Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25446 Sport En Sauna

• Auteur

Hoi,
    Wij zijn  nu bijna 2 maanden 'bezig'. Af en toe ben ik er erg mee bezig en volg dit forum dan ook graag. Ik vind het lastig om te bepalen wat ik nu wel en niet mag of wat het beste is. Het kan namelijk nog wel even duren begrijp ik uit al die discussies op het forum… Alcohol probeer ik te beperken, maar ook sport ik graag en ga ik bijna wekelijks naar de sauna. Kan dit wel? Ik heb al wat tegenstrijdige berichten hierover op internet gevonden. Het advies is meestal niet langer dan 10 minuten. Ik ben er best wel aan gewend, dus zou het dan niet uitmaken?  Het is namelijk zo heerlijk ontspannend! En is er verschil tussen een sauna en stoomcabine? Een stoomcabine is veel minder heet/zwaar vind ik. En sporten? Ik doe nogal fanatiek buik- been en bilspieren op de sportschool. Kan dat kwaad in deze 'fase'? Ik hoop dat jullie iets weten hierover.
    Groetjes

#2884462 Quote
    quote: Anna10 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2007 15:15:24'));

Hoi,
    Wij zijn  nu bijna 2 maanden 'bezig'. Af en toe ben ik er erg mee bezig en volg dit forum dan ook graag. Ik vind het lastig om te bepalen wat ik nu wel en niet mag of wat het beste is. Het kan namelijk nog wel even duren begrijp ik uit al die discussies op het forum… Alcohol probeer ik te beperken, maar ook sport ik graag en ga ik bijna wekelijks naar de sauna. Kan dit wel? Ik heb al wat tegenstrijdige berichten hierover op internet gevonden. Het advies is meestal niet langer dan 10 minuten. Ik ben er best wel aan gewend, dus zou het dan niet uitmaken?  Het is namelijk zo heerlijk ontspannend! En is er verschil tussen een sauna en stoomcabine? Een stoomcabine is veel minder heet/zwaar vind ik. En sporten? Ik doe nogal fanatiek buik- been en bilspieren op de sportschool. Kan dat kwaad in deze 'fase'? Ik hoop dat jullie iets weten hierover.
    Groetjes

Hoi,

Ik kan me voostellen dat je je dit afvraagd. Ik ben ook pas bezig zwanger te raken en doe zelf aan softball, de wedstrijden kunnen soms wel ruig zijn. Botsingen springen rennen sliden. Ik vroeg me ook af ofdat dit niet erg is. Ik denk dat als je nog niet zwanger bent dit geen kwaad kan, als je weet dat je zwanger bent geworden zou ik het gewoon wat rustiger aan doen. Wat de sauna betreft heb ik wel gelezen dat dit niet zo goed is voor het zaad van een man. Maar voor vrouwen hierover weinig over duidelijk is. Ik heb een tijdje in Finland stage gelopen en daar gaat iedereen ook elke week naar de sauna, ze vertelde me zelfs dat er vrouwen zijn die in  de sauna bevallen, (ik moet er niet aan denken). Maargoed, ik ben ook geen expart maar ik hoop dat je er iets aan hebt en ik zou gewoon op je gevoel afgaan.
    Groetjes

#2884472 Quote

Hoi Anna10,

dit vond ik nog op predictor.nl, groetjes

Hoera! Even geen buikspieroefeningen

Goed nieuws voor sportschoolbezoeksters. De buikspieroefeningen kun je als zwangere beter overslaan. Dat wil zeggen de rechte. Want daardoor wordt de opening tussen je buikspieren groter en kan je buikwand blijvend verzwakt raken. Schuine buikspieroefeningen mogen nog wel en zijn zelfs goed want die schuine spieren ondersteunen je buik. Maar forceer niks en hou op zodra het niet lekker meer voelt of te zwaar wordt. Zeg even tegen degene die les geeft, dat je zwanger bent. Want voor je het weet denken ze dat je geen zin hebt. Terwijl de rest zich door de sit-ups heen worstelt, kun jij bijvoorbeeld een andere grondoefening herhalen.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen