Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24216 Hoe Temp Jullie

• Auteur

Hoe nemen jullie je temp op?
    Ik zie het niet zo zitten om elke morgen dat ding in mn achterwerk te drukken.
    Zou een oortermometer ook een optie zijn?
    Heb een knap onregelmatige cyclus en wil het nu wel eens volgen. Heb de ovu. testen al in huis.
    Beetje rare vraag misschien maar ik vroeg het me zo af….

Gr. Mamaloe

#2874161 Quote

Hoi Mamaloe,

natuurlijk geen rare vraag!!!
    ikzelf heb zo mijn temp bijgehouden vanaf 28 sept.
    ben dus eind juli gestopt mnet de pil.

je moet het dus wel rectaal doen anders werkt het niet.
    en als kan elke ochtend zelfde tijd.

op dit schema hou ik ook bij wanneer ik ongi ben geworden of
    paar druppels heb verloren etc.

hopenlijk heb je er iets aan…
    Groetjes Bianca

#2874162 Quote

Tja… ik heb zo'n lief kind die elke morgen als vaders het nest verlaat om 6 uur bij mij in bed kruipt en dan is het nog maar even en dan is het spitsuur hier.
    Aankleden eten enz enz enz en naar school.
    Moet het dan maar eerst ff bij de ovu testen houden denk ik…

#2874164 Quote

daar heb je gelijk in dan heb je ook meer aan ovu testen hoor!
    ikzelf wilde het eerst zo proberen. maar ovu testen geeft je ook een beter inzicht!
    Gr Bianca

#2874180 Quote

Hoi mamaloe,

ik zit er ook aan te denken om (als het helaas deze keer weer niet raak is) vanaf de volgende cyclus te gaan tempen.
    En ik denk er precies zo over als jou!
    Vroeg me ook al af of ik het niet met een oorthermometer zou kunnen doen?
    Die zijn tegenwoordig toch ook heel betrouwbaar?!
    Ben benieuwd of er op het forum mensen die hun temp wel via het oor meten…
    Groetjesss, Ashley.

#2874183 Quote

Hoi mamaloe,

ik denk er precies zo over, kan me voorstellen dat je het zo liever niet doet!
    Ook ik denk er over om als het deze keer weer niet gelukt is (nod 16 jan) vanaf volgende ronde mijn temp bij te gaan houden.
    En het liefst zou ik dus ook een oorthermometer gebruiken!
    Deze zijn tegenwoordig toch behoorlijk betrouwbaar, of niet?!
    Ben benieuwd of er op dit forum dames zijn die ook via het oor hun temp meten…
    Groetjesss, Ashley.

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2874186 Quote
    quote: ashley3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-01-2007 11:15:21'));

Hoi mamaloe,

ik denk er precies zo over, kan me voorstellen dat je het zo liever niet doet!
    Ook ik denk er over om als het deze keer weer niet gelukt is (nod 16 jan) vanaf volgende ronde mijn temp bij te gaan houden.
    En het liefst zou ik dus ook een oorthermometer gebruiken!
    Deze zijn tegenwoordig toch behoorlijk betrouwbaar, of niet?!
    Ben benieuwd of er op dit forum dames zijn die ook via het oor hun temp meten…
    Groetjesss, Ashley.

Oepsie, forum deed beetje raar en ik dacht dat mijn berichtje niet geplaatst was
    Val dus een beetje in herhaling met mijn tweede berichtje hihihi
    Foutje Bedankt!

#2874572 Quote

Je kunt je temperatuur opnemen zoals je zelf wilt hoor! Als je het maar steeds  rond hetzelfde tijdstip doet en op dezelfde manier.

Ikzelf neem mijn temperatuur oraal op dmv  een digitale  thermometer in mijn mond. Werkt prima hoor, ik zie precies wanneer mijn eisprong is geweest. Temperatuur stijgt dan 0,4 graden ten opzichte van mijn basistemperatuur.

#2874586 Quote

Hey.

Ik heb ook een tijdje een oorthermometer gebruikt, maar vind het toch niet zo betrouwbaar. Als je de thermom. maar iets schuiner houd dan de vorrige keer dan stijgt of daalt je temp een paar tiende.
    Dus ik houd het liever bij rectaal tempen en doe het dan elke avond als onze kleine meid in bed ligt.

Groeten van Miena.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct