Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25530 Is Het Zwangervirus Toeval Of Nietbeetje Geschiedenis

• Auteur

Er blijken de laatste dagen ontzettend veel meiden een positieve zwangerschapstest in handen te hebben gekregen, is dit toeval of niet?

Hier een beetje geschiedenis:
    Het paasfeest staat nu bekend als een kerkelijk feest. Voornamelijk de katholieke kerk claimt dat het de verrijzenis van Jezus Christus is dat gevierd wordt. Maar als we in de geschiedenis gaan kijken, dan is pas honderden jaren na de verrijzenis van Christus pasen een katholiek feest geworden. Pasen wordt in het engels Easter genoemd, en vroeger werd het hier in de lage landen Eastre genoemd. Eastre was het feest van Freya. Freya is de moedergodin en stelt de moederaarde voor. Op Eastre werden er bij de heidenen, de voorlopers van de Franken (Deze hebben het Romeinse rijk omvergegooid) de feesten van de vruchtbaarheid gehouden. Elk jaar werd er dan in elk dorp een kind gekozen dat zich kleedde als een konijn. Die ging dan langs alle huizen en overal kreeg die een gekleurd ei. Dit was een offer aan Freya om het land vruchtbaar te maken en de dieren vruchtbaar te maken. Dit om een goede oogst te bekomen en om veel kalveren en lammeren te hebben. Het kind werd gekleed als konijn (zie je de gelijkenis met de paashaas) omdat het konijn het dier van de vruchtbaarheid was ( ze zeggen niet voor niets "kweken als konijnen" hahaha) Ook de eieren waren tekenen van vruchtbaarheid ( vandaar nog steeds paaseieren) Ook bleek dat rond die tijd plotseling veel vrouwen in het dorp zwanger werden (dit zal meer te maken hebben omdat rond die tijd meestal de mannen thuisbleven en niet op oorlogspad gingen) Ook dieren die in de natuur leven zijn nu op hun vruchtbaarst. Maar is het nu toeval of niet dat plots zoveel meiden hier zwanger blijken te zijn.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit stukje geschiedenis.
    Heel veel knuffels sita

#2885312 Quote

Wauw wat een mooi verhaal….

Nou wie weet wat de paashaas dit jaar allemaal brengt???

xxx Niekje

#2885316 Quote

Bedankt voor dit verhaal Sita.
    Ik hoop dat de paashaas ook nog een beetje verlaat wat eitjes bij ons langsbrengt.

Liefs, Winnie.

#2885330 Quote

hoi mamasita mooi verhaal.

maar de paas haas heeft bij mij toch niet zo goed zijn best gedaan snik snik

ik heb nod 9april en vanmorgen negatief getest .

maar wel een heel mooi verhaal

groetjes iris 32j 11de 2de

#2885346 Quote

Het is de hele paasperiode, dus de meeste hebben nog kans hoor. hahaha
    Maar het is niet zomaar een verhaal hoor. Het is wel degelijk zo. Ga het maar eens opzoeken. Dus, geef neem een hardgekookt eitje, verf het rood (de kleur van de vruchtbaarheid) met een kleurmiddel voor etenswaren, en dan opeten he. Alvast heel veel geluk. Ik heb het ook gedaan, hahaha. Alle beetjes helpen.

#2885475 Quote

Hihi, bedankt voor het stukje geschiedenis! Ik hoop dat de paaseieren bij mij ook zijn werk hebben gedaan haha! wordt vervolgd en liefs !

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen