Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

roken en zwanger worden??

• Auteur

ik heb even een vraagje

ik ben vanaf 23 mei gestopt met de pil maar rook nog steeds kan dit kwaad of niet?
    als ik dalijk echt zwanger blijkt te zijn probeer ik ook te stoppen maar kan dit nu kwaad?

groetjes

#2896363 Quote

het is natuurlijk straks voor je kindje beter als je   stopt (nu al),maar in 1 keer stoppen ids ook niet goed .Probeer het langzaam af te bouwen succes
    groetjes:-)

#2896364 Quote

Hoi Patricia,
    Roken tijdens de zwangerschap is niet goed dat weten we allemaal. Als roker weet ik precies hoe je je voelt. In principe schijnt het nu nog geen kwaad te kunnen als je maar stopt zodra je weet dat je zwanger bent. In die eerste weken komen de schadelijke stoffen nog niet bij het vruchtje. Wel is het zo dat als je rookt je minder vruchtbaar schijnt te zijn.
    Het is een afweging die je voor jezelf moet maken. Ik ken ook meiden die rookten en gewoon heel makkelijk zwanger zijn geworden, dus ja…

Meid doe waar jij je het prettigst bij voelt.

Groetjes Anoek

#2896372 Quote

dank je wel voor de reactie

en ja mijn ex schoonzus die rookte ook gewoon en was ook meteen raak dus ja.
    maar ik stop zowieso als ik weet dat ik zwanger ben.
    ja jullie denken nu ja waarom nu niej haha
    vorig jaar toen ik zwanger was kon ik niej stoppen van te voren maar toen ik hoorde dat ik zwanger was (wat niet de planning was)ben ik meteen gestopt toen kon ik meteen stoppen maar ja de zwangerschap is toen afgebroken en ben toen ook meteen weer gaan roken

#2896406 Quote

Als ik jouw was zou ik nu direct stoppen met roken. Van roken wordt je minder vruchtbaar. iedereen weet dat roken ongezond is, voor jou, maar ook voor je ongeboren kind. Je wil toch het beste voor je kind? Het wordt er in ieder geval niet beter op als je blijft roken. Waarom het stoppen met roken uitstellen? Als je nu stopt, is je lichaam "schoner" wanneer je zwanger raakt.

Maarja, wie ben ik om dit te zeggen…

Ik, als niet rookster…

Veel succes, als je echt wil, kan je stoppen. Minderen schijn moelijker te zijn dan helemaal stoppen.

Groetjes Hopey

#2896427 Quote

Als je rookt om een uitklep te hebben dan vraag ik me af wat slechter is dat je vol stress zit of dat je rookt. Het is beide slecht, dus zeg het maar ?

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2896430 Quote
    quote: Meissie_YP reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2007 11:36:24'));

Als je rookt om een uitklep te hebben dan vraag ik me af wat slechter is dat je vol stress zit of dat je rookt. Het is beide slecht, dus zeg het maar ?

Ik snap wat je bedoelt, maar tis nou eenmaal een zwakte van me…. geef t eerlijk toe! Maar ja, zie er maar eens vanaf te komen…. hoewel ik niet veel rook, 2 pakjes in de week ongeveer…… maar morgen gaan we naar de Gyn en daarna stoppen we allebei… blijft het beste voor ons en ons toekomstige kindje!

#2896432 Quote

Ja, mijn vriend en ik zijn begin maart gestopt met roken. Allebei, maar door de drukte die we hebben, roken we af en toe weer vanaf twee weken terug. Ik merk dat ik er echt rustiger van wordt, dus vandaar die opmerking? Wat is slechter stress of af en toe roken?

#2896464 Quote

Ik denk dat je dit het beste aan je huisarts of gynaecoloog kan vragen…

Ikzelf denk dat roken slechter is. Iedereen heeft in zijn leven in meer of meerdere mate last van stress. Ik ook, zou het dan goed zijn om ook nog te gaan roken?
    Als je het mij vraagt niet…
    Ik heb zelf in ieder geval nog nooit gehoord dat een arts iemand met stress heeft geadviseerd om te gaan roken. Laatstaan iemand met zwangerschapswens.

Maarja, daar moet iedereen zijn of haar keuze in maken.

Ik snap best dat het moelijk is om te stoppen hoor!

Veel sterkte in ieder geval met het stoppen met roken vroeg of laat,

groetjes Hopey

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct