Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24235 Ovulatietesten

• Auteur

Hoi meiden,

Gebruiken jullie ze? Ik heb een tip gekregen van een "oude" foromvriendin. Ze heeft ze ook gebruikt en was gelijk zwanger van de tweede! Ik heb zelf een heel onregelmatige cyclus en het lijkt me wel fijn wanneer ik weet wanneer mijn eisprong is en daardoor ook weet wanneer ik mijn NOD kan verwachten.

Heb de teststaafjes van Persona gekocht. Eigenlijk moet je daar een computertje bij kopen, die kosten 75 euro! Vind ik echt schandalig duur. Maar mn vriendin gebruikt ze gewoon zonder computertje. Als je 2 streepjes hebt, kun je binnen 36 uur je eisprong verwachten. Nou ben benieuwd, hoop dat het werkt.

#2874314 Quote

Hoi Cath,

Ik heb deze maand voor het eerst de testen gebruikt. Na 4 dagen testen had ik een super dikke teststreep. We waren in deze week al druk aan het klussen geslagen en hebben er toen nog maar een schepje bovenop gedaan. NU het ergste van alles…. wachten. Ik zou graag weer die positieve zwangerschapstest zien.

Ik heb in augustus een miskraam gehad met 8 weken. Een lief klein hummeltje in het zakje nog helemaal intact. Daar heb ik het erg moeilijk mee gehad en mijn lichaam gaf maar vreemde signalen aan. Ik voelde me nog heel vaak zwanger en testen waren negatief. Ik wilde dus graag weten of ik wel ovuleer. Dat blijkt wel goed te zitten. Nu hopen dat het raak is. Wij hebben al een zoontje van bijna 4 en daar was ik praktisch direct zwanger van en ook van mijn miskraam was heel snel. Soms raak je dan een beetje gefrustreerd dat het niet wil….. aan de andere kant wil ik me er niet druk om maken omdat je wel eens hoort dat het daarom bij stellen ook niet lukt.

Ook ben ik wel een beetje 'bang' voor een nieuwe zwangerschap… wat als dat weer fout gaat… ga zo maar door.

Erg dubbel allemaal.

Groetjes, Nathalie

#2874316 Quote

Hee hoi,
    Wij hebben ook ovulatietesten besteld. Wij zitten nu in ronde 7 en willen checken of wij wel in de juiste periode klussen, want misschien zijn we juist wel te vroeg of te laat. Liefs Lientje

#2874320 Quote

Hoi Meiden,

Ik heb in november ook ovu. testen gebruikt was ook benieuwd wanneer mijn eisprong was. Bleek op dag 21 te zijn. Had een lange cyclus 36 dagen. Alleen die maand gedaan. Afgelopen maand niet maar voelde mij eisprong nu weer (net als met de ovu. test) en zag slijm dus wist in december zonder test dat ik toen mij eisprong had.
    Ik heb gisteren posi. getest. Ben dus zwanger zoals jullie weten.
    Ik had ze van matcare.

Succes meiden!!!

liefs An

#2874443 Quote

Heej dames,

ik heb vanavond ook mijn eerste ovu test gedaan, negatief, dus geen eisprong morgen zoals ik had verwacht. Lees het onderstaande eens goed, daar wordt je toch ook niet goed van. Waar worden die medici rijk van? Zw. testen en Ovu testen…tsss

Hoe lang door te gaan met testen?

Vanaf de dag dat u begonnen bent met testen, voert u elke dag een test uit en gaat door totdat u een positief resultaat heeft. Dit kan 5 tot 15 dagen duren en dit kan per cyclus verschillend zijn. Als u een positief resultaat heeft, zal uw ovulatie binnen 20 – 48 uur plaats vinden.

#2874607 Quote

Na de 2e kerstdag ben ik gestopt met het innemen van de pil.
    Wanneer kan ik het beste  gaan beginnen met het testen van mijn ovulatie?

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct