Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25376 Wat Moet Ik Nou

• Auteur

Sta een beetje voor een moeilijke beslissing….en wil graag jullie mening.

Momenteel heb ik een baan voor bepaalde tijd, tot oktober, maar ik het het niet zo heel goed naar mijn zin. Aan de ene kant wil ik graag wisselen, maar ja, wat als ik snel zwanger raak (wat ik echt heeel graag wil)? Aan de andere kant denk ik dat het beter is om te blijven, mochten ze mijn contract dan niet verlengen dan zoek ik na eventueel een zwangerschapsverlof gewoon meteen een parttime baan…zucht, wat moet ik nou?

Het vervelende en natuurlijke bekende probleem is, je weet niet wanneer het raak is, misschien duurt het nog heel lang en zit ik dus nog heel lang op een baan die niet leuk is….maar ja al het zoeken en solliciteren is ook weer niet goed voor de stress.

Advies??

Bedankt!
    Begin

#2883753 Quote

Das heel erg moeilijk, je moet echt doen wat je gevoel jou zegt.

Als jij niet gelukkig bent in die baan, dan zou ik rustig op zoek gaan naar iets anders, tot je wat ziet en dan zie je wel of je in oktober iets leukers hebt gevonden.
    Maak je niet druk over een eventuele zwangerschap, je hoeft in het begin niks te zeggen, ze moeten je aannemen op je kwaliteiten.

SUCCES!!!!! en doen waar jij je het beste bij voelt, als je zelf lekkerder in je vel zit, zal dat voor een eventueel babytje die in je gaat groeien ook een goede basis zijn.

Liefs Randy

#2883780 Quote

Hoi Begin

Ik kan me je situatie goed voorstellen, zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje. Mijn baan is weliswaar niet tijdelijk, maar ik wil wel graag iets anders (moet nu elke dag 140 kilometer rijden om op m'n werk te komen). Maar ja, twijfel twijfel..je zal natuurlijk net zien dat ik zwanger raak de dag nadat ik ontslag heb genomen en dat een nieuwe werkgever me er dan uit gooit in mijn proeftijd. (ik kan zeer slecht liegen en ben ook "bang" dat ik zó zal stralen als ik zwanger ben dat iedereen het meteen aan me ziet 🙂
    Bij mijn huidige baan werk ik al 5 jaar, dus het zou natuurlijk perfect zijn als ik daar in een "warm bedje" zwanger kan zijn en dan na m'n verlof een nieuwe parttime baan kan zoeken in de buurt van mijn woonplaats. Maar goed, ik wil ook weer niet m'n hele leven in de wachtstand zetten, want voor hetzelfde geldt duurt het inderdaad nog twee jaar voor ik zwanger ben!
    Nu heb ik dus met metzelf het volgende afgesproken: we proberen een half jaar actief zwanger te worden, met alle mogelijke hulpmiddelen (ovulatie testen, teunisbloemolie enz. zodat ik het gevoel heb dat ik er alles aan gedaan heb wat ik kon doen). Als het dan niet lukt ga ik lekker op zoek naar een nieuwe baan. Ik zit nu op 4 maanden en heb een cyclus van meer dan 50 dagen. De kans is dus groot dat ik helemaal geen eisprong heb en dat ik met hulp van de ha / gyn een normale cyclus op zal moeten wekken. Kortom: het zal waarschijnlijk nog wel een tijd duren voor ik zwanger raak. Ik denk dan ook dat ik over 2 maanden ga beginnen met solliciteren naar een nieuwe job. Maar wie weet.. heeft moeder natuur een verrassing voor ons in petto !

Succes met je beslissing!
    Liefs, 10e

#2883781 Quote

Ik weet wat het is om vast te zitten in een baan die je niet leuk vindt. Toch zou ik als ik jou was niet meteen dat inkomen opgeven. Ga intussen als een gek op zoek naar een nieuwe baan. Als je wilt veranderen van baan, moet je toch eerst zoeken. Vind je iets nieuws (en leukers) voor je zwanger bent, is dat mooi meegenomen qua baan. Raak je zwanger voordat je iets nieuws hebt, heb je in ieder geval een inkomen.. Maar wat Randy al zei: doe wat je gevoel je ingeeft. Ik heb vorig jaar mijn baan eraan gegeven, en omdat ik een vast contract had en zelf op staande voet ontslag nam, kreeg ik geen uitkering. Binnen een maand had ik weer iets nieuws wat leuk was. Die werkloze maand was niet echt leuk, maar ik was zooo blij dat ik bij mijn oude werkgever opgestapt was. Vraag jezelf dus ook hoeveel kans je snel op iets nieuws hebt.

ik hoop dat het snel goed uitpakt!

liefs, Kim

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen