Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

25560 Wanneer Vertel Je Dat Je In De Mm Zit

• Auteur

Hoi meiden,

Wij zijn inmiddels al 13 maanden bezig voor ons eerste wondertje en dat is tot op heden nog niet gelukt helaas
    Nou is mijn vraag wanneer jullie het verteld hebben of gaan vertellen dat jullie al een tijd bezig zijn??
    Wij zitten nu in de mediche molen maar weten niet wanneer en hoe we het moeten vertellen! Moeten we wachten tot we meer duidelijkheid hebben of het nu al vertellen???

Wat doen jullie?

Liefs Bontrie

#2885541 Quote

Lieve Bontrie,

Wat vervelend dat het niet wil lukken Bontrie! Wij zijn ook al 12 maanden bezig dus ik weet hoe je je voelt. Wij zitten niet in de MM maar mijn vrienden en familie weten nu wel dat we al wat langer bezig zijn. Ik moet zeggen dat dat erg prettig is. Je kan bij hun je verhaal en je verdriet kwijt. Ik moet gewoon mijn verhaal kwijt kunnen na een tijd.
    Voor iedereen is het persoonlijk maar ik kan het zeker aanraden. Je hoeft het nou ook niet meteen van de straten te schreeuwen maar begin bij de mensen waar je het dichtst bij staat.

Sterkte meid! Ik ga voor je duimen dat je maar snel zwanger mag worden!

x
    Dile

#2885542 Quote

Hoi!

wij zitten nog niet (en hopelijk gebeurd dat ook niet) in de MM, maar ben wel onder controle bij de huisarts. Als er over 3 maanden niets gebeurd, dan word ik ook doorgestuurd…..eisprong is  misschien niet goed. Ik heb dit alles verteld aan mijn moeder, zus en schoonmoeder. Vooral met mijn moeder en zus heb ik een sterkte band, en kan ik echt mijn verhaal kwijt. Ik vind het persoonlijk fijn erover te kunnen praten, zonder dat het een beladen onderwerp wordt. Maar dit moet je natuurlijk zelf afwegen. Weet niet wat je zelf fijn vindt en wat je vriend wilt? Kan me wel voorstellen dat je het van je af wilt praten met iemand die dicht bij je staat. Ik wens je heel veel succes en hoop voor jullie van harte dat het snel raak is!

Imme xx

#2885556 Quote

Hoi Bontrie,

Wij hebben afgelopen week de doorverwijzing van de huisarts gekregen. Mijn schoonzus was al op de hoogte en nu heb ik het mijn zus ook verteld, wil niet het risico lopen dat zij het van een van haar vriendinnen hoort die ik  toevallig bij de gyn tegenkom. Mijn directe collega's ga ik het ook vertellen omdat we met een krappe bezetting zitten en ik misschien op de meest onmogelijke tijden op controle zal moeten komen.
    Wil het ook wel aan mijn ouders vertellen maar daar wacht ik nog even mee totdat ik bij de gyn geweest ben zodat ik een beetje weet wat de planning zal zijn.
    Succes met beslissen wanneer / hoe je het gaat  vertellen

Groeten, Cath

#2885562 Quote

Hallo

Wij zijn nu 17 rondes verder voor een tweede kindje en zijn inmiddels voor ons eerste bezoek bij de Gyn geweest. Heb het wel aan wederzijdse ouders verteld en aan (schoon)zussen. Helemaal omdat bij ons steeds vaker de vraag kwam: en de 2e? Het is gewoon fijn om je frustraties en bezorgheid te kunnen delen.

Groetjes Jet

#2885658 Quote

Hoi Bontrie,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld, wij zijn sinds een paar weken ook bij de gyn. Eigenlijk  wilden we het graag  nog even voor  ons houden. Maar eenmaal  bij de gyn kreeg ik een form mee met vragen en daarvoor moest ik ook e.e.a. van mijn moeder weten. Ook moet ik deze cyclus 4x bloed afnemen en manlief een potje brengen  dus voor het werk  ook lastig een smoes te verzinnen. Toen hebben we besloten om het onze ouders en broers/zussen en op het werk 'gewoon'   maar te vertellen.
    Ik moet zeggen dat ik best zenuwachtig was vooraf toen we het iedereen persoonlijk vertelde maar  ook heel opgelucht.  We hebben bij iedereen (lees: vooral  bemoeizuchtige schoonouders) aangegeven dat we het verder weer voor onszelf houden en dat we niet van plan zijn iedere week verslag uit te brengen. Als er nieuws te vertellen is dan horen ze dat vanzelf wel. Het fijne is nu ook dat we gelijk van al die 'goedbedoelde' opmerkingen af zijn. Er is echt een last van mijn schouders afgevallen.
    Al met al is het toch nog een lang verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt.  Sterkte met de gyn.onderzoeken. Ben je nu ook voor de eerste keer geweest?

Liefs,

Amber

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2885662 Quote

Hey bontrie.

Die vraag was ik mezelf ook al aan het stellen.
    Of ik mijn ouders/schoonouders zal vertellen.
    Wij zijn nu ook 13 maanden bezig en gisteravond weer ongi geworden. We hadden er deze maand zón goede hoop op. Cyclus was veel langer dan de afgelopen 5 maanden en ook mijn temp. bleef veel langer hoog tot gisteren. Heb vandaag meteen een afspraak gemaakt bij de dr. Hier ga ik vrijdagochtend heen en wacht af wat ze daar zeggen. Dan besluiten we of we het gaan vertellen.
    Ik denk zelf dat als we wel de mm in gaan dat we het dan wel gaan vertellen.
    Net als wat de andere meiden zeggen, je hebt wat steun en geen vragen meer.
    Veel succes met je beslissing…..

Groeten van Miena

#2885663 Quote

hallo meiden,

wij zitten nu in de 17 ronden, we hebben inmiddels alle onderzoeken sinds een maand achter de rug, en nu moeten we dus 6 maanden wachten voor dat we verder mogen!
    geduld geduld……….. ha ha

wij hebben er voor gekozen om het mijn ouders, mijn broer, een goed bevriend stel, en twee hele goede vriendinnen van mij te vertellen.
    mijn schoonouders en de broer ( en zijn vrouw) van mijn man weten van niets.
    de mensen die dicht bij ons staan daar hebben we steun van en kunnen we lekker ons verhaal kwijt. met mijn schoonouders heb ik niks, omdat ze nooit interesse tonen ( werk, vakantie, hobby's etc) vinden wij dat we dit persoonlijke niet met hun willen delen.
    ik stort mijn hart liever uit bij mensen die er altijd voor ons zijn en niet alleen maar als het hun uitkomt!

sorry,   , wil niet klagen, en dat is het ook niet, wij hebben allang een punt bereikt dat wij de grens trekken en niet zij!

het is dus voor iedereen persoonlijk, ik denk dat je zelf voelt aan wie je het wel en niet kwijt wil. je moet gewoon je gevoel volgen.

liefs Saarj

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen