Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wie herkent dit?

• Auteur

Hoi,

ben al 1 1/2 jaar bezig om zwanger te raken en het wil maar niet  lukken. Ik heb  sinds een aantal maanden wel een regelmatige cyclus. Dus dat is al een beginnetje. Nou heb ik iets raars deze maand. Ik heb altijd een week voordat ik ongi moet worden  ongikrampen. Ik  gebruik ook  ovutesten. Deze maand heb ik getest in de periode dat ik vruchtbaar moest zijn, dus 2 wkn na ongi. Maar deze maand kwam er geen vruchtbare dag  uit de test. Dat  vond ik al  raar. Ik  heb wel sinds zondag ongikrampen (2 wkn na laatste menstruatie). Maar  gisteren had ik wel heel erg last van mijn buik,  dacht ei te voelen. Dus ik ovutest gedaan en ja hoor, vruchtbaar, week later als 'normaal'. Maar de ongikrampen heb ik nog steeds, wel iets minder. Ik heb nooit ongikrampen tijdens mijn ei.
    Wat kan dit zijn? Heeft iemand ervaring van een eispr terwijl je denkt dat je ongi moet worden?

Groetjes

#2895862 Quote

Ja, ik heb nu wel een regelmatige cyclus, gelukkig wel. Gewoon netjes om de 4 wkn. Om nog terug te komen op het ontpillen, dat bestaat niet. De hormonen in de pil tegenwoordig is zo weinig. Maar het kan wel even duren voordag je cyclus regelmatig is. Bij mij heeft het bijna een jaar geduurd. Je moet je ook niet teveel aantrekken van anderen hoor. Gewoon je eigen gevoel volgen.!!!

Groetjes

#2895849 Quote

Ik herken dit!!!!
    Wij zijn nu 3 maanden bezig en ben niet echt regelmatig ongesteld 28, 30 en 31 dagen.
    Nu ging ik er altijd vanuit dat ik ongeveer de 15de dag na mijn 1ste dag ongesteldheid mijn eisprong heb. Maar nu is me voor de tweede keer opgevallen dat ik ook ongesteldheidsbuikpijn krijg rond de 20ste dag. Verder heb ik vanaf deze dag erge krampen en last van opvliegers??? Herken jij dit ook?  Maar dus  ook een week later. Ik weet dus ook niet zeker of dit mijn eisprong is…hopelijk wel want dan voel je het aankomen.
    Ik wil volgende maand eventueel ook beginnen met ovulatietesten….misschien een beetje vroeg, maar dan weet ik iedergeval zeker wanneer ik ovuleer.
    Ik ben wel heel benieuwd naar jouw ervaring met deze testen.
    Ik duim voor je dat het deze maand raak is.
    Liefs Tessa

#2895853 Quote

Hoi Tessa,

ik ben ook al vrij vroeg begonnen met ovutesten. Volgens mij toen wij 4 mnd bezig waren. Dat was ook omdat ik heel  onregelmatig ongi was, om de 3 wkn om de 7 wkn, echt heel erg. Maar  ik heb nooit vruchtbare periode gehad tot afgelopen 2 mnd. Dus het gaat de goede kant op. Ik ben weer lekker onzeker nu met die ongikrampen tijdens eispr. Meestal heb ik dat pas een wk voor ongi. Maar goed, we w88 maar weer af.
    Ik hoop in ieder geval ook dat het deze week eens raak is. En voor jou hoop ik het natuurlijk ook.

Groetjes Pepa

#2895854 Quote

He pepa,

Snelle reactie.
    Raar dat je krampen pas sinds 2 maanden voelt, maar toch beter.
    Hoe bevallen de ovulatie-testen. Ik ben echt een leek op dit gebied. Hoeveel per maand gebruik je er en welk merk heb je.
    Ik heb m'n NOD rond 18 juni en jij?? Maar eerst deze keer maar eens afwachten.
    Het worden weer spannende 2 weken, maar dan kan jij over mee praten. Heb jij ook dat je echt van week naar week leeft. Ongesteldheidsweek, klusweek x2 haha, en dan nog een week wachten. Ben er onbewust toch meer mee bezig dan ik in het begin dacht.

Gr. Tessa

#2895856 Quote

Hoi Tesse,

ja joh je bent er ook veel meer mee bezig. Had ik ook niet verwacht hoor. Maar ja, je wilt het ook zo graag. Ik heb ovutesten van internet. Ze zijn van Sensitest en ik vind ze erg fijn. Ik gebruik er denk ik gemiddeld  5 per maand. Omdat ik nu ook niet precies weet wanneer mijn ei is, ik voel het pas net. Ik ben er ook heel erg mee bezig hoor, ik denk dat iedere meid dat wel heeft. Het is ook niet niks, het is een hele beslissing waar je best bij stil mag staan.

Groetjes

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2895857 Quote

Oh ja mijn NOD is ook rond 18 juni!!! We lopen dus aardig gelijk. Leuk

#2895859 Quote

Nou das dan ook toevallig   allebei 18 juni.
    Ik heb deze site pas sinds 2 weken ontdekt. Ideaal (maar soms ook verwarrend). Zoveel herkenningen en toch ook weer niet.
    Ik heb trouwens ook al een week of 2 dat mijn borsten gespannen voelen en mijn tepels zijn veel groter dan normaal en constant hard (ja, misschien een beetje raar dat ik dit zo vertel, maar herken jij dit??). Ik ga nergens vanuit omdat ik vandaag eigenlijk pas krampjes heb gekregen maar toch is het raar. Kan dit nog steeds met ontpillen te maken hebben??
    Wat weer een vragen allemaal haha .
    Liefs Tessa

#2895860 Quote

Hoi Tessa,

ik heb geen last van mijn borsten, ik heb helemaal geen zwangerschapsklachten, alleen maar ongiklachten. De krampjes die jij hebt kunnen ook een voorbode zijn dat je ongi moet worden hoor, dus houdt dat ook in je achterhoofd. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik had ook altijd een week van te voren ongiklachten.
    Geeft niet hoor al die vragen. Geen probleem.

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct