Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25435 Weinig Motivatie Meer Om Af Te Vallen

• Auteur

Hai Meiden

Hebben jullie dat nou ook, dat sinds je actief probeert zwanger te worden (bij mij nu 4 maanden) je eigenlijk geen motivatie meer hebt om af te vallen? Ik heb zelf een gezond gewicht volgens de BMI index, maar weeg nu wel 3 kilo zwaarder als wat ik normaal altijd doe.
    Ben al een paar keer aan Sonja Bakker begonnen, maar vind het erg moeilijk om de motivatie op te brengen. Elke keer als mijn NOD in de beurt komt krijg ik steeds weer dat gevoel van: waarom zou ik me nu aan dat suffe dieet gaan houden, terwijl ik eigenlijk hoop straks juist met een dikke buik rond te lopen!!!

Was benieuwd of jullie dat nou ook hebben.

Groetjes 10e

#2884448 Quote

Hey meiden,

ik ben ook wat kilotjes te zwaar en ik wist ook niet wat ik moest doen.
    Te zwaar tijdens de zwangerschap is niet goed en lijnen ook niet.
    Ik ben nu gewoon echt lekker gezond gaan eten veel groente en fruit maar niet aan het lijnen ik denk dat vitaminen en alle voedingstoffen nu erg belangrijk zijn. Je weet toch nooit wanneer er iets in je buik gaat groeien. Met multivitaminen voor zwangere vrouwen denk ik dat ik toch echt gezond bezig ben.

Veel groetjes

#2884357 Quote

Hey!

Ja, haha, ik ga ook nog géén bikini passen nu!
    Steeds als ik op de weegschaal sta en wat aangekomen ben denk ik: oeh, misschien ben ik wel zwanger!!! Hihi… een perfect excuus inderdaad.

Gelukkig heb ik na mijn eventuele zwangerschap wel een perfecte reden om goed en gemotiveerd te gaan afvallen, want we willen graag trouwen als we een kleintje hebben. En tja, ik ga natuurlijk niet met winter/kerst/zomer/hormonen-vet m'n trouwjurk in!

Groetjes 10e

#2884365 Quote

Nou,  dan heb je zeker een goede reden om na een zwangerschap af te gaan vallen, in zon mooie jurk wil je natuurlijk wel goed zitten! Ik denk dat ik het er ook op hou dat ik na onze eerste zwangerschap (die hopelijk snel komt ) weer aan de lijn ga denken hihi, zo dat geeft wat lucht!  Wij zijn ook nog niet getrouwd, mijn vriend en ik willen dat ook doen als we eenmaal een kleintje hebben. Onze centjes zijn nu nl in ons nieuwe huis gaan zitten, maar alles komt goed!

In welke rond zitten jullie eigenlijk? Wij in ronde 2 (inmiddels al dag 38 en nog niks, geen ongi en geen kwaaltjes)

Liefs Muizeke

#2884366 Quote

oow nu lees ik net je eerste berichtje, je bent dus 4 maanden bezig, wij vanaf half januari maar dit is pas ronde 2, ik heb niet echt een hele korte cyclus helaas,
    Liefs Muizeke

#2884370 Quote

Hoi Muizeke,

Ik ben nu net pas begonnen aan ronde 3. (ben 1 december met de pil gestopt) Heb ook een hele lange cyclus (ruim 50 dagen). Ben deze keer begonnen met teunisbloemolie slikken, wie weet helpt het. Daarnaast proberen m'n vriend en ik netjes 3 keer per week sex te hebben, zodat ik hopelijk (super, mega hopelijk) over een dag of 40 een positieve test vast houd…

Liefs, 10e

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2884376 Quote

Hoi 10e,
    Ja das niet fijn he die lange cyclus, ik ben ook net met die teunisbloemoliecapsules (wat een woord) begonnen, maar ik ben er nog niet echt aan gewend en vergeet ze dan ook nog regelmatig. Mijn eerste cyclus na de pil was heel wazig, na een dag of 36, 2 dagen ongi en toen weer een hele week niet en daarna (op dag 42): het leek alsof ik leeg liep, werd er een beetje akelig van zoveel bloed.
    En nu in ronde 2 op dag 32 weer een beetje bloedverlies en tot nu weer niks, hmmm. Maar toch heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt, bij jullie ook vast want we zijn eigenlijk pas net bezig toch?
    Ik hoop ook voor je dat je snel een positieve test in handen krijgt!

X Muizeke

#2884385 Quote

Hoi meiden,

Ik ben niet aan het lijnen, maar ik heb wel aanleg om wat dikker te worden, dwz rond m'n heupen/dijen. Dus ik let erop wat ik eet, overdag brood, veel fruit, 1 bord warm eten en daarnaast drink ik veel water. Ik sport fanatiek 2 keer in de week en niet om slank te worden. Nee, ik wil graag zwanger worden en als ik dat zou zijn dan gezond leven voor de kleine, dan hou ik het wel vol. Door de week snoep ik niet, maar in het weekend knabbel ik af en toe wel wat mee, anders hou ik het niet vol.

Wij zitten nu in ronde 9, maar ik heb nu al 2 keer een cyclus gehad van 39 dagen, daar worden we niet vrolijk van

Liefs Lientje

#2884386 Quote

Hoi Lientje,

Je bent wel goed bezig met dat sporten, dat probeer ik ook telkens, om het vol te houden maar ik schijn altijd iets anders te hebben wat dan weer voor gaat op het sporten (heel slecht ik weet het) en bij mij zijn het ook de heupen… die kwamen ook duidelijk langs alle kanten naar voren (bij het bikini-passen afgelopen zaterdag). Jeetje dus jij hebt ook langere cycly erbij zitten? Ik ga er nu maar van uit dat ik op 41 dagen zit (ik heb net even alles opnieuw uitgeteld en ik denk dat het er nu ook weer 41 worden dan… dan tel ik die halve dag ongi van vorige week gewoon niet mee) Ben jij ook bezig voor het eerste kindje?

x Muizeke

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen