Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25443 Zwangerschap Nog Heel Ver Weg

• Auteur

even voorstellen        
    ik ben een gezonde meid van 29.ben afgelopen jaar augustus getrouwd.het was een super dag. we hebben ook een grote kinderwens. ik ben gestopt met de pil in maart vorig jaar. en tot onze teleurstelling ben ik nog steeds niet zwanger. dus wij naar de dokter toe. ik moest beginnen met het bijhouden van mijn temperatuur, hebben bloed bij mij afgenomen en mijn man moest een sperma onderzoek laten doen.nu hebben we deze week de uitslag gekregen van de onderzoeken. het bloed van mij was in orde maar het sperma was niet goed.  het was maar voor 2% in orde.dus dat is wel heel erg weinig.  je begrijpt dus dat de grond onder onze voeten wegzakte.nu zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis en daar heb ik een afspraak staan voor volgende week woensdag. nu is mijn vraag heeft iemand net zulke ervaring en is uit eindelijk toch zwanger geworden.  en wat staat me nog allemaal te wachten? ik hoop dat er wat lotgenoten met wat antwoorden komen want ik voel me behoorlijk …
    groetjes duufke

#2884444 Quote

Hoi!

Ten eerste welkom! Heel erg voor jullie dat het zaad van je vriend niet optimaal is… kan me helemaal voorstellen dat je je kl…te voelt hoor!!

Bij ons loopt het ook anders dan we gehoopt hadden. Sinds ik met de pil ben gestopt zijn mijn cyclussen echt een zooitje. Bloed geprikt, dit was goed. Maar door mijn temp. bij te houden kan ik zien of ik wel echt een eisprong heb. Moet dit drie maanden doen en dan terugkomen bij de huisarts. Ook wordt mijn vriends zaad nagekeken, maar dit moeten we nog wel inleveren.

Ik hoop voor je dat het allemaal alsnog gaat lukken. Ik weet hoe erg het is als het anders loopt dat je hoopt. Je gaat er stiekem toch vanuit als je met de pil stopt, snel zwanger te zijn! Helaas kan het heeeel anders lopen.

Ik hoop voor je dat je steun vindt hier op het forum. Veel sterkte verder. En geef de moed niet op! Er zijn nog zoveel manieren!

Imme xx

#2884449 Quote

Ik weet niet hoeveel spermaonderzoeken je man heeft gehad maar als het maar 1 onderzoek is geweest zou ik er nog 1 laten doen want de kwaliteit van sperma kan per onderzoek heel erg verschillen. Het is echt shit als het sperma niet goed is maar gelukkig hebben ze tegenwoordig veel technieken om eventueel een zwangerschap in stand te kunnen brengen. heel veel succes meid

#2884451 Quote

Hai duufke,

Wat klote zeg! Wij zijn ook al een hele poos bezig, gisteren weer ongi geworden( en dat was de 16de teleurstelling). onze kinderwens is ook erg groot, daarom gaan we er toch maar mee door, bij mijn man was het kwaliteit ook niet super, maar ik moet zeggen ook niet slecht.
    Ze houden het goed in gaten. want 1 test zegt nog niet zoveel. mijn man is in november in mexico heel erg ziek geweest van eten wat niet goed was. daar heeft hij zware medicijnen gekregen, die maakte meer kapot dan alleen de bacterien in zijn buik, ook de het zaad was daardoor minder, daar kom je na drie maanden achter, omdat het 3 maanden duurt voor dat de zaadjes rijp zijn. na verloop van tijd moet het weer beter worden. we zullen zien.
    is jouw man ook ziek geweest, of is er een andere oorzaak gevonden.
    ik hoop voor jullie dat de tweede test beter zal zijn!

wij zijn op 30-06-2006 getrouwd! ook een waanzinnig mooie dag!

succes, goetjes Saarj

#2884456 Quote

Hallo Duufke.

Ik ben Inge 22 jaar en  wij hebben  bijna precies het zelfde als jullie. En zijn nu precies een jaar bezig voor onze eerste.Mijn vriend heeft ook een zaad onderzoek gehad en die was nog iets slechter 1,3%.  Het is dus nog wel mogelijk  vanzelf zwanger te worden maar de kans is klein. Daarom zijn wij doorverwezen naar de  fertiliteitsverpleegkundige. Als het onder de 1% was geweest was het eigenlijk niet mogelijk. Dus we moeten blij zijn. Er is nog hoop en niets verloren. Al weet ik dat dat moeilijk is!

In februari zijn wij voor het eerst bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest en hebben daar allerlei dingen besproken over de vragenlijst die mijn vriend en ik allebei individueel moesten invullen. Over hoelang we al bezig zijn, over de achtergrond van onze naaste familie/ ouders en eventuele ervelijke ziektes in de familie. Nu hebben wij in April een onderzoek gepland bij de fertiliteits arts en dan krijg ik een inwendig onderzoek. In maart heb ik een bloedonderzoek gedaan en dan krijg ik bij die afspraak daar de uitslag van. En mijn vriend krijgt een tweede sprema onderzoek om te kijken of het misschien nu wel hoger is. Omdat sprema is een korte tijd kan veranderen en hij misschien in die tijd een beetje grieperig was en nog rookte (zijn inmiddels allebei gestopt)

Ik hoop dat  wij je wat meer hebben kunnen vertellen. En ik hoop dat we elkaar kunnen steunen in deze moeilijke tijd.

Liefs  van Inge + vriend   

#2884550 Quote

het is wel een kleine steun om te lezen dat er meer mensen zijn die in die situatie zitten als dat van ons. ik hoop voor jullie allemaal dat het uit eindelijk goed komt. hou me op de hoogte en wie weet kunnen we over een tijdje schrijven dat we toch zwanger zijn.de groeten vanuit limburg

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2884551 Quote

Hoi meiden,

Donderdag gaat mijn mannetje z'n zaad inleveren en we vinden het beiden erg spannend en ik zie er ook best tegen op. Hoelang duurde het voordat jullie de uitslag kregen?

Liefs Lientje

#2884575 Quote

Hoi Duufke,

Wij zijn inmiddels in ronde 13 voor ons eerste kindje. Allebei 26, en voor zover we weten, allebei gezond. Ik ben deze maand begonnen met temperaturen. Volgens mij voel ik wel altijd een eisprong, en ik heb ook een regelmatige cyclus, maar toch. Ik dacht daar zal de huisarts wel naar vragen dus ik doe het zelf maar vast!

Wij zijn dus nog niet bij de dokter geweest. Eigenlijk omdat we hopen dat het er nog wel van zal komen in de komende tijd. En als ik jouw verhaal lees, ben ik toch ook wel heel erg bang dat het bij ons zo zal lopen… dus ik heb nog een beetje kop-in-het-zand mentaliteit. Nou ja, wij met zijn tweeën dan.

Ik wens je ontzettend veel succes. En de kans is in elk geval nog steeds aanwezig voor jullie, hoe klein ook. Dus houd daar ook aan vast!

liefs

#2884582 Quote

hoi gs
    ik herken me wel een beetje in het verhaal van jou. telkens heb je er toch wel een verklaring voor.maar elke maand is toch weer een teleurstelling. uit eindelijk hebben we toch maar de knoop door gehakt en zijn toch maar naar de dokter gegaan.maar goed ook blijkt nu en verder moeten we maar afwachten en woensdag horen we wel weer meer in het ziekenhuis. ik wens jullie heel veel sterkte en laat me weten hoe het verder gaat
    liefs duufke

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen