Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Alcohol?

• Auteur

Hai allemaal,

Nu ik gestopt ben met de pil ben ik ook bang om eens even leker een wijntje te drinken… (want stel je voor dat ik zwanger zou zijn)
    Maar hoe denken jullie daar over? Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar of langer voor ik zwanger ben en dan kan je nooit meer gezellig een wijntje drinken!

xx esther

#2896152 Quote

ik zuat met hetzelfde dilemma ook omdat ik het wel gezellig vind een borreltje te drinken, ik heb gezegd tot het moment dat ik weet dat ik zwanger ben mag ik nog drinken want inderdaad misschien duurt het een jaar misschien wel langer en dan kan je nooit meer drinken dat zou balen zijn maar ja das mijn mening

#2896154 Quote

hey xxesther,
    vind mijn wijntje nu nog te lekker.
    Ik drink mijn wijntje gewoon want inderdaad, je weet niet hoelang het duurt voordat je zwanger bent. op het moment dat ik echt zwanger ben laat ik mijn wijntje wel staan.
    liefs

#2896166 Quote

Hoi meiden,

Ik denk er net zo over, straks kan je 9 maanden niet drinken en als je borstvoeding geeft nog langer niet. Dus ik drink ook nog gewoon  gezellig m'n wijntje, probeer alleen niet te veel te drinken, vooral de 2 laatste weken vd cyclus ivm eventuele zwangerschap.

Groetjes,
    Angel

#2896189 Quote

hoi,

Ik vind 't ook een moeilijk iets hoor.
    Ik drink wel een wijntje maar tijdens feestjes hou ik het bij 2 wijntjes.
    Vooral de laatste twee weken van mijn cyclus let ik erop niet te veel te drinken.

Het scheelt dat ik thuis nooit drink, alleen tijdens feestjes en concerten!.

groetjes witte tulp

#2896230 Quote

Hoi Esther,

Bij mijn eerste heeft het allemaal erg lang geduurt. Ik heb bijna een jaar braaf geleefd: niet gedronken, geen filet americain, voorzichtig met onkruid plukken, gezond gegeten en foliumzuur geslikt. En elke maand weer niets…. Toen was ik het zat; ik leefde volgens het boekje voor het geval dat ik zwanger zou zijn. Maar voor niets dus. Nouja, wel lekker gezond haha!
    Na dus een jaar niet zwanger geworden te zijn, ben ik maar weer op de oude voet gaan leven. Gewoon lekker drinken bij het stappen en gewoon gegeten waar ik zin in had. De foliumzuur ben ik natuurlijk wel gewoon blijven slikken. En prompt was ik zwanger!

Nu bezig voor een tweede, wederom ruim een jaar bezig. Ik heb gewoon mijn ding gedaan en weer gegeten wat ik wilde. Ik loop al een tijdje bij de gyn en die gaf ook aan dat het dus helemaal niet uitmaakt hoe je nu leeft. (uitzonderingen daargelaten: drugs, etc). Je kindje heeft pas na een week of 6 jouw bloed binnen, daarvoor heeft het zijn eigen circuitje. Dus al jouw vervelende stofjes komen er dan nog niet in. Het is dus tijd genoeg om te stoppen met drinken en gezond te eten op het moment dat je weet wanneer je zwanger bent.

Liefs,

'Ginger

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2896235 Quote

Je maakt het voor jezelf niet gemakkelijk als er op die manier mee bezig bent, lijkt mij.
    Gewoon lekker je leven leven, niet bij nadenken!

#2896615 Quote

Hoi Esther,

Toen ik zwanger was van mijn zoontje (en dat nog niet wist) ben ik nog wezen stappen en had ook wijn gedronken.
    Toen ik het eenmaal wist dacht ik ook: shit……

Het heeft voor Rian verder totaal geen gevolgen gehad, het was nog zo pril. Dus ik denk niet dat het verschrikkelijk veel kwaad kan.
    Er worden ook zoveel meiden zwanger die bijvoorbeeld verslaafd zijn en daar tijdens de zwangerschap mee doorgaan. Het kindje komt dan natuurlijk niet gezond ter wereld maar naar mijn weten kan het geen kwaad dat je af en toe een wijntje drinkt hoor. Als het maar met mate is.

Groetjes, Tanja

#2896621 Quote

Hoi Esther

Wij hebben er 3jr overgedaan om zwanger te worden.
    Ziekenhuis in in uit.Er was helemaal niets aan de hand
    zeiden ze maar wel 8x IUI gehad in toen had ik het wel
    gehad.Toch op de wachtlijst voor IVF.Hebben oud en nieuw
    goed geviert met drank in daarna nog 2weekenden feestjes
    gehad.Bleek ik niet spontaan zwanger in ja dan denk je even
    oke in nu maar wij hebben een kerngezonde zoon gekregen.Wie
    had daar nu rekening meegehouden,maar mijn gyn vertelde dat het
    helemaal geen kwaad kon want er kwam toch nog niet bij het kindje.
    Ik zou zeggen neem af en toe een wijntje als je je daar prettig bij
    voelt inmocht je dat niet doen drink dan lekker niet.Ik hoop dat
    je gauw zwanger bent .

Groetjes Anita

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct