Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Nieuw, even voorstellen

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen… natuurlijk nog niet met m'n echte naam, want zolang zijn we er nog niet mee bezig.
    Ik ben 25 jaar en ben al een aantal jaren gelukkig getrouwd. Ik ben al een tijd gestopt met de pil, omdat ik wat kilo's kwijt wilde en zat was van het pilletjes slikken. De laatste tijd hebben we het steeds vaker over kinderen en over later… maar we durven nog steeds niet defintief de knoop door te hakken om te gaan proberen een kindje te krijgen.
    Ongeveer 2 weken geleden hebben we wel besloten om alvast te beginnen met folium. Deze vallen me erg tegen (ik vind ze erg groot – Femnatal van Davitamon), dus heeft iemand anders een goed alternatief?

Ik  vraag me hoelang het bij jullie heeft geduurd, voordat jullie er echt mee zijn begonnen.

Ik heb alvast geprobeerd een banner te maken… hopelijk staat 'ie onderaan dit berichtje.

Groetjes van mij

#2896103 Quote

Hoi Dubio,

Wat leuk dat je ook bezig bent of in ieder geval de gedachten hebt om zwanger te raken!
    De pillen van Fem-Natal heb ik ook en zijn inderdaad best groot als je een hekel hebt aan pillen slikken.. Je kunt ook gewoon alleen foliumzuur halen bij de apotheek, deze tabletten zijn een stuk kleiner, nog niet eens de helft van Fem-Natal… dus ook makkelijker in te nemen!! ik snap dat je liever je eigen naam nog niet zegt, ik heb alleen mijn voornaam vermeld… want ik wil natuurlijk niet dat toevallig iemand het leest en dan dus weet dat we er mee bezig zijn!! Mijn vriend en ik hadden het er al een tijdje over en hebben naar een aantal maanden besloten om met de pil te stoppen. Ik ben eerst twee keer gewoon ongesteld geworden voordat we met het echte werk begonnen! Ze zeggen dat dat gezonder is!

Nou veel wiebel plezier!!

liefs Karen

#2896359 Quote

Halo Dubio,

Welkom op het forum.

Ik heb foliumzuur van de Etos. Die zijn beschaafd klein, ik ben ook niet zo'n held in van die grote dingen slikken, maar dit gaat prima.

Succes met jullie beslissing!

Liefs, Daniëlle

#2896384 Quote

Welkom Dubio!!

Ik slik folium van het mer Evasin, deze zijn helemaal niet zo groot! Heb ze bij de Etos gekocht!

Tja dat twijfel gevoel had ik ook hoor, mijn vriend wilde al heel graag dat ik zou stoppen met de pil voordat ik er zelf aan toe was!
    Toen mijn laatste strip leeg was, zat ik ook nog heel erg te twijfelen, zal ik nog een nieuwe voorraad (voor een half jaar dus) halen of nu meteen stoppen…. nou heb toch de knoop doorgehakt en zijn gelijk gestopt, hebben wel 1 menstruatie eerst afgewacht voordat we echt zijn begonnen! We zitten nu in de 2e ronde en merk dat ik het toch wel graag wil hoor!
    Weet je wat het ook is, het kan ook maar zo een jaar duren, daarom zijn wij er toch maar gelijk voor gegaan, en heb er nog geen moment spijt van gehad…..

Succes bij het beslissen!
    Suus

#2896522 Quote

Hey Dubio,

Ik ben ook sinds vandaag lid.
    Ik las je berichtje over foliumzuur.
    Mijn dochter is bijna 7 en toen ik zwanger was van haar slikte ik Gravitamon.
    Inmiddels heb ik een nieuwe vriend en we hebben dus besloten dat we geen nieuwe voorraad pillen gaan halen maar gewoon gaan klussen voor een kindje van ons samen.
    Nu is het dus ook voor mij weer tijd om Gravitamon te gaan slikken.

Groetjes,

Tamara.

#2896527 Quote

Haaii Welkom hier Dubio,

Ik zit heir ook pas een week hoor wij zijn op het moment ook bezig en zitten
    nu in de 4e ronde ik slik ze van de HEMA haha…. die heb ik van me vriend gehad die zo
    was zijn teken om toch te gaan proberen   😉
    heeft ook zn redenen………..

Meid je moet je hart volgen en als jullie eraan toe zijn waarom niet ???

xx Mariette

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2896627 Quote

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch maar even naar de etos ga voor kleinere pillen! Vandaag de eerste strip leeg gemaakt (15 stuks), toch wel een raar idee, dat ik er al 2 weken bewuster mee bezig ben.
    Vandaag was er een folder van een babywinkel, dus die hebben we samen even zitten doorbladeren. Leuk om al die kamers en kinderwagens te bekijken.
    Wanneer zouden jullie het aan je familie (ouders) vertellen als ze zwanger bent?
    Wij komen alletwee uit een gezinnen waar nog jongere broertjes/zusjes thuis wonen, dus als we het de ouders willen gaan vertellen, weet iedereen het direct. Als het dan nog heel pril is, weet ik niet of ik dat wel wil.  Bij hoeveel weken is het normaal dat je het verteld aan je familie? En bij hoeveel weken krijg je de eerste echo?

Groetjes, dubio82

#2896649 Quote
    quote: Dubio82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2007 22:10:39'));

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik toch maar even naar de etos ga voor kleinere pillen! Vandaag de eerste strip leeg gemaakt (15 stuks), toch wel een raar idee, dat ik er al 2 weken bewuster mee bezig ben.
    Vandaag was er een folder van een babywinkel, dus die hebben we samen even zitten doorbladeren. Leuk om al die kamers en kinderwagens te bekijken.
    Wanneer zouden jullie het aan je familie (ouders) vertellen als ze zwanger bent?
    Wij komen alletwee uit een gezinnen waar nog jongere broertjes/zusjes thuis wonen, dus als we het de ouders willen gaan vertellen, weet iedereen het direct. Als het dan nog heel pril is, weet ik niet of ik dat wel wil.  Bij hoeveel weken is het normaal dat je het verteld aan je familie? En bij hoeveel weken krijg je de eerste echo?

Groetjes, dubio82

Ik zou het mn ouders en schoonmoeder denk ik gelijk vertellen als we het weten… hebben zelf geen kleine broertjes of zusje, mijn zusje vertel ik het ook meteen, want die weet dat we bezig zijn… denk dat we het mn schoonzussen nog niet zullen vertellen, pas bij 3 maand denk ik, of na de 1e echo misschien, weet ik nog niet eigenlijk… zij hebben allebei al kinderen en die vertellen we zowiezo ook nog niet meteen… lastig is dat he?!
    eerste echo weet ik eigenlijk niet precies wanneer die is…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct