Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wintersport en verre reis

• Auteur

Hallo, wij gaan begin november trouwen en daarna op huwelijksreis naar de carribean.  We willen in februari/maart nog een weekje wintersporten.

We willen graag aan een kindje en als we getrouwd zijn eraan beginnen. Nu twijfel ik of ik een week voor de trouwdag niet meer zal beginnen met een nieuwe pilstrip of nog 1x met een nieuwe zal beginnen. Eerder wil ik niet stoppen, want op onze trouwdag wil ik nog wel een biefstuk kunnen eten en kunnen proosten met champagne. Het liefst zou ik dus al stoppen een week ervoor maar dan gaan we dus nog op vakantie naar de carribean. Hoe denken jullie daarover? TJa, de kans ik ook zo klein dat t in 1 keer lukt, maar ja het zou natuurlijk wel kunnen…

Dan nog een vraagje… stel dat het in 1x lukt wil ik met ongeveer 3 maanden zwanger nog op wintersport. Zouden jullie dat doen. Ik kan nergens vinden of dat risico's meebrengt. Stel dat je valt, is dat heel erg voor je kindje in je buik??

Groetjes anoniem (ik wil echt niet dat een bekende me herkend, vandaar mijn anionieme naam!)

#2896238 Quote

Hoi anoniempje!

Nou je hebt heel wat leuke dingen voor de boeg! Geniet ervan en alvast veel plezier met alle voorbereidingen!
    Wat bertreft de wintersport: Ik was 11 weken zwanger van mijn eerste, toen we op wintersport gingen. De vk raadde het ten zeerste af om te gaan skien! De risico's zijn niet heel groot, omdat je kindje dan nog erg klein is en goed ingepakt zit. Maar het is en blijft een risico. Daarbij zou ik het mezelf nooit hebben vergeven als het mis zou zijn gegaan. En wie weet zou de oorzaak dan niet eens bij een ski-ongevalletje liggen, maar was het anders toch wel mis gegaan. Maar toch: die antwoorden krijg je nooit, en ik zou het mezelf dan echt hebben verweten.

Ik heb gewoon lekker met een goed boek in het zonnetje gezeten, veel gewandeld en 's avonds lekker wezen eten met de rest en gezellige avonden gehad. Een heel andere wintersport, maar niet minder leuk. Ik heb heerlijk genoten van het wondertje in mijn buik!!

Succes ermee!

Liefs,

Ginger

#2896274 Quote

Hallo,

ik zit zelf nu in ronde 1 voor ons eerste kindje. Heb ontzettende aandrang om te plassen, maar er komt vaak erg weinig; hoop dat ik geen blaasontsteking heb( want als ik zwanger zou zijn wil ik geen medicijnen), maar nu jou vraag: mijn man en ik gaan over 5 weken naar Mexico en ik twijfelde ook erg of dat dan wel goed voor mij en een eventuele zwangerschap zou zijn. Maar ga gerust en stop ook maar wat eerder met de pil, want het kan lang duren en dat ene glaasje champagne zal de pret niet drukken. Je moet wel op vakantie je hygiene goed in de gaten houden, geen sla eten of ijsklontjes want die kunnen van kraanwater zijn. Mocht je al zwanger zijn, moet je ook goed opletten met zonnebaden, want daar kun je lelijke uitslag van krijgen.
    Ik hoop, dat je wat aan de tips hebt!
    groetjes Wendy

p.s. geniet van de voorbereidingen, want het gaat allemaal heel snel!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct