Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25452 Een Vraag Wat Misschien Hier Niet Hoort

• Auteur

he hallo heb een vraagje misschien hoort het hier niet maar wil wel eens weten hoe andere er over denken,

als je nog niet getrouwt bent, en je wilt kinderen en je wordt zwanger, zou je dan gelijk willen trouwen of niet , is het handiger of niet, me vriend zegt dat dat wel verstandig is voor de baby anders alser wat gebeurt met de vrouw en overlijd( misschien heel cru gezegt)   dat de man niks te zeggen heeft over het kind ,

hoe denken jullie erover

greetz suzette

#2884495 Quote

Hallo mrs4hughz,

Volgens mij is het niet zo dat in het geval de moeder overlijdt, de vader geen aanspraak heeft op het kind. Het is wel zo dat de vader het kind moet erkennen tijdens de zwangerschap als je nog niet getrouwd bent.

Wat ik om me heen hoor, is het inderdaad wel iets handiger met geregel e.d. als je getrouwd bent en een kind hebt. Maar hoe of wat, weet ik ook niet precies.
    Maar er zijn ook genoeg ongetrouwde stellen met een kind, dus het moet ook zonder dit boterbriefje volgens mij prima te doen zijn.

Zelf ben ik in oktober getrouwd en we willen nu wel graag een gezinnetje gaan stichten. Het was een geweldig mooie dag, waar we nog steeds met een heel warm en bijzonder  gevoel op terug kijken.
    Ik vond het zelf wel mooi om te trouwen, omdat we onze liefde wilden bezegelen na 10 jaar samen te zijn. Onze kinderwens stond hier los van.

Ik vind trouwen dus echt wel een aanrader, maar zeker geen must als je kinderen wilt.

Wat zijn jullie plannen???

Liefs,

Twinkel3

#2884506 Quote

Hoi! ik heb dit al uitgezocht aangezien mijn vriend niet wil trouwen   maar goed.

Een drietal dingen zijn belangrijk: erkennen/ gezag/ overlijden moeder.

1. Als je kindje geboren is moet je vriend bij de gemeente het kindje erkennen, dan is hij pas de vader.

2. Als hij later ook bijvoorbeeld dingen wil kunnen ondertekenen voor het kindje dan moet je bij de kantonrechter ouderlijk gezag aanvragen.

3. En indien moeder overlijdt moet je dit inderdaad wel geregeld hebben in bijvoorbeeld samenlevingsovereenkomst/testament dat het kindje dan wel naar hem gaat. Als je dit niet doet gaat namelijk het kindje eerst naar je ouders, mochten die niet meer leven dan naar je broer/zus. En als zij er ook niet meer zijn? dan weet ik het niet.

Succes!

#2884522 Quote

hallo

een kennis van mij is niet getrouwd heeft 1 kind en is zwanger van de 2 de
    er was laatst een finacieeladviseur bij hun en die heeft gezegd dat ze moeten trouwen want als 1 van hun overlijd hebben ze alle twee dus geen recht op hun eigen kind dat kan wel maar dat moet je dan allemaal vast leggen bij een notaris en dat kost ongeveer 700 euro en je kunt op maandag gratis trouwen bijna overal
    dus het is wel verstandiger maar hun hebben wel een koop woning dus ik weet niet of dat er ook veel mee te maken heeft maar het is echt zo

hun wilden ook echt niet trouwen maar gaan dat dus nu wel doen op maandagmorgen en dat is gratis bespaart je een hoop notariskosten

ik hoop dat je er wat aan hebt

#2884526 Quote

Hoi,

Misschien  is geregistreerd partnerschap wat voor jullie. Dit heeft ongeveer dezelfde voorwaarden als bij een huwelijk. Het verschil is alleen dat je dit binnen 10 minuten geregeld hebt en het kost ook bijna niets. En mocht het, waar je natuurlijk niet vanuit gaat, zover komen dat jullie uit elkaar willen, is dit ook zo geregeld. En als je het wil omzetten in een 'echt' huwelijk is dit ook mogelijk. Heb  een vriendin die dit ook gedaan heeft. Zij is inmiddels ook bevallen van kleine. Haar partner wilde ook niet trouwen omdat hij al een keer eerder getrouwd was geweest. Het scheelt in ieder geval een hoop papieren rompslomp. Misschien een goede tussenoplossing…???

Groetjes,
    Jazz

#2884540 Quote

Hoi Suzette,
    ik kan jou dat precies vertellen want ik heb zelf al een kindje en wij zijn ook niet getrouwd.
    je moet de regeld van suzanne bekijken want die kloppen precies.
    alleen de derde is niet nodig want de tweede volstaat al.
    als je de eerste en tweede regel nakomt dan is het hetzelfde als getrouwd zijn.
    gr liselotte

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2884541 Quote

Hallo,

ik wil even reageren om het verhaaltje van Laura uit arnhem.

Zij zegt bij punt 1 dat de vader het kind moet erkennen als het geboren is, alleen dan ben je al te laat.
    Je moet als vader je kind erkennen tijdens de zwangerschap. Je moet dan samen met je vriend naar het gemeentehuis en je moet beiden een formulier van erkenning ondertekenen en beslissen welke achternaam  je kindje krijgt. Als je kindje geboren is en je vriend gaat  het   aangeven bij de gemeente dan moet hij dit formulier meenemen.

Maar als je zwanger bent zal je verloskundige je hier ook nog wel op aanspreken.

Groetjes Anne
    40wk en 2dagen zwanger

#2884542 Quote

even een correctie.
    het is niet de regels van suzanne maar van laura arnhem
    gr liselotte.
    p.s.
    wil je nog meer weten dan kan je het altijd vragen.
    g

#2884554 Quote

hnx voor jullie reactie, ik heb me schoon am ook gevraagt en ze kent iemand die voor rechter leert, die heeft 2 kinderen en hij wou niet trouwen maar ze zijn nu wel getrouwt van wege de kinderen , want zij heeft het ook uit gezocht en als de moeder overlijdt en ze zijn niet getrouwt ,dan heeft de vader geen poot om op te staan ook al heeft die het kind herkent, dan is hij alleen financieel aan sprakelijk en verders niet, dan gaat het kind gewoon naar de ouders van de moeder en anders broer of zus, dat zei zij dan , omdat ze er voor leert,

greetz suzette

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen