Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25526 Alles Al In Huis Hebben Voor Een Baby Terwijl Je Helemaal Nog Niet Zwanger Bent

• Auteur

Laatst hoorde ik iemand die niet zwanger was maar alwel alle dingen voor een babytje in huis had.
    En nu blijkt dat het zwanger worden helemaal niet wil lukken.
    Ik vond dit persoonlijk een beetje raar en moest hier ineens aan denken n.a.v. de topic over of het een obsessie is ja of nee.

Zij vond dit heel gewoon dat ze alles al in huis had. Ik dus niet. Vond het eerder maar raar.

Wat vinden jullie hiervan?

#2885298 Quote

Helemaal slim is het natuurlijk niet. Als het niet wil lukken is de klap alleen nog maar groter op deze manier.
    Maar toch werkt het lichaam raar. Toen ik net bevallen was wilde de borstvoeding maar niet op gang komen. Mijn zoontje lag in het ziekenhuis op de afdeling neonatologie, dus ik had hem niet continu bij me. En daardoor wilde de borstvoeding niet goed lukken.
    Ze hebben toen spulletjes van hem, kleertjes, foto's van hem bij me neergelegt. En dat heeft echt geholpen.
    Misschien is dat met zwanger worden ook wel zo.
    Maar goed, ik zou het niet gedaan hebben. Je maakt jezelf aan de andere kant ook wel gek.

#2885308 Quote

Je hoort het wel eens vaker dat dat helpt met borstvoeding he.

Heb zelfs wel eens gehoord van iemand die in een winkel liep, een baby hoorde huilen en plots enorm begon te lekken. Reageerde ze dus op het gehuil van die baby.
    Wat zit een mens toch raar in elkaar.

Maar idd ik zou dus zeker niet alles al aanschaffen.

Gr. Mamaloe

#2885310 Quote

ik vind t niet raar.ik kreeg alle babyspullen van de achterburen toen ik nog niet wist dat ik zwanger was.ze deden alles weg en vroeg of wij nog plannen hadden.ik heb het met beide handen aangepakt en het bedje en commode meteen in elkaar op t kamertje gezet.ik had net een miskraam gehad en vond het fijn om er lijfelijk mee bezig te kunnen zijn.gelukkig was t niet al te voorbarig,want nu ligt onze boas er heerlijk.ik ben nu al weer bezig met boas nieuwe kamer omdat we binnenkort een broertje of zusje gaan proberen te breien
    groetjes kari

#2885311 Quote
    quote: kari reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-04-2007 18:15:24'));

ik vind t niet raar.ik kreeg alle babyspullen van de achterburen toen ik nog niet wist dat ik zwanger was.ze deden alles weg en vroeg of wij nog plannen hadden.

Daar zou ik dan nog in kunnen komen omdat je het krijgt en toch de plannen hebt. Maar deze mensen kochten werkelijk ALLES nieuw. En dat vond/vind ik wel vreemd. Beetje obsessief dus.

#2885377 Quote

Hoi Mamaloe en rest,

Ik begrijp wat je bedoelt met erg voorbarig. Ik moet zeggen dat ik door bepaalde omstandigheden al aardig wat heb voor de toekomstige babykamer. Maar dat komt omdat ik al jaren een schattig wit kastje in huis had met vlinderknopjes, in pastel kleuren. Mijn vriend vind het een vreselijk ding maar ik zei dat het nooit weg zou gaan en dat het een schatje zou zijn voor een babykamertje..

Inmiddels hebben we een groot huis gekocht met een ruime logeerkamer voor evt gasten en voor mijn nichtje van bijna 1 waar ik vaak op pas. Vandaar dat ik nu ik de ruimte heb, ook een 2e hands ledikantje (oudblauw) heb gekocht, een campingbedje ligt toch niet lekker en ik heb haar vaak hele dagen.. Dus onze logeerkamer heeft al live kleurtjes op de muur, een ledikantje en een kinderstoel (niet meer knoeien en eten op onze neiuwe bank, hihi). Inderdaad erg voorbarig aangezien we nog aan het proberen zijn voor de eerste keer zwanger te raken, maar ach, mijn nichtje slaapt er heerlijk in en ook al lukt het bij ons niet dan heb ik nu het geld er al uitgehaald..

Daarnaast maak ik dus babypoppen van klei en hiervoor heb ik al in de loop der tijd veel gekocht aan kleertjes en veel spullen gekregen (babyblauwe maxi cosi en roze wipstoel). Deze spullen waren heel erg handig voor mijn nichtje, maar ik gebruik ze ook om de poppen in et fotograferen.

Maar wat ik ook al heb is veel kleding. Ik heb mijn poppenkleding (nieuwe babykleding) uitgezocht en alles wat ik voor of een jongen of een meisje leuk zou vinden, hou ik nu apart van de zoete babypoppenkleding. Maar ik wikkel ze ook in babybadcapes dus die heb ik ook al…

Voordeel is dat we starks weinig nog nodig hebben (alleen commode en kinderwagen, heb nu een oud wrak wat ik voor mijn nichtje gebruik) maar als ik die grote doos zie staan hoop ik toch echt dat daar binnenkort mijn kast gevuld mee kan worden…

Maar ik weet het, dit is een uitzondering…

Hihi, heb natuurlijk wel een super excuus om babykleding te kopen terwijl je nog geen kindje hebt. Zie ik nu soms hele leuke jongensdingen denk ik wel eens, ach, als het een meisje wordt gebruik ik het wel voor mijn poppen!!

Voor degene die nu nieuwsgierig zijn geworden: http://www.mylene-swertz.nl

Liefs Mylène (babypoppenmaakster)

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2885378 Quote

Sorry, ben een beetje lang van stof zie ik, welterusten voor zo X

#2885406 Quote

Hallo meiden.
    Ik vind dat je niet kunt zeggen of het slim is of niet om al spulletjes in huis te halen.
    Dat is voor iedereen persoonlijk. Het heeft gewoon een ene kant en een andere kant….
    Zelf zou ik het niet durven eerlijk gezegd.
    groetjes S  

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen