Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24211 Kinderwens En Werk

• Auteur

hoi
    ik ben vanaf deze maand bezig om zwanger te worden, ik ben al wel vanaf september gestopt met de pil en nou heb ik een baan waar ik niet helemaal tevreden over ben, het is wel lekker dichtbij en ik heb fijne werktijden maar inhoudelijk veel te weinig uitdaging. nu heb ik gesolliciteerd naar een ander baan die mij erg leuk lijkt ik ben uit genodigt om mee te komen werken om te kijken of ik geschikt ben. nou vind ik het wel moeilijk of ik nu van baan moet wisselen want straks werk ik daar net en dan word ik misschien wel zwanger maar aan de ander kant kan het ook nog lang duren. ik wil ook niet het risico lopen dat ik straks een jaarcontract krijg en dat ze me buiten zetten als mijn contract is afgelopen omdat ik zwanger ben. ik weet dat ze me niet kunnen ontslaan omdat ik zwanger ben maar dan geven ze gewoon een ander reden op. en ik vind het ook moelijk moet ik nu  als ik aangenomen word al vragen hoe ze hier tegen over  staan.  ik weet dat ze het zelf niet mogen vragen.

heeft iemand hier ook ervaring mee?

groetjes vickse

#2874135 Quote

hoi vickske

ik heb een soortgelijk probleem.
    ik werk als vervangster in het onderwijs en ben nog op zoek naar een vaste baan.
    Ik ben aangenomen voor een baan die over een maand ingaat.
    Ik heb dan nog een tijdelijk contract tot de zomervakantie.

ik denk ook weleens… wat nou als ik snel zwanger raak, dan neemt hij me vast niet voor vast aan.
    Ik heb me erbij neergelegd dat je niet alles van te voren kan weten.

wij zien we hoe het loopt…
    het is voor ons geen reden om de pil nog langer te slikken.

groetjes Carina

#2874271 Quote

hoi

fijn om te horen dat je met het zelfde zit. ik heb ook wel zo iets van ja het komt zo als het komt maar ik merk dat ik me soms toch wel een beetje zorgen maakt omdat je kosten hoger worden als je een kindje hebt en als je dan geen baan hebt. maar ik moet daar maar niet te veel aan denken. heb jij het wel op de een af ander manier te spraken gebracht toen je solliciteerde of helemaal niet? ik weet niet zo goed wat wijheid is wel of niet aangeven? het zal ook vast allemaal wel goed komen.
    hopelijk wordt je contract verlengt na de zomer, zou mooi zijn toch

groetjes Vickske

#2874273 Quote

Hey,

Ik zit een beetje met het zelfde probleem als jou alleen heb ik het heel erg naar mijn zin op het werk. We proberen zwanger te raken, maar ik krijg pas in juli een vast contract en ik zit ook vaak met de vraag wat nou als ik dan zwanger ben krijg ik dat vaste contract dan wel. Iedereen verteld me als je na je bevalling en zwangerschapsverlof gewoon weer wilt gaan werken moet je niet te veel inzitten over de rest.
    Ze mogen je niet ontslaan omdat je zwanger bent dat weten ze zodra ze een jonge vrouw aan nemen dat ze nog kinderen kan gaan krijgen. Dus ook al heb je een vast contract dan moeten ze je ook een periode gaan missen. Je moet daarom je kinderwens niet opzij gaan zetten ga er voor doen wij ook!!

Xus

#2874279 Quote

hoi vickske

ik heb niks gemeld tijdens mijn solicitatiegesprek.
    ze hebben er niks mee te maken. wie weet duurt het 2 jaar voordat je zwanger bent… het gaat ze niks aan.

ze mogen er tijdens een solicitatiegesprek ook niet naar vragen, en doen ze dat wel, hoef je daar geen antwoord op te geven. Je kunt dan antwoorden met: wat heeft dat met mijn functie te maken.

het ene moment voel ik alsof ik de hele wereld aan kan en dus ook die kleine er wel bnij kan, maar het andere momendt kan ik het best somber inzien. alles wordt duurder, en als je dan zonder werk zit.. tja.

het verlangen naar een kindje wordt steeds groter en wij hebben besloten daar helemaal voor te gaan.

groetjes Carina

#2874350 Quote

Hoi,

Ik heb sinds 1 december een nieuwe baan voor 2 jaar. En 19 december wist ik dat ik zwanger was. Ik moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind, ik zie er heel erg tegenop om het te vertellen en voel me erg schuldig. Achteraf denk ik, misschien had ik toch moeten vertellen dat er nog een kinderwens was, maar ja dat is zoiets prive om te vertellen, en ja ik dacht ook misschien duurt het nog wel 2 jaar. Maar ik denk nu wel, had ik deze baan maar niet genomen en alles bij het oude gehouden totdat ik meer wist over de toekomst.
    Ik weet, je zal hier niet veel aan hebben, maar op dit moment droom ik er zelfs over dat ik het mijn baas vertel.

Liefs,
    Liene

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct