Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25510 Hallo Allemaal Ik Ben Nieuw Hier

• Auteur

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik hier op de forum kom. Ben net vorige week gestopt met de pil. Hoop voor de derde keer zwanger te mogen raken. Bij de eerste heeft het 1,5 jaar geduurd. Bij de tweede was het binnen 2 maanden raak. Ben benieuwd of het weer mag lukken. Leuk om hier ervaringen te mogen delen.

groetjes

#2885187 Quote

Hallo Sharine,

Mag ik vragen waarom het bij jullie de eerste keer zo lang heeft geduurd voordat je zwanger raakte?
    En aangezien jij al 2 kleintjes hebt en dus ervaring…heb ik nog een vraag voor je.
    Ik heb morgen mijn NOD, maar heb al vanaf 5 dagen na mijn eisprong elke dag wel een paar keer bruinverlies bij het afvegen. Normaal heb ik dat pas 5 dagen voordat ik ongesteld moet worden en nu al 10 dagen van tevoren. Kan ik ondanks dat bruinverlies zwanger zijn? Heb jij zelf ook ervaring met bruinverlies?
    Wat waren bij jou de symptomen toen je zwanger was? (voordat je ging testen).

En voor je informatie; mijn vriend en ik zijn nu een half jaar aan het proberen zwanger te raken van ons 1e kindje en ik ben 33 jaar.

Hoop op je reactie!

Groetjes Hopey

#2885237 Quote

Hoi Hopey

De antwoord op je vragen. Toen wij een jaar bezig waren om zwanger te worden en dit niet lukte zijn we naar de huisarts gegaan. Ze hebben als eerste mijn man onderzocht hij moest een potje met sperma naar het ziekenhuis brengen om dit te onderzoeken op zaad. Het bleek dat mijn man niet zo'n beste kwaliteit had, maar niet te slecht om zo zwanger te raken. De kwalliteit kon ook met andere dingen te maken hebben zoals ziek zijn. Hij moest zich 6 weken later opnieuw onderzoeken. De uistlag was hetzelfde. De huisarts wou ons doorverwijzen naar de gyneacoloog. Toen we de verwijsbrief konden ophalen was het niet meer nodig ik was toch nog onverwachts zwanger geworden. Bij de tweede dachten we ook het zal wel weer een poos duren. Maar nee ik was binnen 2 maanden zwanger.
    Het antwoord op jou vraag. Bij de tweede had ik ook wat bruinverlies voor die tijd. En zelfs rond de 8 week met wat bloed. Ik heb in princiepe wel altijd wat last van bruine afscheiding voor de ongesteldheid. Ik voelde me wel altijd wat anders gevoelige borsten krampjes in de buik anders als bij ongesteld worden.
    Groetjes sharine

#2885254 Quote

Hoi Sharine,

Bedankt voor je reactie!

Jeetje wat een geluk dat jullie bij de 1e toch nog onverwacht en spontaan zwanger zijn geworden!

Mijn vriend zijn zaad moet haast wel goed zijn, want hij heeft al een zoontje van zijn vorige relatie. En aangezien ik in het verleden chlamydia heb gehad en niet weet hoe lang ik er mee heb rondgelopen, ben ik heel bang dat mijn eierstokken verkleeft zijn.

Wanneer ik nu ongesteld wordt (en dat begint erop te lijken), ga ik dinsdagochtend de huisarts bellen met de vraag me door te laten verwijzen voor vruchtbaarheidsonderzoeken. Dat mocht van mijn huisarts na een half jaar proberen.

Jullie veel succes met de 3e!

Groetjes Hopey

#2885302 Quote

Hoi Hopey

Ik hoop echt voor je dat je wel zwanger bent. Wat vervelend voor je dat je dat hebt gehad in het verleden (kan niet meer zo goed op dat woord komen). Moet je dan onderzoeken krijgen of je eventueel verkleving hebt aan je eierstokken. Ik hoop voor je dat dat niet meer nodig is en dat je dat niet hebt natuurlijk. Meid veel sterkte en hopelijk snel zwanger te worden.

Groetjes Sharine

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen