Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24221 Pff Al 4 5 Maand Gestopt Wanneer Komt Het

• Auteur

Hallo,

Ik ben priscilla ik ben  20 jaar en woon heel gelukkig samen met me vriendje
    wij willen heel graag gezins uitbreiding ik ben al een tijdje gestopt met de pil
    maar ben vanacht weer ongesteld geworden… De teleurstellingen worden wel steeds
    zwaarder ( sorry voor de mensen die langer bezig zijn ) Ik kwam toevallig deze site tegen en dacht misschien kan ik hier me ei kwijt en word er een beetje moed bij me ingepraat.
    Waarom is de wereld zo oneerlijk verdeeld ?
    Hoelang doe je er gemiddeld over ?
    en mijn cyclus is niet regelmatig de enne keer 27/28/29 maar ook wel is 25 of dan in een keer 31 weet iemand hier een verklaring voor, Nou mensen alvast bedankt…

Liefs priscilla

#2874217 Quote

Hoi,

Volgens mijn gyn. is ongeveer 20 % binnen een jaar zwanger en 80 % na een jaar.
    Bij mij heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was van mijn  1e kindje. Bij mijn 2e zwangerschap  was ik in september 2006 gestopt met de pil en in oktober 2006 had ik al een positieve test in mijn handen! Helaas is dit een miskraam geworden met 10 weken (heb 13 dec. een curettage gehad). We gaan er meteen weer voor, ben benieuwd hoelang het dit keer zal duren. Het kan dus lang duren, maar ook ontzettend snel gaan.
    Hoop voor je dat je snel zwanger bent, want het is echt niet leuk als het langer dan een jaar duurt.

Groetjes Jos78

#2874222 Quote

Hoi Jos78

Ohw wat erg voor je !
    Ik hoop dat nooit mee te maken
    tog denk ik wel dat ik me dar heel makkelijk over heen kan zetten
    ik ben daar heel nuchter in Dat is de natuur ook al klinkt dat heel hard!
    1.5 jaar is wel heel lang Ik denk ook omdat wij het zo graag willen dat, dat er ook
    mee te maken heb ik probeer het wel iedere maand weer om er niet bij stil te staan
    maar dat lukt gewoon niet.
    Ik hoop dat het bij mij en bij jou natuurlijk ook niet zo lang hoeft te duren..

Liefs

#2874224 Quote

hoi

begrijp helemaal wat je bedoelt…
    wij zijn nu bezig met de 5e ronde (28 jan. NOD)
    maar ik had eigenlijk verwacht dat het sneller zou gaan (om mij heen raken heel veel mensen binnen twee/drie maanden zwanger)
    weet dat ik niet mag klagen, maar toch….

hoop dat deze poging lukt!!

Groetjes Espritxx

#2874229 Quote

hoi esprit

Nou dat hoop ik deze keer ook  
    ben vandaag  NOD geworden.
    Volgende ronde ! als je er niet op hoopt
    lukt het !

liefs

#2874232 Quote

Hai,

Ik ben eergisteren ronde 13 ingegaan.

Ik weet dat het voor iedereen te lang duurt maar dat je binnen een half jaar zwanger bent is echt heeeeeeeel erg bijzonder.
    Lees dit maar eens, dit komt van de site http://www.zwangerschapspagina.nl

Wat is "normaal"?

Veel vrouwen raken in paniek als ze binnen een paar maanden nog niet zwanger zijn. Ze denken meteen aan onvruchtbaarheid of allerhande problemen. Maar daar hoeft helemaal geen sprake van te zijn!

Wat zijn je kansen om zwanger te worden? En welke factoren beïnvloeden de kans op zwangerschap?

Onderzoek in een niet-geselecteerde groep mensen laat zien dat 80-90% van de vrouwen van paren met kinderwens binnen een jaar zwanger zijn. De gemiddelde kans per maand (dat is iets anders dan een normale kans) die hieruit berekend kan worden is 15%. Als je onvruchtbaar bent is je kans per maand 0% en als je supervruchtbaar bent 60%. Iedere kans daartussen komt dus voor!

Supervruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,6 (60%), binnen een half jaar is 100% zwanger .
    Normaal vruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,2 (20%), binnen een half jaar is 74% zwanger, binnen een jaar 93% en binnen twee jaar 100%.
    Matig vruchtbaar: je zwangerschapskans is per maand 0,05 (5%). Binnen een jaar is 46% zwanger, binnen 2 jaar 71%.

Wat uit deze cijfers blijkt is dat het niet normaal is als je binnen een paar maanden zwanger bent! Het is normaal als je binnen twee jaar zwanger bent en het komt vaak voor dat het binnen een jaar lukt. ( bron: Obstetrie en gynaecologie, PE Treffers)

Juist de mensen die er wat langer over doen praten er niet graag over dat het niet meteen lukt. Daarom hoor je vaak alleen de verhalen van diegene die heel snel zwanger zijn geraakt want die praten er dus juist wel heel graag over.

Ik hoop dat je wat gerust gesteld bent want hier hou ik mij ook aan vast.

Veel liefs
    Nataly

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2874237 Quote

dank je nataly zal het onthouden !

#2874276 Quote

Hoi Priscilla,

Gelukkig kan ik me ook wel ook wel neerleggen bij de miskraam. Ik vind het natuurlijk wel heel erg, maar wat je inderdaad al schreef: het is de natuur die de zwangerschap afbreekt, en dat gebeurt altijd met een reden. In aanleg is er al iets niet goed geweest.
    Ik heb natuurlijk ook al een gezonde dochter van 2 jaar, dus dat scheelt ook wel. Mijn zus is nu 38 weken zwanger, dus dat is geweldig (soms ook wel even moeilijk natuurlijk)  en daar kijken we nu helemaal naar uit. En daarna zien we wel hoe snel het weer lukt. We hopen alleen dat het leeftijdverschil niet te groot gaat worden.

groetjes Jos78

#2874351 Quote

Jeetje Empe, dan ben je echt vruchtbaar!!! Ik voel inderdaad geen eisprong en gingen tot nu tijd onze klusweek berekenen via predictor, maar nu in ronde 7 willen toch eens testen met ovulatietesten of we goed zitten. (Ik krijg via de post, maar ze zijn er nog niet) Wie weet zitten we wel veels te vroeg of te laat… Liefs Lientje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct