Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25550 Een Jaartje Bezig

• Auteur

Hoi allemaal,

Bij toeval ben ik deze forum tegen gekomen omdat ik weer eens op het net aan het zoeken was naar manieren om zwanger te raken.. Afgelopen maand zijn mijn vriend en ik al een jaar aan het proberen…

We zijn na een half jaar al naar de huisarts geweest en hebben zijn sperma al laten testen.. Daar was gelukkig niks mis mee aan de andere kant het ligt dus wel aan mij athans dat denk ik..

Ik ben ook al een half jaar aan het temperaturen maar daar is niet zoveel aan te zien ik werk onregelmatig tussen 1 uur smiddags en half vier snacht.. Ik sta bijna nooit dezelfde tijd op en dat is toch wel een must om zo je cyclus bij te houden..

Volgende week gaan we weer naar de huisarts.. Ik hoop dat ze dan kunnen gaan uitzoeken waarom het niet lukt.. Ik kan ondertussen wel tegen de teluerstelling elke maand.. Ik voel het wel aan komen als ik ongesteld moet worden alleen mijn vriend is elke keer zo down als het weer niet gelukt is.. Ik heb af en toe echt medelijden met hem.. Hij wil zo graag vader worden en als ik hem met de kleintjes van mijn zus zie is hij geweldig.. Zijn zus is afgelopen november bevallen van een dochtertje en hij is niet  weg  te slaan bij  haar luiers verschonen voedingen de hele mikmak..

Nou goed we moeten maar weer afwachten wat de huisarts zegt.. Ondertussen is het alweer half zeven en heb ik een slapeloze nacht hierover.. Ik kan er ook met niemand voor de rest over praten.. Ik hoop dat ik hier wat steun kan vinden en misschien een beetje hoop en geluk uit jullie bij wie het wel lukt kan halen…  

#2885480 Quote

Hoi phoebe,
    ik snap helemaal wat je bedoelt.
    hoop dat je huisarts je verder kan helpen.
    wij zijn nu acht maanden bezig en je hoop word iedere maand minder.
    we hebben al een kindje van zes.
    heb ook al een paar keer bij de huisarts geweest maar die zegt je moet een jaar bezig zijn.
    bij mijn eerste kindje was het gelijk de eerste keer raak.
    ik heb er deze keer zo'n naar gevoel over en heb dat ook gezegd tegen de huisarts maar hij zegt dat ik me niet zo druk moet maken.
    ik heb na mijn eerste bevalling nogal wat meegemaakt en ben bang dat er nu iets mis is.
    misschien maak ik me druk om niets maar we zullen zien.
    ik heb deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt.
    is dat niet iets voor jou?
    Gr liselotte

#2885493 Quote

Hoi Phoebe,

Kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Wij zijn inmiddels ook alweer een jaar bezig! Wij hebben al een dochter van 2 1/2 maar toch is de teleurstelling enorm als het niet lukt en elke maand wordt dat meer. Dat het zaad van je vriend goed is wil ABSOLUUT niet zeggen dat het dus aan jou ligt hoor! Het kan jullie combinatie zijn, stress of andere factoren waar je niets van weet. Veel is nog niet bekend en ook niet aan te tonen.
    Bij ons lijkt het wel of we een vakantie nodig hebben om zwanger te worden. Onze dochter is verwekt tijdens een vakantie en vorig jaar september was ik zwanger geworden tijdens onze vakantie maar helaas is dit een vroege miskraam geworden. En sindsdien weer niets! Wat ik dus maar wil zeggen is dat het factoren kunnen zijn   waar je niets van weet.

Je bent hier in ieder geval op de goede plek! Je kunt hier al je verhalen, frustraties en vragen kwijt. Welkom!

Sterkte meid en  laat de moed niet zakken!

Groetjes,
    Dile

#2885507 Quote

Hey phoebe.

Ook wij zijn één jaar bezig, maar dan voor de tweede.
    Het heeft 1,5 jaar geduurt voordat ik zwanger raakte van onze dochter.
    Wij zijn toen we bijna 1,5 jaar bezig waren naar de dr. geweest. Mijn man moest ook zijn zaad laten controleren (daar is gelukkig niks mis mee) en ik moest 3 maanden temperaturen. Na 2 maanden tempen was ik gelukkig zwanger en dit is ook op vakantie gebeurt. Ontspanning en de gedachten van het zwanger worden even van je af zetten tijdens een vakantie is inderdaad vaak een manier om zwanger te worden.
    Meid ga jezelf niet gek lopen maken dat je aan jou ligt hoor. Het grootste gedeelte word met/na een jaar pas zwanger. Jou dag komt ook wel en ik hoop heeeeeeel snel.

Groeten van Miena

#2885558 Quote

Hoi phoebe

Helemaal met die dames eens. Mijn man en ik waren ook meer als 1,5 jaar bezig om zwanger te worden van onze eerste. Zorg dat je met je gedachten ergens anders op vestigt. Hoe meer je er mee bezig bent des te eerder het niet lukt. Wij hadden zoiets van we zien hoe lang het nog duurt. Wij hadden bij de huisarts de verwijsbrief al klaar liggen voor de gynacoloog, en we hadden het idee dat het wel een medische traject zou worden. Toen ik onverwachts toch nog zwanger werd.   Ik was er toen niet meer zo mee bezig. Sterkte

Groetjes Sharine

#2885824 Quote

Dank jullie voor jullie lieve reacties.. Ik hou nog steeds hoop en probeer er niet al teveel mee bezig te zijn maar dat is op het moment nogal moeilijk.. Er is een daadwerkelijke babyboom op mijn werk aan de hand.. Inhet afgelopen jaar zijn er in totaal 15 kindjes geboren.. Elke keer weer beschuit met muisjes wordt je wel heel erg geconfronteerd met het feit dat het bij jou nog niet is gelukt..

Mijn vriend en ik zijn 25 dagen op vakantie geweest naar de Antillen en geloof me er is niks ontspannenders dan chillen op de antillen.. We hebben er ook een nieuwe lijspreuk bij nl: Je moet er niet te zwaar an tillen..

Maar goed volgende week een afspraak met de huisarts.. Heb al een 4 maanden getempt maar omdat ik erg onregelmatig werk is dat niet betrouwbaar.. We wachten volgende week weer af.. Ik hou jullie op de hoogte..

Veel liefs Phoebe  

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2885915 Quote

Hoi Phoebe,

Ook mijn vriend en ik zijn nu een jaar bezig.
    Omdat mijn cyclus vorige keer en nu weer zo ontzettend lang zijn (64 dagen en zit nu op dag 59 en nog geen rd) en dat terwijl ik daarvoor iedere maand mooi regelmatig ongi werd heb ik een afspraak bij de huisarts gemaakt.
    Vanmorgen was mijn afspraak en ik heb net een afspraak bij de gyn gemaakt.
    Mijn huisarts denkt dat er iets is met mijn eisprong, waarschijnlijk heb ik er geen?!
    Ik dus net een afspraak bij de gyn maken, kan ik niet eerder dan 18 juni terecht
    Maar ja, tot dan maar even afwachten dus…
    Wel moet toch ook mijn vriend zijn sperma laten controleren minimaal 2 weken voordat mijn afspraak bij de gyn is.
    Ben erg benieuwd hoe alles gaat verlopen.

Jullie heel veel suc6 en ik hoop dat je wat duidelijkheid kan krijgen!

Groetjesss,
    Ashley.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen