Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25507 Twijfels Zwanger Worden

• Auteur

haai meiden,

ik ben nieuw hier op het forum.

ik wilde jullie vragen of jullie noit twijfels hebben gehad toen je wilde stoppen met de pil….

beetje rare vraag misschien, maar het zit zo, ik wil mijn hele leven al graag mama worden. alles wat er maar te lezen valt WORD ook gelezen. en in het dagelijks leven ben ik werkzaam in de kraamzorg. dus heb veel gezien enzo…

en misschien ligt daar ook wel het probleem, dat ik teveel gezien heb….
    er zijn momenten dat ik zeker weet dat ik met de pil wil stoppen, en als ik eens een dag moe ben denk oh dat kan ik vast niet allemaal……en zo bang dat er iets met mij of de baby zou gebeuren. dat ik denk , dat ik helemaal niet zwanger durf te worden…

het klinkt misschien allemaal erg ingewikkeld, en ik weet ook zeker dat als ik nu spontaan zwanger zou zijn , dan zou het meteen goed zijn , maar om zelf die stap te nemen , brrrr dood eng.

snapt iemand wat ik bedoel??????

groetjes Lievebeestje

#2885087 Quote

Jahoor snap het wel. Het is toch best een grote stap in je leven.
    Wij willen nu voor de derde gaan en ik het begin dacht ik ook, ohoh 3 kids, gaat dat wel lukken?
    Maar als ik dan weer kijk naar de 2 koters die hier al lopen, het valt in de praktijk allemaal reuze mee.
    De eerste periode is druk maar ook daar pas je je direct in aan. En dat is de periode die jij natuurlijk bij iedereen ziet.
    Maar dat is ook zo weer voorbij (helaas) want voor je het weet ben je alweer een paar maand verder.
    Onze kids zijn nu 4 en 2 en ze hebben me nu al minder nodig .

Heel veel succes!
    Het gaat je vast en zeker lukken!!

Groetjes Mamaloe

#2885088 Quote

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Toen ik zwanger was had ik dat nog en nu denk ik weleens; waarom maakte ik me daar nou druk om?? Het loopt zoals het loopt en je kan vaak meer aan dan je denkt. Zelf kan nik niet goed tegen weinig slaap en ik heb vaak last van migraine. Toen ik zwanger was dacht ik; o jee hoe ga ik dat straks allemaal doen als ik een kleintje heb en ik heb migraine. Maar het komt allemaal goed en er is altijd wel een oplossing te vinden. Nu willen we graag een 2e en komen toch ook weer die twijfels hoor; kan ik het wel met 2 kindjes? zal ik het niet te druk vinden?
    Maar aan de andere kant heb ik er ook wel vertrouwen in dat ook dit helemaal goed gaat komen. En proberen niet teveel stil te staan bij wat er allemaal mis kan gaan.

#2885093 Quote

en soms kan ik heel goed relativeren en denken ach waarom wachten er is altijd wel iets dat je nog wilt doen of moet gebeuren , zoals bepaalde dingen in huis. wilde eigenlijk alles af hebben voor er aan te beginnen. maar het kriebelt zo erg dat ik denk wat maakt het uit. en een ander moment denk ik, ohnee eerst nog maar sparen en alles af maken.

ik ben nu nog zo lekker jong en dat wilde ik ook altijd, maar de afgelopen jaren boven de 20 zijn zo snel gegaan …….ik word nu in sept al 26….. en stel dat het even duurt .. dan ben ik niet eens zo jong meer…..

ben al wel een tijd met foliumzuur bezig en afgelopen dinsdag 3april was mijn eerste dag laatste menstruatie, had eigenlijk gisteravond weer met de pil moeten beginnen , en heb dat niet gedaan , dusssssss………

#2885094 Quote

Hoi lievebeestje,

Ook ik heb die twijfels gehad. Ik wist  ook al jaren zeker dat ik moeder wilde worden.  Ik  ben  26  en  die jaren na mijn 20ste zijn idd erg snel gegaan en het leek nooit het juiste moment.  
    Tot vorig  jaar zomer. Eerst waren we er helemaal uit: ik zou stoppen met de pil. Dat heb ik gedaan, maar toen ik een week of twee weken niets geslikt had kreeg mijn man ernsatige twijels. We hebben erover gepraat en durfden toen toch niet. Allerlei twijfels: financieel, kunnen we het wel, zijn we er wel aan toe, dan kunnen we niet meer…
    Maar eenmaal weer begonnen met de pil voelde ik me daar weer naar over. In die periode hebben we er heel veel over gepraat, gefantaseerd en veel op een rijtje gezet (ook letterlijk op papier). Een maand/anderhalve maand later wisten we het zeker, we gingen ervoor!
    Nu ben ik inmiddels 16 wk zwanger en het is het mooiste wat  ik tot nu toe heb meegemaakt. Mijn man en ik zijn er superblij mee. En doordat we alles goed uitgesproken hadden hebben we nu ook helemaal geen twijfels meer en zijn we alleen maar aan het genieten.
    Misschien voor jullie dus ook een tip, denk er goed over na en praat erover. Het blijft een grote keuze, maar je krijgt waarschijnlijk toch geen 100% zekerheid en niet alles is al te plannen. En misschien duurt het idd wel een tijdje, dan maak je je nu druk voor niets.

Lang verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!

Groetjes, daantje

#2885098 Quote

heej daantje

precies hetzelfde jouw verhaal! alleen is het zo dat mijn vriend het helemaal prima vind dat ik stop en heel nuchter erin is! hij zegt continue om te grappen dat ik een schijterd ben…..

soms denk ik ook dat het leven wat ik nu heb zo fijn is en dat ik dat niet op wil geven , maaar toch trekt het enorm, je krijgt er ook veel voor terug en naar mate je kind ouder word  word het ook weer makkelijker… en ik weet zeker dat mijn leven over 5 jaar ook nog leuk is en ik het dan ook niet op wil geven…….het is altijd spannend want je kiest voor iets onbekends….. maar ik hoop echt dat ik het iniedergaval 1 keer in mijn leven mee mag maken….

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2885101 Quote
    quote: lievebeestje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-04-2007 11:25:24'));

ach waarom wachten er is altijd wel iets dat je nog wilt doen of moet gebeuren , zoals bepaalde dingen in huis. wilde eigenlijk alles af hebben voor er aan te beginnen. maar het kriebelt zo erg dat ik denk wat maakt het uit.

Dat dacht ik toen dus ook; er is altijd nog wel iets dat je wilt doen of afhebben maar dat blijft denk ik dan altijd maar. En als het zo kriebelt zal je er wel aan toe zijn, toch? Mijn man was er al eerder aan toe dus de beslissing lag toen echt bij mij.

#2885103 Quote

hier ligt de beslissing op dit moment ook meer bij mij, mijn vriend vind het helemaal goed….

#2885106 Quote

hoi

weet je je blijft toch altijd wel twijfels houden ook al heb je 100 % beslist om zwanger te worden,en dan zwanger bent,dan heb je ook weleens momenten waarvanje denk o waar ben ik aan begonnen ,zou ik het wel kunnen mama zijn,had ik niet liever nog meer vrije tijd gehad voor mezefl.gaat over hoor en als die kleine er eenmaal is veranderd er zoveel in je leven maar positief dan,dat je dan denkt nee dit had ik echt niet willen missen. gr wendy 6 wk zwanger tweede

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen