Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kattenbak verschonen

• Auteur

hoi meiden,
    heb ooit een keer gelezen dat als je probeerd zwanger te raken, je al geen kattenbak meer mag verschonen.
    weten jullie er iets van?
    gr shirley

#2896264 Quote

het mag zowiezo niet als je zwanger bent….. daarvoor weet ik eigenlijk niet zeker…
    het gaat dan om toxoplasmose ofzoiets dat is voor mensen niet schadelijk maar voor een ongeboren kindje wel dus denk dat het nog wel mag als je nog niet zwanger bent… anders voor de zekerheid gewoon door iemand anders laten doen?!

#2896268 Quote

je kunt je ook laten testen (bloedprikken) om te kijken of je hier (toxoplasmose) immuun voor bent of dat je moet oppassen (tis idd gevaarlijk voor het vruchtje) Maar als je handschoenen gebruikt en goed je handen wast, kan er niet veel gebeuren. Als ik straks zwanger ben dan doe ik het niet meer, nu nog wel.

Succes!

#2896275 Quote

Hey,
    Ik heb gelezen dat je het ook niet mag als je zwanger probeert te raken!Ik laat het voor de zekerheid maar gewoon door me vriend verschonen.Gr.Nathasja.

#2896354 Quote

Hoi,

Ik doe het nog wel zelf, maar gebruik houtkorrels en speciale kattebak zakken.
    Misschien ook een ideetje?

Gr.

#2896356 Quote

Hoi,

Het kan inderdaad schadelijk zijn voor het ongeboren kindje. Zelf maak ik de kattenbak wel nog schoon, zodra ik weet dat ik zwanger ben laat ik het mijn vriend doen.

Liefs,
    Jazz

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2896418 Quote

Hoi,

Ook ik maak de kattenbak zelf schoon.
    Wel draag ik dan van die huihoudhandschoenen, en was ik daarna mijn handen.
    Ik denk dat als ik zwanger ben ook zelf de bal blijf verschonen.

#2896436 Quote

Hoi, tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik hier op gestest. Er bleken anti stoffen in mijn bloed te zitten wat dus betekend dat ik ooit besmet ben geweest met toxoplasmose. Volgens mij kan het dan niet zo veel kwaad als je de kattenbak verschoont.

#2896459 Quote

toen ik zwanger was, was ik toevallig bij de dierenarts. Die vertelde dat als ik al zolang katten had, ik het waarschijnlijk al eens gehad zou hebben. Zijn vriendin die ook dierenarts was en zwanger was getest en had het nog nooit gehad en was er ook niet echt bang voor. Ons werd aangeraden het door Hubbie te laten doen, maar als ik het ou doen gewoon goed te letten op de handen-hygiene

-X- Marieke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct