Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24210 Gestopt Met De Pil En Zwanger Worden

• Auteur

Hallo allemaal

Ik ben nieuw op het forum en zal mij even voorstellen. Ik ben 27 jaar, mijn man is 29 jaar. Al bijna 10 jaar samen en een half jaar getrouwd. Dat we kinderen willen weten we al langer, maar sinds een maand begint het bij allebei te kriebelen, de tijd is gekomen om voor het echie te gaan.
    Op 6-1 heb ik mijn laatste pil genomen en ben op 9-1 ongesteld geworden. Nu willen we eerst wachten totdat ik voor het eerst weer gewoon ongesteld ga worden, maar dat duurt nog zo lang…(sorry voor degene die al langer bezig zijn, jullie zullen wel denken… 4 weken lang…)
    Zouden wij het ons zelf erg lastig maken om gelijk te gaan klussen? Of is het dan erg lastig te bepalen wanneer ik zwanger zou kunnen zijn? Ik heb dan natuurlijk nog geen idee hoelang mijn cyclus gaat duren.
    Kortom, hebben jullie tips?
    Alvast bedankt

Arre

#2874122 Quote

welkom op het forum,
    je kunt meteen beginnen met klussen maar het is dan wel moeilijker om je eisprong te bepalen. vaak hoor je ook dat de eerste menstruatie na pilgebruik wat langer opzich laat wachten, dus dan moet je mischien wat langer wachten als 4 weken. maar aan de andere kant je kunt altijd al beginnen wie weet lukt het wel en hebben jullie niet hoeven wachten, doe wat je hart je ingeeft dan is het na mijn idee altijd goed.

veel succes ermee

groetjes Vickske

#2874268 Quote

Hoi,

Welkom op het forum.
    Je kan meteen beginnen met klussen hoor je hoeft niet te wachten heb ik ook niet gedaan. Wat ik je wel aan kan raden maar misschien doe je dat al om foliumzuur te gaan slikken dat is belangrijk voor de groei van je kindje in de eerste 3 maanden van je zwangerschap.

Nou veel succes hoop dat we allemaal lekker snel zwanger zijn

Eef

#2874201 Quote

hoi hoi,

wij zijn wel meteen beginnen te klussen.
    ik ben 25 december met de pil gestopt en 28 januari is mijn nod.
    het kan zijn dat je na een poosje wat regelmatiger in je cyclus word, maar sommige meiden hebben altijd een onregelmatige cyclus.
    voor ons dus geen rede om te wachten.

groetjes kwinty

#2874206 Quote

Hoi,
    Wij zaten precies in het zelfde bootje.
    Ik ben eind december gestopt met de pil en wilde deze maand ook eerst gewoon ongesteld worden. Maar toen dachten we bij onszelf waarom niet meteen? Ik heb ook geen idee hoe mijn cyclus eruit ziet maar als het deze maand niet raak is merk ik het vanzelf!

Succes!!!

Groetjes Annemarieke

#2874210 Quote

Hoi Arre,

Ik heb op 5-1 mijn laatste pil gehad en ben 10-1 ongesteld geworden.
    Vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil ook gelijk onbeschermd gaan vrijen.
    Ik heb dat gevoel ook; "Ik kan gewoon niet wachten"….
    We hebben gezegd tegen elkaar dat we wel zien hoe het gaat. Ik probeer er voor mezelf wel rekening mee te houden dat het  vat nog even duurt voordat het gaat lukken.
    Dus zit in dezelfde situatie als bij jou. Nu ongesteld, dus maar even wachten. Daarna gaan we gewoon lekker verder en zien we vanzelf wanneer de ongesteldheid komt!
    Succes en geniet van het gevoel!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2874213 Quote

Oh ja, nog een vraagje. Ik ben nu dus voor het eerst ongesteld na het stoppen met de pil. Maar ik ben nu veel heftiger ongesteld dan anders. Normaal heel weinig bloedverlies en totaal geen klachten (ik vergat zelfs altijd dat ik ongesteld was). Nu voel ik hele dag door mijn buik, heb last van mijn rug  en verlies veel meer bloed.
    Is dat normaal na het stoppen met de pil?
    Veranderd de menstruatie dan? Voor de pil was hij ook rustig en weinig.

#2874215 Quote

ja klopt inderdaad.
    Als je aan de pil bent kan je ook niet echt spreken van bloedverlies alles wordt minder door de pil maar nu merk je hoe je ongesteld was voordat je de pil slikte!
    Kan trouwens ook langer duren!

Succes

#2874249 Quote

ja zeker verandert je menstruatie als je stopt met de pil.
    Dat ik nu net waar ik voor vrees bij mij…

Ik heb altijd een hele zware menstruatie gehad, werd op mijn 10e al ongi….
    dik 9 a 10 dagen en echt erg. Ben met mijn 12 aan de pil gegaan. Met mijn 18e een mirena laten zetten omdat mijn lichaam gewoon zijn eigen gang ging ondanks een zware pil……Met de mirena was ik totaal niet meer ongi!!!

Nu de mirena laten verwijderen, nog niet ongi geweest maar ik vrees ervoor….
    Maar het gekke is dat ik nu wel een gat in de lucht zal springen als ik voor het eerst ongi wordt, dan weet dat we voor het eggie gaan klussen!!!!

liefs gridje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct