Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25433 Ik Baal

• Auteur

Hallo dames,

Heel erg jammer en ik  ben ook echt heel erg verdrietig, maar wij moeten het proberen zwanger te raken een tijd uitstellen…. Ik ben echt helemaal over mijn toeren. Was zo blij dat we er eindelijk voor zouden gaan.
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn jaarcontract wat in oktober afloopt heel hoogst waarschijnlijk met een half jaar verlengd wordt. In plaats van dat het wordt omgezet in een vaste aanstelling. Dit brengt te veel onzekerheid met zich mee omdat mijn man net voor zichzelf begonnen is. Wij kunnen het ons niet veroorloven als mijn contract uiteindelijk niet omgezet wordt, en we willen gewoon wat meer zekerheid! (Vooral mijn man, want ik zit alleen maar te janken!!!)
    Ik baal er zo ontzettend van…. Ik schaam me gewoon voor mijn gevoel… (alsof de wereld vergaat!!)

Ik weet gewoon nu even niet meer hoe of wat…..

#2884319 Quote

Lieve Marientje,

Wat ontzettend rot voor je, ik kan me voorstellen dat het voor je een grote klap is. Je bent er net helemaal op ingesteld en dan valt je droom even tjes helemaal in duigen. Ik kan me ook voorstellen dat je verstand en gevoel hierin helemaal niet op 1 lijn zitten..

Mijn vriedin heeft iets soortgelijks gehad, wilde ook met de pil stoppen en net ervoor kreeg ze te horen dat ze haar baan kwijt zou raken. Voor haar ook een hele klap en nu heeft ze een neiuwe baan maar nog geen vaste aanstelling. Ze moet dus ook nog even wachten en dat vind ze erg jammer.

Ik heb ook een tijd meoten wachten voordat we ervoor zouden gaan maar dat was om het feit dat mijn vriend het eerste helemaal niet zag zitten. Een jaartje gelden zei hij opeens ja en nu we in een groter huis zitten zijn we al een half jaartje aan het proberen.

Het komt zeker goed, en ik wens je dan ook heel veel sterkte met alles.
    Liefs Mylène

#2884321 Quote

Hoi meid,
    Voor jou vergaat op dit moment ook echt even de wereld. Ik ken het gevoel  een beetje.
    Ik hoop dat je het snel een plaatsje kan geven en dat jullie snel financiele zekerheid krijgen en er dan echt voor kunnen gaan.

Hier ook een paar jaar geleden.
    Eindelijk was mijn man ook toe aan een kindje. Ik stopte met de pil, maar al snel verloor hij zijn baan en daar viel ik in een diep gat.
    Ik was al heel lang toe aan het moederschap en nou ineens zag ik het allemaal heel zwart. Ik moest weer aan de pil beginnen.
    Achteraf ben ik heel blij om wat we toen hebben besloten, of eigenlijk wat hij toen heeft besloten.
    Nou hebben we allebei een vaste baan en zekerheid, want er komt veel op je af.
    We hebben nu een gezonde dochter van 2 1/2 en ze komt niets te kort, en we hoeven niet op elke cent te kijken.

Hoop dat snel de zon weer gaat schijnen voor jullie.
    Sterkte meid!!
    Bloem

#2884355 Quote

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht gister echt dat het aan mij lag, dat ik zo verdrietig was. Als ik het reeel en verstandig bekijk  ben ik het ook helemaal eens met mijn man en kan ik me er ook in berusten. Ik wil mijn toekomstig kindje wel iets kunnen bieden. En ja, net getrouwd, pas een huis gekocht, eigen zaak en voor mij alleen mijn jaarcontract brengt wel wat financiele onzekerheid. Wat dat betreft weet ik ook wel dat het  beter is om even de stop erop te zetten. Alleen dat verrekte gevoel ook altijd! Daar zal ik wel vrouw voor zijn, want dat zit inderdaad totaal niet op 1 lijn!! Ik probeer er steeds een positieve draai aan te geven en voordelen te bedenken… Maar het weegt eigenlijk niet op tegen een eventuele zwangerschap.  
    Ik heb dus wel besloten mij er maar in te berusten, want ik denk ik niet dat het voor moeder  (en kind) goed zou zijn om tijdens de zwangerschap zoveel stress te hebben. Dan kan ik beter wachten en er straks voor 100% van genieten…. Toch?

Liefs,
    Marientje

P.s.: Ik kan de hele zomer  gewoon lekker rose-tjes drinken op het terras 😉 (al had ik dat er natuurlijk wel voor over gehad!)      

#2884440 Quote

Hallo,

Ik snap wat je bedoeld die onzekerheid. Ik heb die onzekerheid ook  ik heb de laatste jaren niet echt veel geluk gehad wat betreft het werk. Ik heb bijna 8 mnd in de ww gelopen (was niet leuk maar het was niet anders). Daarvoor had ik een baan van 36 uur, nu heb ik wel weer   een nieuwe baan gevonden maar nog steeds geen uren(0 uren contract). En mijn contract loopt in december af maar wij gaan voor een zwangerschap en we zien wel. Zo ben ik al jaren aan het wachten ik laat me door het werk niet meer beinvloeden. Ik wil je veel succes wensen ? En vind het  knap dat je deze  moeilijke beslissing  hebt genomen.

Liefs Iris

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen