en zeggen dat ik het nog een tijd aan moet kijken..

Selll
    Bijdrager
    #10181563 Quote

Hi, 

dat zijn allemaal gemiddelden. Ik zou als ik jou was niet zo daarop letten. Zelf heb ik een cyclus van 26/29 dagen gemiddeld en pas een eisprong tussen 16/20 dagen en bij mij is het nu voor de 2e keer goed gegaan. Alleen bij langere cyclussen vanaf 35 dagen wordt wel aangeraden volgens mij om met de ha contact op te nemen. Succes

#10181569 Quote

Je bent in december gestopt met de pil. Het kan wel enkele maanden duren voordat je cyclus normaal is. Laat het even op het beloop en pak die testen er over een paar maand bij..

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct