Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25391 Kan Ik Niet Meer Tegen

• Auteur

De laatste tijd krijg ik van alle kanten de vraag: wanneer komt er nu bij jullie een tweede?
    of zelfs:
    Wordt het niet eens tijd dat er een zusje of broertje komt?
    Zelfs van mijn schoonouders!
    Ik word hier knettergek van.
    Laatst weer, normaal draaide ik er wat omheen, zo van, ooh, we wachten nog even, we willen nu nog genieten van ons meisje.
    Maar na die vraag heb ik het dus eerlijk gezegd. Dat het nou eenmaal niet zo vanzelf gaat als bij hen. Dat we al heel lang bezig waren en dat het een zeer pijnlijke vraag is om telkens te horen.

Hoe gaan jullie om met dat gepush van anderen?

Bloem

#2883891 Quote

Tja…een gevatte opmerking terugplaatsen bijv.? OF gewoon eerlijk zijn.

Groetjes Mamaloe

#2883894 Quote

Ik weet precies wat je bedoeld.
    Het is af en toe zo kwetsend.
    Ook ik krijg steeds de vraag of wij niet eens aan kinderen moeten beginnen.
    of dat ze wel een vriendje of vriendinnetje voor hun kind willen.
    Of ze vragen of ik zwanger ben.
    ZE ZOUDEN EENS MOETEN WETEN!
    We zijn al een jaar bezig.

Af en toe heb ik echt de neiging om dat ook gewoon te zeggen. Maar echt niemand weet dat wij al een jaar bezig zijn. Zelf onze ouders niet.

Wij geven elke keer het antwoord nee we zijn nog zo ljong we blijven nog even van elkaar genieten. En van binnen moet ik dan zo huilen.

Maar goed hoe moet ik het anders doen ik heb geen idee.

Binnen kort moeten we weer naar het ziekenhuis. En als we dan meer duidelijkheid hebben gaan we het denk ik wel vertellen.

Nou heel veel sterkte!

Liefs Inge

#2883949 Quote

Ik snap jullie precies,die domme vragen doen zo'n zeer.
    Maar als het van je (schoon) ouders komt zou ik het gewoon vertellen. Dit zijn toch mensen die waarschijnlijk dit niet beseffen, en je juist absoluut niet pijn willen doen.
    Zij zijn misschien gewoon nieuwschiergig of je überhaupt kinderen zou willen.
    Zo zorg je ervoor dat de mensen die je het beste kennen, je in ieder geval niet zo kwetsen.

Voor de rest is het gewoon moeilijk.
    Er zijn ook bijna geen gevatte antwoorden te bedenken. "jullie eerst" is de mijne.
    Helpt niks. maar je verschuift het onderwerp wel handig.
    Want nu moeten zij antwoorden op dezelfde vraag…

succes ermee,
    en ik hoop voor jullie allemaal dat die vragen snel, niet pijnlijk maar vrolijk mogen zijn…

Brinn

#2884022 Quote

Hey.

Ik merk nu steeds meer dat ik er eigenlijk ook niet zo goed meer tegen kan als iemand vraagt of wij al aan een tweede toe zijn.
    Onze dochter is nu 3 jaar en "volgends het boekje" had je toch allang een tweede moeten hebben of al zwanger moeten zijn.
    Helaas gaat  het bij ons niet zo  snel  en hebben we wat meer tijd nodig.  
      Ik geef nu vaak als antwoord dat ze de eerste zijn die het horen als het zo ver is of ik zeg gewoon dat we nog helemaal niet weten of we wel een tweede willen. Vaak vallen ze daar wel even stil van.
    Toch blijft het een vervelende vraag……bah.

Groeten van Miena

#2884031 Quote

Hai,

Ik ben gewoon eerlijk als iemand bij het vraagt. Toen mijn vriend en ik besloten voor de kinderen te gaan (inmiddels alweer 16 maanden geleden) hebben we dat ook niet geheim gehouden voor onze familie en beste vrienden.

Nu het dus niet zo snel gaat en we inmiddels in de MMM zijn beland hebben we juist heel veel steun aan familie en vrienden en krijg je geen vervelende opmerkingen meer.

Min collega's weten het inmiddels ook dus ik heb eigenlijk alleen maar mensen om mij heen die mij nu steunen.

Maar goed……….ieder zijn keuze en ik ben blij dat ik het zo heb gedaan.

Veel liefs
    Nataly

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2884046 Quote

nou sorry hoor, maar waar bemoeien andere mee die dat vragen aan jullie, kijk ouders en schoon ouders oke, maar de rest ik weet het niet, mijn ouders zouden dat nooit vragen( we zijn nu met de eerste bezig) want tussen me broer en mij zit 6 en half jaar verschil tussen, wat maakt het uit wanneer je voor de 2 de gaat misschien wil je maar 1 kind of zo ja sorry maar das mijn mening, de wereld is gefisceert op een andere en met andere bezig dan met zich zelf, of zie ik dat verkeert, nou veel sterkte, ook al is het moeilijk niet op reageren, of een tegen vraag stellen, s6 verders

greetz suzette

#2885225 Quote

ik   heb altijd gezegd toen het niet meer lukte na de eerste wij houden het bij 1 kind ik werd er gek van!
    DEAN VAN 5 toen hij een broertje kreeg   en nu net bevallen van een dochtertje.
    nu kan ik eindelijk tegen iedereen zeggen hoe vervelend ik het vond dat ze dat elke keer gingen vragen .Want het lukte niet meer na een buitenbaarmoedelijke zwangerschap.
    maar na die bbz zijn er dus toch nog 2 gekomen 1 via iui en de laaste spontaan.
    nu ben ik helemaal happy met mijn 3 kids had er nooit gedacht maar wel gehoopt!
    mijn motto!!!   niet teveel mee bezig zijn het gebeurt juist als je het niet verwacht!!

echt waar!!

#2885327 Quote

Wij krijgen deze vraag ook wel eens. En zijn ook al een goed jaar bezig om zwanger te worden van de eerste. De laatste tijd heb ik het wel aan mensen verteld, dat we bezig zijn maar dat het nog niet wil lukken. Ik krijg ontzettend lieve reacties. Niet al te veel goedbedoelde adviezen, en we krijgen tenminste geen flauwe opmerkingen meer. Mensen gaan er veel meer respectvol mee om. Ik vond het heel prettig om het soms te kunnen delen met iemand.

Natuurlijk zou het fijn zijn als mensen al van zichzelf wat meer terughoudend waren met sommige opmerkingen, maargoed, dat is nu eenmaal niet zo!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen