Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25390 Pcos

• Auteur

Heb al eerder een onderwerp geplaats maar was nieuwsgierig of er ook dames zijn die pcos hebben en wat ze hiervoor hebben gekregen.

Groetjes mamaloe

#2884078 Quote

ff upje

#2884091 Quote

Hallo

Hier Niekje(ook uit 78) 🙂  met PCOS
    Ik ben nu bezig met provera en begin dan aan mijn derde en laatste kuur met clomid 150 mg. De eerste met 50 en 100 hebben bij mij niets gedaan helaas. Nu dus maar hopen dat 150 iets met me doet. Maar zit pas op derde dag provera dus moet nog even geduld hebben. Ik begin dan  op de derde cyclus dag met clomid.
    Verder nog mensen tips als clomid niet aanslaat?????

xxx niekje

#2884136 Quote

Hoi Niekje, Ik kreeg bij onze eerste ook clomid en was na 5 maand zwanger. De 2e diende zich zonder toeters en bellen aan en nu gaan we voor nummer 3. Na het verwijderen van mn spiraal begon het de kop weer op te steken (40 dagen en meer cyclus) en nu heb ik een medicijn gekregen wat gebruikt wordt bij diabetes 2.
    Eerst had ik metformine maar nu actos (is beter te verdragen).
    Het lijkt er op dat het aanslaat want ik had nu al op dag 10 cervixslijm terwijl als dit normaal komt rond dag 28 zit.
    Wat is provera voor iets dan?
    Hoelang zijn jullie al ad klus en is dit jullie eerste?

Groetjes mamaloe

#2884142 Quote

heey meiden

Ik ben sinds maart 06 gestopt met de pil en werd de eerst 8 maand maar 1 keer ongi uit mezelf! Ik ben toen naar de HA geweesten werd doorgestuurd naar de gyn! Toen bleek dat ik pcos heb!

Ik kreeg toen provera om mijn ongi op te wekken en toen kon ik beginnen met clomid! Ik begon met 50mg!

De 2e ronde bleek ik zwanger maar 2 dagen na het testen begon ik te bloeden en bleek het een vroegtijdige miskraam was! Kreeg gelijk een echo en was niks meer te zien en kon gelijk door met 3e ronde clomid!

Heb de misraam 21 januari gehad en heb de 3e ronde echo's enz gehad! Toen heb ik op mijn nod dag ( 1maart) weer getest en de testen waren positief! 16 maart kon ik voor de eerste echo! en mijn gevoel werd waarheid, er zat niks! Ik mcht zo snel komen omdat ik na de miskraam ruim 43 dagen gebloed heb! heel vreemd!

Bleek dat ik nog steeds hcg in mijn bloed had van de miskraam! Best balen dus!   Dus ik moest een paar keer bloedprikken en wachten tot de hcg uit mijn bloed was anders kon ik niet beginnnen met clomid!

Vorige week belde de gyn ik mocht weer beginnen met provera en dan weer beginnen met clomid 50mg! Ik reageer vrij goed op de clomid en dat scheelt dus wel! ben vorige week dinsdag begonnen met provera en morgen heb ik de laatste dag! Dan moeten we wachten wanneer ik ongi word en dan gaan we er weer flink tegenaan!

kus kus

#2884330 Quote

Hoi Mamaloe
    Provera is om je menstruatie op te wekken. Ik heb van dag drie tot zeven vijf dagen clomid in mijn cyclus en dan telkens de echo's maar omdat ik alleen maar kleine eitjes heb en geen eisprong dus gaan ze na dag 20 de cyclus weer afbouwen met provera zodat je na ongeveer 14 dagen weer ongi bent en weer met de volgende ronde verder kunt.
    Waarom heb jij nu actos en geen clomid meer? Zijn dat wel gewoon pillen? De gyn heeft bij mij gezegd als deze ronde niet aanslaat moet ik beginnen met spuiten en daar zie ik echt vreselijk tegenop.
    Wij zijn nu ongeveer een jaar bezig voor ons eerste wondertje……(april 2006 gestopt met de pil)
    Ik ben 28 en mijn vriend (bijna manneke) is 32 en we zijn 2 jaar bij elkaar.
    We gaan nu in juni trouwen:-)

Nou ik hoop voor jou dat het deze ronde veel goeds geeft!!! Duim voor je!

xxx Niekje

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2884450 Quote

weer ff upje 🙂 gaat ook zo snel…

#2884594 Quote

Ik heb actos gekregen omdat dit volgens de gyn. goed moet werken. Het is een middel (idd gewoon pil) wat ook gebruikt wordt bij diabetes 2.
    Eerst had ik metformine maar dat kon ik niet verdragen (zat nonstop op de wc hihi)

Er is dus getest op bloedsuikers en die waren bij mij enigszins wat te hoog (nee heb geen suikerziekte). Vlgs de gyn. kan het daardoor ook komen dat je geen eisprong heb of juist een hele late.
    Ik gebruik ze nu een dikke maand en ben intussen 1x ongi geweest na 40 dagen, toen dus verder met de pillen en 10 dagen na mn ongi had ik al cervixslijm!!! Hield ongeveer 5 a  6 dagen aan. Dus waarsch. had ik toen mn eisprong al.
    Zou wel ff super zijn!!! Dus als ik alles dan bij elkaar optel dan zou ik rond de paasdagen mn NOD hebben. Moet in mei trug komen bij de gyn.

We w88 af…

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen