25379 Deze Is Voor Jou Quimn En De Rest Die Het Wil Lezen
-
AuteurBerichten
-
hallo
ik kan wel horen dat het jou eerste kindje is…
en dat je niet weet waar je het over hebt maar dat komt nog wel als je zelf een jaar bezig bent en ziekenhuis in en uit moetik vind het leuk als mensen in de eerste maand zwanger worden hoor begrijp me niet verkeerd maar somige praten in de eerste maand alsof ze al jaren bezig zijn en dan denk ik kijk eens om je heen hun maken er een punt van dat de eerste keer al niet lukt en het echt balen vinden
hoe moeten die mensen zich voelen die al jaren bezig zijn ik zelf een jaar en hele dagen
in het ziekenhuis lopen ik ben nu binnen twee weken al drie keer in het ziekenhuis geweest en somige moeten elke dag dan heb je pas redenen om te klagen en huilenje bent echt niet de enige met problemen heb ik ook anders was ik al eerder begonnen voor een tweede maar naar een zeer zware bevalling vond ik het te eng
en met mij zelf ging het ook totaal niet goed en ziekte in de familiedus niet doen of dat je de enige bent die het zwaar heeft want je komt pas kijken en ben je zo zwanger kijk om je heen voordat je iets zegt
als je dat niet doet weet je echt niet waar je het over hebt
en wat je volgens mij ook verkeerd begrepen hebt: ik ben nu dus NIET zwanger!
nee dat bedoel ik niet het is gewoon zo dat somige praten alsof ze al jaren bezig zijn dat is niet leuk ik zeg toch ik hoop dat je gouw zwanger raakt
mijn punt dat somige al zo hopen en doen dan denk ik gewoon kijk eens verder en zorg eerst dat alles goed is dat je ontpilt bent en kijk dan eens en het is geen aanval op jou want er zijn er veel meer
en trouwens ik heb ook een miskraam gehad is niet met zekerheid te zeggen want alles was schoon
hoi heb met verbazing de discussie gevolgt. Ik zucht ook weleens als ik een"beginners-reactie" lees, of een topic als '"eindelijk zwanger " (na 8 maanden). Ik ben zelf nu bijna 1,5 jaar bezig en net de medische molen ingegaan. Tuurlijk denk je dan: tja, waar heb je het over, maar dan denk ik gelijk ook terug mezelf in die tijd. Je voelt toch alles anders en daar wil j het dan vooral heel veeel over hebben met mensen die in dezelfde fase zitten. Ik merk nu ook dat ik sommige dingen niet meer lees en meer gericht ben op onderwerpen als temperaturen en vaak ook naar het forum "als zwanger worden langer duurt" ga. Dat is toch logisch?
als je denkt te gaan ergeren aan berichtjes moet je ze niet lezen. lijkt me.
groet
boekieje maakt meteen een apart berichtje voor me aan, dus ik voel me wel persoonlijk aangevallen. Ik wil er graag nog het volgende over zeggen:
ik vind het echt supererg dat het voor jou zo lang duurt om voor de tweede keer zwanger te raken. Het is rot om dit te moeten doorstaan. Ik weet wat het is om pijnlijk onderzoeken te ondergaan in het ziekenhuis en iedere dag tussen vrees en hoop te leven, ook al is dat bij dan niet (allemaal) om een kind geweest. En zo zit iedereen op dit forum met een eigen verhaal: jij en ik echt niet alleen. Dat heb ik proberen duidelijk te maken, maar jij komt met opmerkingen als: wacht maar tot jij elke dag in het ziekenhuis moet lopen, en: ik kan wel merken dat het jou eerste kindje is (ik ben dus NIET zwanger en weet ook niet waar je dat uit heb gehaald), en: je bent heus niet de enige met problemen (nee, dat is precies wat ik wil zeggen). Dat zijn toch ook vreemde opmerkingen om te maken.
Nogmaals: als ik hoor wat je meemaakt, snap ik dat je ontzettend rot voelt, maar dat wil niet zeggen dat anderen geen recht hebben op hun eigen gevoelens. En aangezien dit berichtje voor mij bedoeld is: ik denk niet dat ik zomaar een twee drie zwanger raak, dat heb ik ook nergens gepretendeerd, ik ga er niet zomaar van uit dat ik even 9 blije maanden zwanger raak, en een bevalling moet ik ook nog maar meemaken. Ik gun jou en de anderen het allerbeste, maar mezelf ook, en daar voel ik me niet schuldig over.Goeiemorgen zeg!
Ik vraag me af waarom we moeten gaan oordelen over elkaar??
Het is toch niet meer dan normaal als je het liefst bij de eerste keer proberen meteen zwanger raakt?? Ik heb dat zelf bij de eerste ook heel sterk gehad. En uiteindelijk duurde het een jaar en was de eerste afspraak bij de gyn al gemaakt. Ik denk eerlijk gezegd dat je Alles even moet relativeren… Ik bedoel, als je eenmaal een jaar bezig bent, is dat op dat monent ook heel naar, maar een jaar later ben je ook dat weer vergeten hoor….. Ik denk dat je ook niet moet gaan beweren dat je zielig bent als je wel langer dan een jaar bezig bent… Sorry als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, maar ik wil alleen maar zeggen, we moeten niet over elkaar oordelen. Als je vindt dat je al zolang bezig bent, ga dan niet op anderen afreageren en ga naar het "als het langer duurt" forum… Daar hoor je niet meer van deze praat. De meiden die net begonnen zijn willen graag, wat is daar mis mee??En dan nog even dit: Ik heb er dus zelf de vorige keer ruim een jaar over gedaan. We hebben al te horen gekregen dat het zaad van mijn man niet al te best is, maar toch hoop ik nu (net ronde 1 gehad) ook gewoon bij iedere cyclus weer dat het raak is. Ik mag toch wel hoop hebben?? En er lekker over kwekken lucht alleen maar op.
Dus, Quinn, voel je vrij om er lekker op los te kwebbelen!
Liefs Annet
Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
Ondanks dat ik zwanger ben, lees ik hier toch nog regelmatig mee. En wil ik toch even mijn reactie kwijt.
Missmama …… ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw reacties helemaal niet eerlijk vind. En ik vind het niet getuigen van respect dat je iemand persoonlijk aanvalt. Ik vind het ontzettend vervelend voor je dat je inmiddels een jaar aan het proberen bent om zwanger te raken van je 2e kindje en dat het tot nu toe nog niet is gelukt. Maar dat wil niet zeggen dat anderen niets over hun gevoelens mogen uiten hier op het forum. Iedereen hoopt elke ronde dat ze nu wel zwanger zou zijn. Of dat nu om een 1e ronde gaat of om een 20e ronde …….. elke ronde dat je weer ongesteld wordt is een ronde te veel.
Als je net gestopt bent met de pil en je wilt zwanger worden, dan voel je ook van alles in je lijf. Dat komt mede omdat je er opeens ook alle aandacht voor hebt. Natuurlijk is het niet reeel om alles wat je voelt meteen maar op een mogelijke zwangerschap te schuiven. En het is ook niet reeel dat je meteen maar een regelmatige cyclus hebt van ongeveer 28 dagen. Maar daar hoopt toch iedereen wel op??
Toen wij zelf voor een 2e kindje gingen proberen, hoopten we ook dat het niet lang zou duren. Als je de keuze maakt, dan hoop je ook dat je wens zo snel mogelijk in vervulling zal gaan. In het achterhoofd hielden we er rekening mee, dat het ook wat langer zou kunnen duren. Door medische omstandigheden was ik al 5 maanden met de pil gestopt. Daarnaast ben ik een van de gelukkigen die meteen een regelmatige cyclus had.
In de 1e ronde voelde en herkende ik ook van alles bij mij vorige zwangerschap. Op de nod verloor ik echter wat bloed en ik riep continu tegen mezelf dat ik me niet gek moest maken. Ik heb toen ook geen test gedaan. Op naar de volgende ronde. Deze gevoelens heb ik niet op het forum gezet. Maar een ander zet deze gevoelens wel op het forum.
In de 2e ronde werd ik niet ongesteld en had ik na een paar dagen een positieve test in handen. Met 8 weken hebben we een echo gehad en wat bleek ……. ik was al 12 weken zwanger ……… dus toch in de 1e ronde zwanger geraakt en een innestelingsbloeding gehad ipv ongi. Dit is een uitzondering, maar gebeurd dus wel af en toe.Wat ik hier mee wil zeggen is …….. iedereen ervaart de gevoelens rondom zwanger worden op haar eigen manier. De een zet het wel op het forum en een ander niet. Als het je stoort, dan lees je het toch niet!!
Als je net begonnen bent om zwanger proberen te raken, dan denk je er helemaal niet bewust over na dat het misschien wel maanden kan gaan duren. Dat zit wel in je achterhoofd, maar daar ga je nog niet bewust rekening mee houden. Dat jij dat kwetsend vindt, vind ik meer zeggen over jou.
Jij hebt het er (terecht) moeilijk mee dat het bij jullie nog niet wil lukken. Maar een ander is daar in het beginstadium nog helemaal niet mee bezig.
Iemand die al lange tijd bezig is voor een 1e kindje geeft jou toch ook geen verwijt dat je niet moet "zeuren" want je hebt tenslotte al een kind. Dat doet er toch helemaal niet toe ………… want de wens voor een 2e kindje bij jullie is net zo groot en wil je ook graag in vervulling zien gaan.
Of je nu voor de 1e, de 2e, de 8e of de 12e bezig bent …….. je hebt allemaal dezelfde wens om (opnieuw) zwanger te raken en je wilt allemaal dat dat op zo'n kort mogelijke termijn gebeurd.En hoe de persoonlijke omstandigheden zijn, dat doet er toch helemaal niet toe. De een heeft al veel meegemaakt en een ander is nog lekker onbezorgd. Wees blij dat een ander onbezorgd kan zijn …….. niet iedereen hoeft toch eerst een bak ellende mee te maken om dan pas haar mening te mogen uiten. Ook ik heb de afgelopen jaren een hoop ellende meegemaakt met mijn eigen gezondheid en binnen mijn familie.
Laten we respect blijven houden voor elkaar of je nu kort of lang bezig bent om zwanger te worden. En ik hoop van harte dat iedereen hier snel zwanger mag worden, een onbezorgde zwangerschap zal hebben en na 9 maanden een gezond kindje in handen mogen houden.
Quimn …….. ik vind dat je het allemaal netjes verwoord ondanks dat je toch behoorlijk aangevallen wordt. Dat getuigd van respect en zo hoort het ook.
Groeten, mam van Laura (39w4d)
Dag Missmama,
Dit ''zwanger worden' forum is voor iedereen (!) die zwanger wil worden, iedereen met dezelfde hoop, kwaaltjes en teleurstellingen elke maand.
Als je er niet tegenkunt dat er ook meiden bij zijn die vanaf ronde 1 meepraten (wat overigens heel logisch is, iedereen is bij ronde 1 gestart, jij toch ook.. neem ik aan?), dan is misschien het forum 'als zwanger worden wat langer duurt' meer geschikt voor jou.
Maar ga hier in ieder geval geen mensen aanvallen en behandel iedereen met respect!
Groet Dusss
beste Missmama
Ik hebt even getwijfeld of ik hier wel energie in wil steken, maar ik kan het niet laten…
Ik wil niet over je oordelen, maar op de een of andere manier vind ik je bericht niet helemaal fijn.
Juist als je net begint en nog van niks weet is het juist erg prettig dat je advies kan inwinnen bij alle meiden hier die telkens heel prettig reageren als je ze een vraag stelt, dat waardeer ik enorm (begin zelf ook pas net).
En je kan ook niet zeggen dat als iemand pas net bezig is ze geen reden heeft om te klagen, wij zijn nl ook pas net bezig, we zitten nu in ronde 2 voor ons eerste kindje. We wilden echter al veel langer kinderen maar hadden samen afgesproken te wachten tot we er financieel en qua huisvesting goed voorstonden. Dat is onze keuze maar desondanks spookt het bij ons ook al langer dan die 2 rondes door ons hoofd als je begrijpt wat ik bedoel.
Iedereen wil snel een kindje hier, anders begin je er niet aan dus ik vind het niet terecht dat jij afgeeft op deze meiden hier.
Dit is wat ik ervan vind, doe er iets mee of niet, ik heb mn hartje gelucht en ik vind dat dit forum daarvoor is. Ik vind het wel superrot voor je dat het bij jullie niet vanzelf gaat hoor, begrijp me niet verkeerd, volgens mij is er ook een forum hier voor als het wat langer duurt allemaal… misschien is dat iets voor jou?
Groeten
Muizeke -
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen