Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wat is het verstandigste??

• Auteur

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zijn nu voor de eerste ronde voor het eggie gegaan. Ik heb het idee dat het niet gelukt is want ik heb nu al een beetje ongibuikpijn en ik moet maandag ongi worden. Nu hebben we ons huis tekoop staan en hebben we net vorige week een ander huis gekocht. Daar kunnen we pas volgend jaar maart in dus we hebben nog de tijd om ons huis te verkopen. Als het deze maand niet raak is dan wachten we toch nog eventjes een
    paar maandjes ( hoe moeilijk het ook is!!!) want anders zitten we
    misschien midden in de verhuizing met bollebuikjes enzo en dat leek me
    ook niet zo handig. En als we ons huis eerder verkopen dan maart dan
    gaan we tijdelijk bij mijn ouders wonen en ik moer er niet aan denken
    dat ik daar zou moeten bevallen!!
    Nu moet ik als we gaan verhuizen op zoek naar een ander baan omdat het werk waar ik nu werk te ver weg is. Nu ben ik dus aan het solliciteren (ik ben verpleegkundige in de gehandicaptenzorg) en ik er zijn heel veel banen waar ik maar een jaar contract kan krijgen. Dit durf ik eigenlijk niet aan, want stel dat ik zwanger wordt binnen dat jaar…. Kunnen ze me dan contract weigeren te verlengen?? Want als dat zo is heb ik niks meer….
    Wie kan mij raad geven??

Groetjes Kleintje83

#2895842 Quote

Heey,

Wat leuk dat je een nieuw huis hebt gekocht maar ik snap wel dat je liever niet wilt bevallen als je niet in je eigen huis woont.

Wat betreft het jaarcontract als je zwanger zou zijn, je werkgever mag je nooit ontslaan of geen contractverlening geven als je zwanger bent. Als ze dit toch doen, dan kan je dit aanvechten, maar ze kunnen het bijvoorbeeld wel doen via een omweg, bijvoorbeeld dat je je werk niet goed doet!
    Ikzelf zou zoiets hebben van joh, zoals je al zei, er is genoeg werk voor in de zorg.. Ga dan na je bevalling weer opnieuw solliciteren als je geen verlening van je jaarcontract zou krijgen!

Succes ermee!
    Liefs, Maaike

#2895843 Quote

Hee meid,

Ik snap heel goed dat je in je eigen huis wil bevallen,je heb dan je eigen stekkie nodig dan voel je je tenminste het rustigst.
    Dat ik zwanger was van mijn eerste werkte ik in de thuiszorg met een jaarcontract dat 1 mei afliep en mijn contract werd niet verlengd door bezuiniging maar je gehele zwangerschapsperiode (dat is dus 16 weken) werd uitbetaald want ze mogen je niet onslaan in je zwangerschap.
    En na mijn zwangerschapsverlof had ik ook gelijk weer werk als je graag wil is er altijd werk.

Gr: Poppie 2

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct