Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25528 Weer Zwanger Worden Dit Keer Een Meisje

• Auteur

In december 2005 is mijn zoontje geboren. Een heerlijk mannetje en we genieten ontzettend van hem.
    Tijdens mijn zwangerschap gaf mijn gevoel sterk aan dat ik een meisje verwachtte. Het was dan ook een verrassing dat dat niet het geval bleek te zijn. Ik was best teleurgesteld, want misschien was het wel mijn wens die ik die 9 maanden zo sterk voelde en niet mijn gevoel. Gelukkig was mijn man heel blij, hij wilde dolgraag een zoon.
    Nu hebben we besloten dat we voor een tweede willen gaan.
    Natuurlijk staat voorop dat het t allerbelangrijkste is dat we een gezond kindje krijgen. Maar ik  hoop nog steeds op een dochtertje.
    Nou heb ik ooit een keer gehoord dat de kans op een dochter groter is als je gemeenschap hebt voor de eisprong. Of was het nou erna?
    Is er misschien iemand die dit kan vertellen?
    Of misschien iemand die nog meer tips heeft.
    Mocht de tweede nou  ook weer  jongetje zijn ben ik ook dolgelukkig natuurlijk.
    Alleen al het feit dat ik de gelukkige mag zijn die een eigen kindje krijgt is geweldig.

Liefs Esther

#2885304 Quote

Hoi

Dat zijn volgens mij alleen maar fabeltjes. Er is net zo veel kans op een jongetje als een meisje. Mijn eerste was ook een jongen. Een sterk gevoel kwam wel uit. De tweede was een meisje ook hier had ik een sterk gevoel bij. Het is altijd leuk om een meisje te krijgen. Wie weet als het maar gezond is ( dat is het belangrijkst)

Groetjes Sharine

#2885307 Quote

hoi esther
    ik ken je gevoel.ik vind het lullig om toe te geven maar ik heb ook echt even moeten verwerken dat met de 20-weken echo bleek dat er een jochie onderweg was.ik had zo'n sterk voorgevoel(of inderdaad wens?)dat we een meisje kregen.ik ben natuurlijk stapeldol op hem en zou nu wel 6 jongens willen,maar ik herken precies wat je schrijft.over het vrijen voor een meisje;ze zeggen dat manlijke zaadjes harder zwemmen maar vrouwtjes langer leven.dus ligt er al een eitje klaar tijdens het klussen word het waarschijnlijk een jongen,want die zijn er het eerst.vrij je 2 dagen voor je eisprong,dan zijn de meeste manlijke zaadjes afgestorven als het eitje komt en hebben de dames de meeste kans.dus moet je 1 a 2 dagen voor je eisprong vrijen.is t proberen waard toch?
    succes.
    groetjes kari

#2885309 Quote

Ik zou niet weten hoe je een dochter moet maken 😉 heb n.l. 2 jongens.
    Had beide keren het gevoel dat het een jongen werd en idd dat was ook zo. We waren ook heel laat met meiden namen.
    Soms waren er mensen die zeiden goh wel jammer zeker dat het alweer een jongen is . Nou dat vond ik juist niet, ten eerste is het super praktisch, ten tweede hebben ze echt wat aan elkaar (dat kon natuurlijk wel anders maar is hier niet zo) en ten derde maakte het me echt NIETS uit wat het werd.
    En nu…gaan we voor een derde. En weer heb ik geen voorkeur. Uit praktische overwegingen zou je zeggen ja een jongen maar als er iets mag komen en het is een meid. ook prima!

Groetjes Mamaloe

#2885331 Quote

Hoi Esther,
    Volgens mij bedoel je het verhaal, dat de "meisjes" langzamer zwemmen en langer leven en de "jongetjes" sneller zwemmen maar minder lang overleven. Dan zou het dus zo zijn dat je voor je eisprong moet klussen voor een meisje en tijdens of direct na(?) voor een jongetje.
    Tja, dit heb ik ook al eens gehoord en ook wel een aantal bevestigingen van gehoord/gezien, maar lijkt mij nogal moeilijk om zo te  proberen zwanger te raken. Het blijft volgens mij gewoon 50/50.
    Succes!
    gr. daantje

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen