Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24192 Beetje Angstig

• Auteur

hoi,

Morgen is het zover, de mirena gaat eruit. Maar nu het zo dichtbij komt ben ik ineens erg angstig voor alles wat komen gaat……..

Heel raar, ik maak me zorgen over of ik wel de verantwoording aankan, en of we alles financieel wel rondkrijgen (kindjes kosten tenslotte een hoop centen) en of ik wel kan blijven werken e.d. Echt heel erg raar. Diep in me voel ik dat het een hele goede beslissing is en sta ik ook te springen om zwanger te worden, ik begrijp daarom ook echt niet waar die angst vandaan komt.

Heeft iemand daar ervaring mee?? Is het normaal dat je een beetje bang wordt, of zijn het gewoon de spanningen??

liefs gridje

#2874033 Quote

Hoi Gridje,

Ik vind dat niet zo vreemd hoor.
    Het is niet niks!!
    Je kiest voor een heel ander leven.

liefs Nathalie.

#2874072 Quote

typisch geval van cold feet!

wanneer mensen gaan trouwen of samenwonen heb je ook die twijfel. omdat het je leven totaal gaat veranderen.
    zo is het ook met een kindje.

ik ben iemand die alles goed geregeld wilt hebben, maar dit laat zich nou eenmaal niet regelen. en moet je de controle ujit handen geven.
    ik twijfel ook nog regelmatig, maar probeer me erover heen te zetten.

groetjes Carina

#2874082 Quote

hoi hoi,

ow wat is dit bekend zeg eerst wou ik wou mijn vriend na lang twijfelen eindelijk wou ik weer niet haha het gaat over en ik krijg het ook nog wel es benauwd hoor maar ik ben ook wel een typje die het leven neemt zoald het komt dus heb ik er wel vertrouwen in dat het nu ook goed komt!

sterkte liefs wendy

#2874091 Quote

ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ben echt een controlfreaky!! Alles moet gepland en tot in de diepste details geregeld zijn…… Ik denk dat ik inderdaad gewoon moeite heb met dat los te laten….

Maar ik zet me er zeker overheen!!! Dit is wat wij heel graag willen en daar gaan we ook voor!!!

liefs gridje

#2874112 Quote

Hoi gridje,
    Het is echt heel normaal!! Ook wij hebben erg getwijfeld, ben in het voorjaar al met de pil gestopt maar twee weken later toch maar weer begonnen. Ik werd er helemaal benauwd van. Toen ben ik eens goed rond gaan kijken naar kosten en  mogelijkheden  voor kinderopvang, we hebben een gesprek met schoonouders gehad en vooral veel nagedacht over wat ik echt voelde: moedergevoelens dus (inmiddels net zwanger en superblij!!).
    Je kunt het ook nu nog even met condoom doen als je echt twijfelt, maar waarschijnlijk voel je het gewoon goed. Succes en sterkte!!
    xx daantje

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2874278 Quote

hahaha gridje

ik ken het… ik heb zo'n hekel aan ongesteld zijn.
    maar nu hoop ik dat ik 28 januari gewoon ongesteld wordt en we daarna op het gemakje gaan klussen.

we hebben het er net nog over gehad. na de carnaval gaan we er serieus tegenaan. mocht het de 2de ronde al wel raak zijn, is dat natuurlijk hartstikke leuk, maar we gaan er nog niet extra ons bst voor doen.

groetjes Carina

#2874172 Quote

Ach die mensen zien niet anders joh.
    En het is echt zo gepiept, ik moest even hoesten en floeps weg was ie.
    (oke nadat die tand er inging uiteraard)
    Ik vond het echt 100% meevallen.

Succes

#2874196 Quote

hoi hoi,

het lijkt me echt heerlijk om een kindje te hebben, maar vind het inderdaad lastig dat je niets kunt plannen.
    maak me soms wel eens zorgen over hoe ik het straks allemaal moet gaan regelen qua opvang e.d.
    ik weet dat dit wel goed komt, maar ik heb daar pas rust over als het echt geregeld is denk ik.

groetjes kwinty.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct