Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

24258 Matcare Ovutesten Minder Nauwkeurig

• Auteur

Hoi,

Ik merkte aan verschillende signalen gister dat mijn ovulatie er aan zit te komen. Nu heb ik twee weken geleden een miskraam gehad, dus ik wil het zeker weten. (vind het al weer zo snel…). Nu heb ik eerst een matcare dipstick ovulatietest gebruikt. Tweede streepje was heel licht, dus negatief. Ik bleef twijfelen vanwege de duidelijke signalen in mijn lijf, dus met dezelfde urine een cleur blue digitale ovutest gedaan. Tja ik heb inmiddels een hele voorraad in huis verzameld de afgelopen maanden…
    Deze test gaf dus een hele vette smile! Wel een ovulatie dit weekend dus. Ik weet zeker dat ik beide testen correct heb uitgevoerd, want heb de gebruiksaanwijzingen tot op de letter uitgeplozen… Vreemd hè!
    Heeft iemand dit meer gehad?

De matcare dipsticktesten zijn erg goedkoop, dus ik zou wel flink balen als die hun werk dus niet goed doen. Dan ben ik toch aangewezen op die superdure clear bleu's…
    Maar hoe dan ook, het gaat in ieder geval  weer een erg gezellig weekendje worden

Gr Jeni

#2874469 Quote

Hoi Jeni,

Ik heb gister een ovulatietest van Matcare gebruikt en deze gaf gelijk 2 dikke dezelfde strepen aan. Ik heb dus ook van het weekend waarschijnlijk met eisprong. Heb verder geen ervaringe met ovulatietesten, was de eerste keer dat ik ze gebruikte. Ik was ook niet zeker van mijn eisprong, maar volgens de matcare test dus wel.

Succes en een gezellig weekend (haha!!)

Liefs Fleur

#2874478 Quote

Hai girls,

De matcare testen zijn prima hoor, maar iedere ovutest is anders van samenstelling. Ik had bijvoorbeeld gister de zwtest van matcare gedaan en daarna een clearblue. De matcare gaf duidelijk streepje, maar knalde nou niet bepaald van het stickje af, terwijl de clearblue echt bijna licht gaf hihi.
    Dankzij de matcare ovutesten ben ik nu zwanger. Je moet gewoon langere tijd achter elkaar testen op steeds dezelfde tijdstip. Als ik  twee dikke strepen op ovutest had, deed ik m de  volgende dag nog een keer om te vergelijken of ie nu minder is. Blijft even puzzelen, maar uiteindelijk werken ze dus wel.

succes!!
    Annette  

#2874488 Quote

Hoi Jeni,

Ik heb niet de diptstick maar die ene waar je overheen moet plassen genomen en die zijn ook goedkoper dan clearblue. Was nog wel met zendkosten 26 nog wat kwijt. Had dan 10 ovu.testen en 2 zwangerschapstesten.
    Die werkte goed bij mij.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs An

#2874495 Quote

Hoi Anette en Fleur,

Hadden jullie ook de dipsticks van matcare? Met de andere ovu-testen van matcare had ik in het verleden ook goede ervaring, maar deze dipsticks wijken wel erg af van de cleur blue test. Vind het raar dat je volgens de ene test al wel een ovulatie kan verwachten en volgens de andere (nog) niet.
    Heb zojuist uit pure nieuwsgierigheid de dipstick-test nog een keer geprobeerd en het tweede streepje is  in ieder geval nu wel een stuk donkerder dan vanochtend maar nog steeds niet even donker als teststreep. Ik ga er vanuit dat het met mijn ovulatie wel goed zit. Ik vertrouw de positieve uitslag van de clear blue ovutest  en mijn lichaamssignalen voor de volle 100%.

An, in het verleden had ik ook die testen van matcare die jij gebruikt hebt, die bevielen idd prima. Volgende keer die maar weer bestellen. Alhoewel…beter is nog dat er geen volgende keer meer komt.

Enneh Anette nog gefeliciteerd met je zwangerschap, duim dat het nu helemaal goed gaat! An volgens mij was jij ook net zwanger? Weet het niet meer zeker. Als het zo is ook heel erg gefeliciteerd. En Fleur jij ook een prrretugg weekend gewenst!
    gr Jeni

#2874498 Quote

Hey.

Ik heb 2 maand geleden ook de ovu.testen van Matcare gebruikt (de goedkoopste versie).
    Ik heb één dag een donkere streep gehad, maar donkerder dan de controle streep is hij nooit geweest, want de volgende dag werd hij al weer lichter.
    We hebben die dag wel geklust, maar helaas niet zwanger geworden.
    Als de cleare blue een smile aangeeft, dan zal het wel goed zitten met je eisprong neem ik aan.
    Ik wens je een plezierig weekend toe…..hihi

Groeten van Miena.

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2874499 Quote

Hoi!

Nou, had gister een ovu.test gedaan van Matcare (midstream) en streepjes waren even donker. Vanmiddag nog een keer gedaan en nu was de teststreep veeeeel donkerder dan de controlestreep. Dus dat zit wel goed! Vind het wel fijn die testen…. hoop het volgende maand niet meer nodig te hebben, maar mocht dat wel zo zijn, dan ga ik ze zeker weer gebruiken!

Liefs Fleur

#2874510 Quote

Hoi,

Even afgezien van de ovutesten is het bekend dat je door  het stijgende HCG hormoon,  dat zich opbouwd in je zwangerschap, na een miskraam sneller zwanger kan worden. Dus het kan prima dat je zo snel  een eisprong hebt na je miskraam.
    ik heb zelf met 9 weken een miskraam en curretage gehad en ben daarna niet eens meer ongesteld geweest en dus binnen 1 maand zwanger!!
    Succes met klussen, dit moeten hééééle vruchtbare tijden zijn!

Groetjes,

Bons  

#2874517 Quote

Ha Bons

Dat soort berichten zijn zeer welkom! Dank je wel voor je bemoedigende woorden!  Mijn zus zei het ook al maar ik kon er niets over terug vinden op internet… Laten we hopen dat het  op mij ook van toepassing is…
    Gr jeni

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct