Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25542 Zwanger Worden En Blindedarmontsteking

• Auteur

Hey ladies,

Ik heb me laten vertellen dat als je een blindedarmontsteking hebt gehad en hieraan dus ook bent geopereerd, dat het dan langer duurt voordat je zwanger raakt. Vind het een beetje een raar verhaal. Wie weet of hier een kern van waarheid in zit??

#2885432 Quote

Hoi Stefanie,

Ik zou je maar niet te veel zorgen maken. Ik heb ook ooit een blindedarmonsteking gehad, maar ben nu naar een half jaar klussen, 6 weken zwanger. En volgens mij hebben die zes maanden dat ik erover heb gedaan niet te maken met het feit dat ik eerder een blindedarmonsteking heb gehad, volgens mij had ik alleen al 3 maanden nodig om te ontpillen.
    Succes met zwanger worden.

Liefs,
    Pebbles

#2885437 Quote

Hoi Stefanie,

Ik weet niet precies hoe het zit maar wat ik wel weet is dat mijn moeder ook een blindedarmontsteling heeft gehad en toen ze voor mij ging was het in 1 x raak!!

Wel apart verhaal is dat van mijn vriendin, die had een blindedarmontsteking tijdens haar derde zwangerschap. Is daar gewoon aan geopereerd en alles was oké!

Ik zou je daar dus neit teveel zorgen over maken, volgens mij heeft het niets te maken met hormoonhuishouding of iets, toch?

Succes ermee!!

Groetjes Mylène (babypoppenmaakster, 1e kindje, 7e ronde)

#2885510 Quote

Hallo,

Als je een blindedarmontstekking hebt gehad zonder complicaties is er niet aan de hand dan kun je gewoon probleemloos zwanger worden.
    Maar heb je er complicaties bij gehad zoals ik dan heb je een vergrote kans op verminderde vruchtbaarheid en grotere kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen.
    Ik was van de eerste binnen  2 maanden zwanger terwijl wij nu voor een tweede gaan en al in de 14 ronde zit nu. Mijn huisarts heeft ook heel eerlijk tegen mij gezegd dat ik mijn handen dicht mag knijpen dat ik er al een heb rondlopen, maar wij blijven hopen op een tweede wonder.

Liefs Saskia

#2885519 Quote

Bedankt voor jullie reacties! Ben in ieder geval blij dat het niet langer hoeft te duren. Er waren geen complicaties opgetreden toen ik een blindedarmontsteking had.
    We zijn nu nog niet actief bezig met het proberen voor een kindje, ik hoop wel dat ik dit jaar kan stoppen met de pil.

Jullie veel succes met zwanger worden!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen